ondt i muskler


bardtrum
 Share

Recommended Posts

hej alle er der nogen der kan svare på hvorfor jeg har så mega ondt i mine muskler. jeg er begyndt for 4 uger siden med og træne hård med en ven men hver gang jeg har trænet får jeg ondt som normalt 1 til 2 dage efter med ømhed, men også smerter mega smerter så jeg dårlig kan bruge min krop i flere dage efter og jeg snakker smerter så det næsten ikke er til og holde ud.... nogen der kan hjælpe mig med nogen svar hvordan jeg kan lave det om ville det være fedt, er godt træt af jeg dårlig kan gøre noget på grund af smerter...

mvh charlie

Link to comment
Share on other sites

Træn mindre hårdt / mindre volumen.

Udstrækning hjælper ikke på DOMS = træningsømhed.

Det er et typisk begynderfænomen, dog skulle jeg tro at det efter 4 uger burde været blevet bedre. Smid egoet på hylden og lad være at træne så hårdt at kroppen slet ikke kan være med. Nogle dages ømhed er fint men ikke hvis det er slemt som du skriver.

Nogle er mere udsatte for DOMS end andre men generelt bliver det mindre udtalt jo større træningserfaring man har. Dog kan en erfaren også blive temmelig øm hvis han kaster sig over en ny øvelse.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ømhed er OK (som regel)-smerter er tegn på, at noget er galt. Prøv med mindre intens træning-(færre gentagelser og mindre vægt) og hvis det ikke hjælper, vil jeg anbefale et besøg hos en fys (få en henvisning hos din læge)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share