"killer" maveøvelse - hjælp!


JegErJacob
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg går meget op i at træne min mave. Min mave er trænet rigtig godt(!), da jeg altid har trænet min mave. Men jeg føler ikke at jeg får nok udfordring og rykker mig længere, i de maveøvelser jeg laver.

Disse maveøvelser laver jeg lige nu:

- Hanging leg raises (med vægt)

- Lying leg raise (med vægt)

I kan tjekke øvelserne her:

http://absblueprint.com/AbsBP-Version1.pdf

Derudover laver jeg en maveøvelse der hedder "butterfly", som min træningsvejleder har vist mig. Jeg laver typisk 4 maveøvelser hver gang jeg træner mave, så den 4 maveøvelse er meget forskelligt hvad jeg laver, afhængig hvad jeg har lyst til, f.eks. hvis jeg vil prøve noget nyt.

Jeg har søgt og søgt og søgt, efter den perfekte maveøvelse, som vil "tage livet af en". Men uden held. Derfor spørger jeg jer:

Kender i til en maveøvelse, som er rigtig effektiv og rigtig hård at udføre. Der må meget gerne være en masse vægt på øvelsen!

Mange tak!

Link to comment
Share on other sites

Har læst at f.eks. planks ikke øger muskelmassen, men kun "strammer musklerne op". Er det også tilfældet ved dragonflags?

Hvilket beviser du ikke skal tro på alt hvad du læser. Statisk træning kan yden tvivl øge muskelmasse iform af planks eller lign.

Hvad mener du iøvrigt med at "stramme musklerne op"?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Så vidt jeg kunne tyde handler den første artikel ikke om statisk træning og anden artikel skriver ikke noget om muskelvækst.

Det kan være, at jeg finder frem til nogle forkerte artikler, og det gider jeg ikke bruge tid på, så jeg gentager min kommentar:

Det kunne være interessant med i det mindste et postuleret bevis for at statisk mavetræning øger muskelmassen

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Det kunne være interessant med i det mindste et postuleret bevis for at statisk mavetræning øger muskelmassen

Det er ikke umiddelbart noget jeg gider bruge meget tid på, med mindre du virkelig gerne vil se nogle flere artikler. 5 min søgning på pubmed giver dog følgende: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15075307

Godt nok foretaget på rotter, men dog stadig brugbar. Hvis du gerne vil se flere artikler, så søg lidt videre rundt. Prøv noget i stil med "isometric training hypertrophy".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share