Sheiko #37


JokumS
 Share

Recommended Posts

Nogen, der har erfaring med Sheiko #37? Er på anden uge, og jeg ville gerne vide, hvad folk plejer at gøre efter #37? Jeg havde tænkt mig at at teste 1RM efter at intensiteten ikke er så høj, som den kunne være på Sheiko for mig og så finde noget med benorienteret - jeg synes ærlig talt der er for meget bænkpres i forhold til squat på sheiko 37, men mener også at havde hørt, det var specifikt til øgning af bænk pres, så det kunne jo være derfor...

Derudover tænkte jeg på, om der nogen, der har prøvet at udskifte hjælpeøvelserne med noget andet? Jeg har indtil videre kørt træk DL i stedet for goodmornings, samt i stedet for lunges, front squat, men det er jo godt nok ikke helt samme bevægelse, man har i øvelserne.

Edited by JokumS
Link to comment
Share on other sites

Hvordan er din total? Uden at have noget at basere det på (udover at du er i tvivl om hvad du gør efter #37) vil jeg mene at Sheiko 37 er beregnet til en løfter på et noget højere niveau.

For en rated løfter (dvs en total på lige omkring 550 afhængig af vægt m.m.) er Sheiko 29 det første skridt på rejsen.

Kig evt her for at se hvilket niveau du er på:

Sk%C3%A6rmbillede%202012-02-17%20kl_%2010_18_00.png

Artikelserien af Pou Haacker på bb.dk kan for øvrigt kraftigt anbefales - der er masser af svar på alverdens spørgsmål og masser af god info.

Det er ikke en god idé at maxe direkte efter 37 - det er nemlig et grundtræningsprogram, der forbereder dig på en peakingcyklus (der muligvis hedder 40 eller 41 - jeg kan ikke huske det).

Løs Pouls artikler. :)

Link to comment
Share on other sites

Hm, ja ok, kan godt forstå det så. Jeg er ret slap ift. hvad kravet er for min vægt, ca. 50+ under på level 3, og jeg vejer ca. 70 - nok nærmere 69, hvilket jeg går ud fra er mit niveau. Sad og læste Paul Haackers artikel om Sheiko (Del 2), og ifg. den skulle jeg følge dette program. Nu lyder jeg måske lidt højrøvet, men jeg kan ikke se, hvad jeg skal bruge det program til rigtigt. Jeg forstår helt, at formålet er at forbedre teknikken, men så kan jeg bedre forstå, man kan øge teknikken på løftene vha. af selve løftene (squat, bænk, DL) med lavere vægt?

De fleste går over til #32 i sheiko-serier efter #37. Tak for henvisningen, er stadig i gang med læsningen :-)

Link to comment
Share on other sites

Hvad kan du lave i de tre løft?

Hvis man endelig har besluttet sig for ikke at lytte til sund fornuft (og Boris) bør man slet ikke køre 37, men derimod 29 - der er volumen en tand lavere og det er derfor lidt nemmere at gå til. Jeg ville dog anbefale dig at følge Poul's råd og kigge på begynderprogrammet.

Det er ikke et forsøg på at svine dig, men du er altså ikke specielt stærk, hvis ikke du opfylder kravene for level 3. Der er ingen grund til at kaste sig ud i et program der er møntet på folk på et andet nivea end een selv. Du vil få mere ud af at følge et program der passer til dit niveau.

Link to comment
Share on other sites

De 1RM, jeg har er 132 i squat, 150 i dødløft samt en bænk på 86. Det er snart to måneder siden, jeg testede 1RM. No offense taken, ikke specielt stærk, indrømmet, men bliver det forhåbentligt. Hvis du synes det ville være en god idé at udføre begynderprogrammet, vil jeg give det en chance :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share