Bunden af dødløft


Puffer
 Share

Recommended Posts

Hej

Nu har min dødløft været stuck i 210 og kan ikke løfte et gram over dette.

Hvis den er tungere, så kan jeg lige give et ryk i den og den lettere ca 5-10 cm og det er det.

Er det bunden eller ligeover bunden der er min svaghed? HAr lavet rackpulls fra knæ med 240, men dengang var mit max oss de 190.

Hvilke øvelser, eller hvad, vil kunne hjælpe mit dødløft?

Jeg tænkte hvis måske mere "drive" med ben og hofte fra starten af ville kunne hjælpe med at gennemføre løftet???

Det eneste jeg kan komme i tanke om, som ville behjælpe dette kunne være nogle highbar, smalle OL squats for at træne quads'ne??

Nogle som helst bud er meget velkomne.

Mange tak

Puffer

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil mene at det er bunden, som er problemet, specielt når jeg ser at dit dødløft fra knæ er meget højere endda med en gammel max. Ved svag bund er det som regel legdrive og/eller nedre ryg som er det svage led.

Frontsquat, olympiske squats og sågar benpress kan afhjælpe dit legdrive, mens en svag nedre ryg kan klare med dødløft på skive(hjælper også på legdrive), backextensions og goodmornings.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville forsøkt nakke-squat (OL) med markert stopp i bunn. Sett deg så langt ned du kommer (dypt),

DL fra kloss/vektskive kan også forsøkes, men det er viktig at du lar beina starte løftet og ikke skyver baken opp i luften når løftet påbegynes.

TT

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share