Har jeg brug for kosttilskud el.lign?


simdk
 Share

Recommended Posts

Hej alle, jeg er en pige på 17 år, der spiller fodbold og håndbold, jeg er rimlig trænet og i okay god form, jeg træner mellem 8-10 timer om ugen, mest løb, og håndbold-og fodboldrelateret, men også lidt styrketræning.

jeg synes jeg spiser ret sundt, men jeg ville høre om der var nogle "eksperter" der kunne sige om jeg ville få noget ud af at tage nogle kosttilskud eller lign. eller om det ingen effekt har?

Link to comment
Share on other sites

Kosttilskud er - som navnet afslører - tilskud til kosten. Så det kommer helt an på, hvad du spiser, fx om du får nok fisk og grønt. Men hvad er det, du vil "have ud af" at tage kosttilskud? Føler du nogen symptomer på, at du mangler nogen ting i din kost?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du spiser efter sundhedstyrelsens anbefalinger, groft, grønt varieret osv, så er der ikke meget at komme efter. Du kan måske sørge for at sætte tændern i mere protein, men det kan du gøre ved at spise flere proteinholdige fødevarer.

Link to comment
Share on other sites

Jo mere energi du kan få fra rigtig mad jo bedre. Hvis du føler, der er nogle særlige ting, du mangler i din kost, så kan du supplere med kosttilskud, men der er bestemt ikke nogle grund til at tage dem, hvis du alligevel får og kan få, alt hvad du behøver gennem kosten. :-)

Mvh Alexander

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share