Straps!!!


devito
 Share

Er de en hjælp eller risiko?  

46 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Straps er da okay. F.eks. hvis man træner et af de nisse-steder, hvor stængerne er lavet af brun sæbe, hvor det tilsyneladende er vigtigere man kan flexe sine guns i den blanke stang end holde om den.

Hvis man træner for masse kan det vel være ligemeget med et stærkt greb.

Hvis man træner for funktionel styrke er det dog en god ide at lave noget specifik grebstræning, hvis grebet halter.

Link to comment
Share on other sites

Straps er ok, nu her hvor jeg er begyndt på BB recovery bruger jeg dem til dødløft i mit sidste sæt..... det er hårdt for grebet når man løfter tungt for mange reps..... jeg bruger dem også hvis jeg laver dynamic shrugs.

Men når jeg styrkeløfter igen.... så er de no no!

Edited by Baardi bilder
Link to comment
Share on other sites

I've been expecting you Obi Wan :lightsabre: :bigsmile:

Er bare træls når det eneste der fejler er ens greb, så må man vel bare træne ens greb istedet for...

Me nman hører sku så meget om hvor let det kan være at få det der seneskede hindebetændelse eller hvad det nu lige hedder :huh: og det er ihvertfald ikke noget jeg gider at bikse rundt med :crazy::crazy:

Man kan vel træne ens greb statisk så det for en stærkere og bedre udholdenhed, nogle fancy triks?

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som noget vrøvl, du har fået bundet på ærmet der

Det kan godt være, men det er der nu nogen der har snakket om,glemte også lige at nævne at jer er den del hypermobil, og det var egentlig grunden til mit ? i første omgang...

Jeg ku jo udspicificere :retard: min mistro: jeg tænker på hvis ens fingre slipper grebet og så at alt vægten bliver hængene i håndledet! :w00t:

Edited by devito
Link to comment
Share on other sites

QUOTE (devito @ 14. Feb 2003, 15:33)

Jo jeg mener skader ved brug af straps... Håndledsskader helt konkret!!! mener at have hørt at man skal passe lidt ekstra på håndledene ved brug af dem...  

Det lyder som noget vrøvl, du har fået bundet på ærmet der.  

Det er jeg nu ikke så sikker på... Der var et par stykker af styrkeløfterne nede ved os der snakkede om det, jeg kender ikke lige sammenhængen, men man kan altså ske at få skader i håndleddet ved at bruge stropper.

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Kunne forestille mig at det var ved tunge løft hvor man taber vægten ud af fingrene så håndledet via strapsne bliver hevet ud af led nærmest...

Præcis det jeg mener Conex...

(Det indlæg hvor Rod quoter mig er den nederste linie jo fra klausjensen, just for the record :) )

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Jeg ku jo udspicificere  min mistro: jeg tænker på hvis ens fingre slipper grebet og så at alt vægten bliver hængene i håndledet!

Det kan ikke lade sig gøre hvis man bruger straps som jeg tror man gør.

Når du slipper grebet, så vil dine straps ikke kunne holde noget som helst i sig selv. Det er jo bare et stykke stof vinkel 3 gange rundt om stangen. Jeg er ret sikker på tyngdekraften vinder i en battle med straps om 100+ kilo :)

Link to comment
Share on other sites

Har lige invisteret i et par straps, og har ikke fortrudt mit køb. Kan nu dødløfte max uden at mit greb svigter inden ryggen er træt. Desuden er jeg enig i at kalk er super til hvad som helst (brug det dog ikke i køkkenet) :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share