Intermittenet fastening - Information?


Chabber
 Share

Recommended Posts

Sødeste Chabber, hvad er det du vil med denne tråd?

Du starter med at sige at du gerne vil have at det ikke er så surt og ikke ønsker at det påvirker dig så meget at skulle tabe sig. Samt at du bliver ved med at falde i og så tager et par dage med ædeflip.

Ved du hvorfor? Fordi du spiser for lidt! 1200kcal er ikke nok, hverken for dig eller for mig. Det er naturligt at man falder i og bliver trist når man sulter sig selv og ikke giver kroppen det den har brug for.

Men du virker fast besluttet på at du ikke skal have mere end 1200kcal om dagen og så kan vi ikke hjælpe dig

Link to comment
Share on other sites

Sødeste Chabber, hvad er det du vil med denne tråd?

Du starter med at sige at du gerne vil have at det ikke er så surt og ikke ønsker at det påvirker dig så meget at skulle tabe sig. Samt at du bliver ved med at falde i og så tager et par dage med ædeflip.

Ved du hvorfor? Fordi du spiser for lidt! 1200kcal er ikke nok, hverken for dig eller for mig. Det er naturligt at man falder i og bliver trist når man sulter sig selv og ikke giver kroppen det den har brug for.

Men du virker fast besluttet på at du ikke skal have mere end 1200kcal om dagen og så kan vi ikke hjælpe dig

Både og Trixie...

Jeg kan godt forstå din frustration ved at når man oprigtigt prøver og hjælpe og folk så tilsyneladende ikke "vil" lytte, men...

Jeg synes ikke der er nogen grund til at læne sig tilbage og sige "hvis du ikke vil gøre det på vores måde så kan vi ikke hjælpe dig", så skal du i hvert fald ikke inkludere mig i dit vi.

Folk gør ting på deres egen måde og fordi de ikke lige præcis gør det efter den model som jeg synes er rigtig, betyder ikke at jeg vil hjælpe dem så godt jeg kan. Folk er på forskellige stadier i deres projekt og tingene er noget anderledes når man ligger tæt på sin idealvægt end når man ligger 20 kilo over den.

Jeg kan godt forstå Chabbers brændende ønske om at ligge meget lavt i kcal lige nu. Han er lige gået i gang med sit projekt og jeg vil tro han endnu er meget motiveret hvilket kan holde ham brændende på meget få kcal i et stykke tid. Jeg er enig i at på et tidspunkt vil han "crashe" og denne metode vil ikke længere virke for ham. Jeg har selv ligget meget lavt i kcal i en lign situation og for en tid kan man opretholde det, hvis ens motivation er stærk nok. Mads oppe i logverdenen formår sgu også at gøre det. Ud fra det han skriver lyder han som om han lige nu er "fired up" og ikke blot klar til at gå igennem ild og vand for sit projekt, men også som om han har et behov for det. Har behov for at lægge så meget som mulig distance fra sit startpunkt som muligt på kortest mulig tid. Man kan nok sammenligne dette stadie med det som man inden for afhængighedsverdenen snakker om som at have ramt bunden. Der er en vej frem og det er op, og det kan ikke gå hurtigt nok.

At forsøge at sige til ham at han ikke må skynde sig, ikke må sætte alle sejl lige nu, er faktisk nok mest bare modproduktivt. Han gør som han gør og sådan er det. Det er præmissen i alle former for hjælp man kan ønske at give.

At han lægger ud med en spurt og kører en tid på fuld blus til han styrter det tror jeg faktisk er helt normalt og ikke nødvendigvis problematisk. I sidste ende er det vigtigste i et langvarigt projekt som dette jo ikke at han "gør det på den rigtige måde" men at han gennemfører.

Det er ikke alle erfaringer man kan overtage fra andre, nogen skal man selv skaffe sig. Så mit håb er egentlig at når han styrter så har han læst nok her til at vide, at det var et resultat af at lægge en strategi som ikke var langtidsholdbar frem for et udtryk for fejl ved ham selv. Og han der så er klar til at lægge en mere langtidsholdbar strategi som kan bære ham den sidste seje vej til hans mål. Hvis dette er tilfældet så synes jeg faktisk at vi har givet mere og bedre hjælp end jeg kunne håbe på.

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

Yep, Og tak for det!

Trods der ikke rigtig er så mange som har det tilsvarende, hvilket overasker mig meget...

Det er sgu ret vigtigt at give sig selv mulighed for at fejle, som jaanie også er inde på. Samtidigt bliver de fleste af os klogere og gør os erfaringer over tid.

Det er meget sjældent at man når sine mål ved at sovse rundt i fortrydelse og anger.

Lær hvad der frister, og hvornår du har svært ved at holde aftaler med dig selv, og lær af det.

Tæl evt kalorier, det er nemligt ofte ikke den store katastrofe hvis man giver efter en enkelt dag ud af 14. Men ofte ser mange den ene dags svaghed, og glemmer at tælle de andre 13 dage. Tæl succesen og glem nederlagene kunne jeg også skrive.

Link to comment
Share on other sites

Chabber, hvad er planen så?

Indtil videre er planen at kører videre i samme stil, Bare med en ekstra 400-600 daglige kalorier ombord. Hvilket jeg stadig ikke kan komme mig over, jeg syntes det virker som mange kCal.

Men jeg ser lidt på det, Hvis jeg kan se en foreskel på dagligt 1800 kCal er det jo godt.

Tæl evt kalorier

Jeg tæller og tæller... :)

Men det kan godt nok være besværligt, Eks. spagetti/kødsovs

pastaen, sovsen... kødet... Det kan jo næsten være umuligt i nogle retter

Link to comment
Share on other sites

Med 1.800 kalorier daglig er der stadig basis for et virkelig solidt vægttab, hvis du bare tænker over, hvad det er, du hælder indenbords. For 1.800 kalorier kunne du jo i princippet spise en pizza og en bøtte Ben & Jerry´s hver dag, men det er nok ikke det, din krop har brug for, skal du se. Den har brug for næring og mad, der mætter - især hvis du har planer om at fortsætte med at dyrke motion, hvilket jeg på alle måder vil anbefale dig, at du gør. Ellers ender du måske bare med at blive "tyndfed" og det er nærmest værre end at være overvægtig set fra et sundhedsmæssigt perspektiv.

Hvis det hele handler om, at man bare gerne vil se godt ud i et par cowboybukser, så kan det næsten være ligemeget.

Hvis du har mod på det, kunne det være interessant, hvis du hver dag skrev herinde, hvad du spiser og hvor meget. Samt hvordan du får trænet. Så er det nemmere at følge dig på ret kurs.

Edited by Lav profil
Link to comment
Share on other sites

Med 1.800 kalorier daglig er der stadig basis for et virkelig solidt vægttab, hvis du bare tænker over, hvad det er, du hælder indenbords. For 1.800 kalorier kunne du jo i princippet spise en pizza og en bøtte Ben & Jerry´s hver dag, men det er nok ikke det, din krop har brug for, skal du se. Den har brug for næring og mad, der mætter - især hvis du har planer om at fortsætte med at dyrke motion, hvilket jeg på alle måder vil anbefale dig, at du gør. Ellers ender du måske bare med at blive "tyndfed" og det er nærmest værre end at være overvægtig set fra et sundhedsmæssigt perspektiv.

Hvis det hele handler om, at man bare gerne vil se godt ud i et par cowboybukser, så kan det næsten være ligemeget.

Hvis du har mod på det, kunne det være interessant, hvis du hver dag skrev herinde, hvad du spiser og hvor meget. Samt hvordan du får trænet. Så er det nemmere at følge dig på ret kurs.

Ja, Jeg har helt sikkert fået et stort øje for noget naturligt bodybuilding, Noget jeg lærte da jeg startede med at undersøge det lidt og startede på det for måske 4-5 måneder siden, At det var en sport i sig selv.

Hvis man kigger på det med et lidt nuanceret perspektiv selvfølgelig. Uafhængigt af andre, Fleksibelt i tidsrummet og gevinsterne er åbenlyse, Det helt sikkert ikke noget jeg kommer til at stoppe med.

Men indtil videre har mit indtryk af det været at 90% af bodybuilding bare hvad du æder. (desværre....)

For jeg har tabt mig en masse efter jeg er begyndt at træne, (16kg so far) Men jeg har virkeligt ikke tålmodighed til ikke at yde alt hvad jeg kan mens jeg alligevel fokusere på det... Det har måske taget mig ½-1år med de 16 kg, som sagt. pga jeg falder i gentageligt.

Jeg føler vitterlig ikk' det specielt hårdt at gå ned og træne hver dag om det skulle være (Det self hårdt i centeret, Men det kan jeg "sagtens" overkomme) Jeg har tiden, Og for det meste ikke noget mere fornuftigt at lave i de tidsrum.

Jeg har så skåret det ned så jeg træner 4/5 dage ugentligt for restitutionens skyld.

... Vi har udviklet en hjerne og en optisk nerve og tænder som indholder40 Km nervekannal, men vi har ikke udviklet noget som kan få forbrændingen til at spinde hurtigere, Trods den omvendt fungere som en Fedt-bank.... Tak... Tak.... Lorte evolution... (funfact; selvom om mænd er udviklet bedere genetisk til at tabe sig, grundet noget med at der i hvores(mænds) fedt celler er flere mikro organismer som "æder fedtet" end der er i kvindernes fedt celler, Grundet mændendes atletiske jagt og kvindernes fødsels funktion, BC.)

Men jeg vil da gerne starte med at holde logbog. Det kunne da også være mere logisk at søge information hos nogle som kender til det og fejlfinde i logbogen :-P

Link to comment
Share on other sites

Jaaanie, du siger du ikke får skrevet om motivation, er enlig meget interesseret i at høre om det?

Jeg har desværre ikke rigtig tid eller overskud for tiden til at skulle skrive en lang redegørelse, og egentlig så tænker jeg også at der er rigtig mange mennesker her på mol der kunne give nogle rigtig gode betragtninger. Det skorter jo ikke på mennesker der dagligt udfordrer sig selv på hverken den ene eller anden måde. Det kunne da være spændende at høre hvad de tænkte om hvad der motiverede dem, hvad motivation er, hvorfor man nogle gange mister den osv.

Hvad tænker du selv om emnet?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share