Er det sundt at dyrke motion?


MotionsGuy123
 Share

Recommended Posts

Måske et lidt dumt spørgsmål at stille, men jeg mangler svar.

Jeg har ikke holdt min motion ved lige, så jeg er blevet en lille smule tyk. Derudover så er min kondition elendig.

Jeg vil nu begynde at dyrke motion, en halv time om ugen. Jeg regner noget i stil med 10 minutters cykling, 2 minutters løb, og et kvarter i nogle maskiner til at træne arme,skuldre og ryg.

Men spørgsmålet er så, om det er dét værd. For man høre jo også om mange sportsfolk som falder om, som ellers virker sunde og raske. Så er det dét værd?

Jeg regner under alle omstændigheder med at ligge meget forsigtigt ud.

Link to comment
Share on other sites

1) Lidt træning er bedre end ingen træning. Indtil du rammer elite niveau er mere (varieret) træning stort set altid bedre.

2) Elite sportsfolk der falder om banen/til træning har ofte enten organ fejl eller/og taget præstationsfremmende midler.

3) Menigmand der falder om har ofte organ fejl ELLER er bare voldsom uheldig, en ud af en mio risiko.

Så længe du ikke får akutte smerter i bryst/omkring hjertet så kan du bare træne løs, omend start lidt blidt så du ikke overtræner eller får en skade.

Edited by mr_defecto
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share