Større brystmuskler, how?


jona6057
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg vil gerne vide om der er nogle af jer, der har nogle gode øvelser til at får større og/eller mere markerede brystmuskler. Jeg træner derhjemme og har et par vægte og nogle ellastikker som måske kan bruges?

Tak på forhånd :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil nu tro, at hvis du først træner dig op til at lave armbøjninger med en arm, og derefter lærere at lave armbøjninger, mens du står på hovedet med en arm, så vil det give rimelige brystmuskler, men det kræver jo lidt ud over det sædvanlige

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil nu tro, at hvis du først træner dig op til at lave armbøjninger med en arm, og derefter lærere at lave armbøjninger, mens du står på hovedet med en arm, så vil det give rimelige brystmuskler, men det kræver jo lidt ud over det sædvanlige

Der er ikke meget i denne post der giver mening. Armbøjninger med en arm handler næsten mere om teknik end om styrke. Hvorfor skulle man stå på hovedet, det giver ikke andet en ondt i hovedbunden?

Link to comment
Share on other sites

  • Jeg vil også sige, at du kommer langt med at lave forskellige variationer af armstrækker, fx bredt ændring i grebsbredde, samt vinkel. Vinklen kan du ændre ved fx at have fødderne på en stol eller op ad væggen, og måske på et tidspunkt lave handstandpushups (som dog rammer skulderen primært).
  • For optimalt at træne hypertrofi (større muskelmasse) skal belastningen være på omkring 12-8 RM, men du vil også opnå effekt ved højre antal gentagelse, dog i mindre grad.
  • Dertil, som der er nævnt, lave noget aerob træning (gerne intervaltræning), fx løb, svømning, så du kan nedbringe din fedt %.

Sådan burde du efter nogen tid kunne se resultater, uden nødvendigvis at skulle betale for Fitnesscenter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle måske sige, at jeg klart går ind for træning i center, men hvis det ikke er muligt, så kig efter Pavel Tsatsoulines ideer.

Jeg havde lige glemt, at min yndlingshjemmeøvelse ville være benchdips mellem stole.

Samtidig ville jeg finde et sted at lave chinups. Evt en boldbane med håndboldmål uden net.

Du skal helst finde ud af at udføre øvelserne med en sværhedsgrad, så du højst kan tage 10-20 gentagelser af gangen. Ellers skal du øge antallet af gentagelser eller antallet af sæt stort set hver gang for at musklerne vokser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share