Endnu et styrketræningsprogram.


Recommended Posts

Hej

Jeg har dyrket styrketræning on and off i et godt stykke tid. Jeg har altid bare taget i centret med en uorganiseret træning. nu er jeg flyttet ind ved siden af et trænings center og har besluttet mig får at kører et fast program, det ser således ud:

Mandag:

Lattpulls

1 opvarmningsæt

1x12 1x10

Rowing

1x10 1x10

Bend over laterals

1x10 1x8

Barcurls

1x12 1x10 1x8

Tirsdag.

Mavebøjninger:

1 x opvarmningsæt 1x12 1x10 1x8

Skrå mavemuskler:

hverside på skift

1x12 1x10 1x8

Lænd:

1x12 1x10 1x8

Onsdag.

Bench press:

1 opvmarmningssæt 1x12 1x10

Decline press

1x10 1x10

Inchline press

1x10 1x8

Torsdag.

Legpres:

1xopvarmnings sæt

1x12 1x10 1x8

Calfraises:

1 opvarmnings sæt

1x12 1x10 1x8

Legcurl:

1x12 1x10

Fredag.

SKULDERDAG:

Lateral raises

1 opvarmningsæt 1x12 1x10 1x8

Lørdag.

Fri.

Søndag.

Dumbell fly (machine)

1 opvarmningsæt 1x12 1x10 1x8

Calfraises

1 opvarmningsæt 1x12 1x10 1x8

Alle dage bliver startet med enten løb, roning eller på crossfit traineren. og efterfulgt af en omgang udstrækning og en proteinshake.

Kom endelig med noget kritik.

-Mathias

Link to comment
Share on other sites

Hvis det ikke kun er for hyggens skyld du vil træne hver dag, har du AAAALT for lille volumen til kun at træne den enkelte muskel en gang om ugen. I øvrigt ikke optimalt for ret mange.

Uden at kende til din træningshistorie eller mål med træningen men alene gætte udfra dit valg af øvelser og rep/sæt, ville jeg i stedet køre 3xfullbody hver uge - HST med basisøvelser er det sædvanlige men gennemprøvede bud fra skuffen :4whistling:

Alternativt en 2-split - du kan let google flere gode måder at gøre det på.

Hvis du fastholder at træne mange dage med lille volumen, skal din kost virkelig stinke, før du har brug for proteinshaken bagefter.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uden at kende til din træningshistorie eller mål med træningen men alene gætte udfra dit valg af øvelser og rep/sæt, ville jeg i stedet køre 3xfullbody hver uge - HST med basisøvelser er det sædvanlige men gennemprøvede bud fra skuffen :4whistling:

Alternativt en 2-split - du kan let google flere gode måder at gøre det på.

Samme råd her fra, hvis du synes at HST er for kompliceret så kan du bruge Bill Starrs 5x5 i stedet.

Link to comment
Share on other sites

Er der for få sæt? Eller for få gange at træne en muskel på en uge? Mit mål er ikke at blive stor, bare at finde en god grundform som jeg vil holde over længere tid. Det skal lige siges at grunden til de korte træningspas er at jeg vil træne inden arbejde og der er ikke plads til at fylde mere ind. Jeg har god tiltro til at mit program vil få mig til at vokse lidt og efterfølgende holde mig der, eftersom det ikke falder i min smag at være for stor. så det var ret bevidst at mine muskler kun skulle trænes en gang om ugen. Jeg vejer pt 70kg jeg håber lidt på at smide nogle få kg i fedt og tage små 5 på i muskler. Er mit træningsprogram helt hen i vejret til det?

Link to comment
Share on other sites

Skift hellere mellem motion og styrke hvis du gerne vil træne hver dag. Læg evt noget stræk senere på dagen for at få mere volumen på træningen om morgenen. Lav de gode grundøvelser. Medmindre du er meget ihærdig eller genetisk freak bliver du ikke for stor af det (og gør du, kan du jo sætte din træningsmængde lidt ned) :bigsmile:

Kun shake efter styrke, snup en banan eller noget andet efter motionen. Og jeg ville droppe roning, da det brænder meget færre kalorier end de andre motionsformer.

Edited by esha9751
Link to comment
Share on other sites

tak for de gode råd. jeg tror jeg vil prøve mig ad med det program jeg først har lagt.

jeg har gjort nogle overvejelser omkring hvor hvilken motion bliver lagt. det bliver nok således:

mandag: ryg,

tirsdag: mave, løb

onsdag: bryst, crosstrainer/svømning

torsdag: ben , ronning/svømning

fredag: skulder, løb

lørdag:

søndag: ekstra, løb

jeg vil prøve at holde alle træningerne på en ret intens halv time. et kvarter til cardio og et kvarter styrke.

hvis jeg synes det giver for lidt vil jeg nok lave mig 2 split program med cardio på dagene jeg ikke pumper.

Link to comment
Share on other sites

STOP, STOP, STOP..

Prøv at læs hvad Gregers skriver...

Er du i tvivl om hvad basisøvelser er??? Google det! Men de 3 "store" er bænk, squat, dødløft..... Lav et program over det.. Kig eventuelt på Back to basics fra Bodylab, synes det er ganske fornuftigt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med de øvrige. Det kan sagtens lade sig gøre at køre et full body eller 2-split med træningsset på 30 minutter.

fx.

Fullbody

Squat 3x6

bænkpres 3x8

bent over row 3x 8

en mave øvelse

2 split

dag 1

squat

bænkpres

military pres

french press eller close grib bennch pres

dag 2

dødløft

bent over row

pull ups

DB eller BB curls

maveøvelse

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share