Taber muskelmasse


Rase
 Share

Recommended Posts

Hey :)

Jeg er begyndt at styrke og løbetræne siden den 1/3 og elsker det. Jeg er gået fra at veje 93 kg til 81 (er 186 cm høj). Et resultat jeg er rimelig stolt af :)

Jeg har fået taget en måling af min fedt procent og muskelmasse 2 gange.

2 maj

Vægt 84,4 kg

Fedt 17,6 %

Fedt masse 14,9 kg

Muskelmasse 66,1 kg

BMI 24,4

Metabolisk alder 23 år

Graden af fedme 10,9 %

Ideel kropsvægt 76,1 kg

1 Juni

Vægt 81,3 kg

Fedt 16,7 %

Fedt masse 16,6 kg

Muskelmasse 64,3 kg

BMI 23,5

Metabolisk alder 21 år

Graden af fedme 6,7 %

Ideel kropsvægt 76,1 kg

Ved godt disse test ikke er 100 procent præcise, men hvis jeg virkelig har tabt omkring 2 kg i muskelmasse, ville det da være ret surt!!.

Jeg styrketræner 3 gange om uden i et center og løber 5-6 km 3 gange om ugen i skoven.

Jeg må indrømme, jeg er rigtig dårlig til at spise, jeg spiser ikke særlig meget og særlig tit, men spiser sundt.

Er det "bare" at tvinge mig selv til at spise meget mere og især mad med proteiner ?

Tak.

Edited by Rase
Link to comment
Share on other sites

Du skal selvfølgelig huske at spise nok. Men det mest sandsynlige er dog at den pågældende vægt ikke er særlig præcis. Det er ikke et unormalt resultat når man taber sig. Langt de fleste vægte/målere er elendige til at måle fedtprocent og endnu dårligere til at måle muskelmasse. Du kan hvertfald ikke stole på én enkelt måling.

Link to comment
Share on other sites

De metoder der bruges til at bestemme fedtprocenter er stort set alle tilbøjelige til at undervurdere fedtprocenter hos dem med høj fedtprocent og overvurdere de der har lave fedtprocenter. Den metoder du udsættes for er sikkert baseret på BI og lige netop den metode, er meget følsom over for hvor veltrænet man er, og med dette menes der hvor meget og hvor hårdt man træner.

Link to comment
Share on other sites

Uden at jeg skal gøre mig til ekspert, så virker især den sidste måling lidt underlig på mig.

Den samlede vægt af fedt og muskel er 80, 9 kg, og du vejer 81,3 kg.

Så er der kun 0,4 kg tilbage til alt hvad din krop ellers indeholder af knogler, væsker osv. osv.............

0,4 kg, det taber jeg mig efter en go tur på tønden:-)

På mig virker det som om den måler er ubrugelig

(Synes også den sætter din ideal vægt noget lavt)

Mvh.

Wanabee

Link to comment
Share on other sites

En idelavægt på 76,1 kg når du er 186 cm høj giver en BMI på 22,0 og det er stadig inden for det normalvægtige. Derimod forstår jeg ikke den der med "graden af fedme" og "metabolisk alder". Det lyder lidt damebladsagtigt

Edited by mugge
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share