Har nået mit mål - Hvad nu?


Rassep
 Share

Recommended Posts

Hej!

Som overskriften siger har jeg nået mit vægt-mål, og det er jo sådan set meget fedt.

Jeg har spist 1500 kcal om dagen, og er nede på mine 59 kg igen.

Men der er altså noget jeg ikke forstår.. Hvis jeg gerne vil holde den vægt jeg har nu - hvor mange kalorier må jeg så indtage? Min kalorie forbrænding uden at røre mig er omkring de 1500...

Jeg har hørt at man kan indtage 2200 kcal om dagen, som kvinde, og stadig holde vægten - det synes jeg lyder af helt vildt meget??

Link to comment
Share on other sites

Din kalorieforbrænding på en dag, hvor du ikke er aktiv, kan vel ikke ligge på 1500, hvis du har tabt dig ved at spise det? Eller har du dyrket utrolig meget motion?

Men har du prøvet denne beregner? http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/sundhed_generelt/beregn_dit_energiforbrug/ Indstil på knapperne, så det passer til dig - det der står under totalt energiforbrug er det, du ca. skal spise for at holde vægten på sådan en dag, som du har tastet ind i beregneren. Så tag det som udgangspunkt, og vej dig med jævne mellemrum. Hvis du kan se, at du stille og roligt tager lidt på igen, skruer du lidt ned for kalorierne, og hvis du stadig taber dig lidt, spiser du selvfølgelig lidt mere.

Link to comment
Share on other sites

Hov :-D Jeg mente også mit basalstofskifte - og så forbrænder jeg vel yderligere 1000 kcal udover det.

Men du har helt sikkert ret - jeg vil veje mig regelmæssigt de næste par måneder..

Synes bare stadig det lyder vildt hvis jeg kan indtage 2200 kcal - men det var vel det jeg indtog før i tiden uden at vide det.

Link to comment
Share on other sites

Undskyld men kigger du på det som du selv skriver?

Hvis dit basalstofskifte er 1500 og du derudover forbrænder 1000 kcal, så siger simpekl logik jo at du skal indtage 2500 kcal for at holde status quo.

Men som Retchen skriver så prøv en beregner og se hvor meget du kan indtage for at holde balance. Det er ofte meget mere end man tror :4smartass:

Hvis du spiser magert kød og masser af grøntsager, så er 2500 kcal ret meget mad. Flødechokolade og chips vil selvfølgeligt give en noget mindre mængde.

Hilsen

Michael

Link to comment
Share on other sites

Nej, jeg er ikke så god til at formulere mig, kan jeg godt se...

Men jeg har fået svar på mit spørgsmål! Ifølge beregneren kan jeg indtage ca 2200 kcal for at holde vægten - det er kun fordi jeg umiddelbart synes at det lyder af meget - formentlig fordi jeg har holdt et stramt kaloriebudjet.

Og det er logik at spiser jeg kalorielet kan jeg spise mere mad, end hvis jeg spiser flødekartofler.

De dage hvor jeg har snydt og har indtaget 17-1800 kalorier, føler jeg allerede at jeg har taget 1 kg på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share