Spisning?


Recommended Posts

Hej.

Jeg er begyndt og træne for ikke særlig lang tid siden. Og jeg træner overarme, underarme, mave og jeg ved ikke helt endnu om jeg træner bryst.

Og nu for at jeg gerne vil få en større krop som hurtigt, vil jeg gerne vide hvad jeg skal spise. Men jeg vil også gerne kunne spise en lidt sødt en gang i mellem. Hvad vil være godt at spise så?

Det er stort set kun når jeg er hos nogle venner jeg spiser søde sager :D Så det sker ikke så pokkers tit.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er begyndt og træne for ikke særlig lang tid siden. Og jeg træner overarme, underarme, mave og jeg ved ikke helt endnu om jeg træner bryst.

jeg vil på det kraftigste anbefale at du begynder at træne ryg + ben. Arme og mave er sekundære til ryg og ben. Der er intet som massive ben og ryg der gør indtryk på begge køn. Og hvis vi snakker funktionalitet så er ryg+ben træning stort set altid bedre end arm+mave træning...ved mindre du er professionel arm wrestler.

Og nu for at jeg gerne vil få en større krop som hurtigt, vil jeg gerne vide hvad jeg skal spise. Men jeg vil også gerne kunne spise en lidt sødt en gang i mellem. Hvad vil være godt at spise så?

Standard styrketræningskost: komplekse kulhydrater(grønsager, grov pasta/ris og kornprodukter/ruebrød) og 1,5-2,5 gram protein pr kg kropsvægt (så hvis du vejer 80 kg skal du spise mellem 120 - 200 gram protein), din protein skal gerne komme fra magert kød.

Edited by mr_defecto
Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jeg er begyndt og træne for ikke særlig lang tid siden. Og jeg træner overarme, underarme, mave og jeg ved ikke helt endnu om jeg træner bryst.

Og nu for at jeg gerne vil få en større krop som hurtigt, vil jeg gerne vide hvad jeg skal spise. Men jeg vil også gerne kunne spise en lidt sødt en gang i mellem. Hvad vil være godt at spise så?

Det er stort set kun når jeg er hos nogle venner jeg spiser søde sager :D Så det sker ikke så pokkers tit.

Træner du med andre formål end det rent æstetiske? Er det en prioritet at blive en bedre håndboldspiller?

Hvis du gerne vil opbygge muskelmasse, så skal du indtage mere energi end du forbrænder - efterhånden som du bliver mere rutineret vil der være flere variabler, men i første omgang skal du bare sørge for at spise nok. Hold hovedparten af dit indtag "sundt" (Du ved godt hvad sund mad er) men spis også bare noget junk/slik af og til

Link to comment
Share on other sites

"Der er intet som massiv ryg og ben som gør indtryk på det modsatte køn" newsflash, piger dont give a fuck about store ben og en massiv ryg.

Der har jeg så en anden oplevelse. Jeps dine "guns" er ganske fine, men når du er krumrygget fordi du kun træner bryst og biceps/triceps score du ikke så meget.

Og jo, kvinder foretrækker faktisk også en god røv.

Link to comment
Share on other sites

defecto, hvordan skal jeg så træne mine ben? Altså jeg løber hver søndag (5,5 km) også til idræt i skolen oppe på skolen (mellem 1-2 km)+plus jeg cykler i skole og hjem igen hverdag(6,5 km)

Kan jeg gøre andet for at træne mine ben og lår? Jeg laver selvfølgelig også rygbøjninger efter maverulninger.

Der er mange af pigerne i min klasse der siger at jeg har en god røv.

Link to comment
Share on other sites

Du kan træne ben på en masse forskellige måder.

Typisk, ville det være en rigtig god ide at starte ud med benpres eller squat. Det kan godt være, at du løber, men det træner ikke dine ben på samme måde som dedikeret bentræning. Det virker måske lidt træls nu her, at bruge tid på at træne ben, da du sikkert synes de er "fine" nok, men det er en smadder god investering i længden at få opbygget nogle solide stænger.

Så søg efter squat på youtube og prøv det af!

Link to comment
Share on other sites

Der har jeg så en anden oplevelse. Jeps dine "guns" er ganske fine, men når du er krumrygget fordi du kun træner bryst og biceps/triceps score du ikke så meget.

Og jo, kvinder foretrækker faktisk også en god røv.

Christian B's pointe er at det er pisse ligegyldigt om du har store muskler ift. at score. Medmindre selvfølgelig man går efter proletarkællinger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share