Lidt af hvert træning med fedttab.


Jesus
 Share

Recommended Posts

Jeg ved godt at jeg sagde engang jeg ikke gad at lave motion mere, men det var egentligt en ret dårlig ide.

Jeg vil gerne tabe mig så min fedt procent bliver 15%. Det skal være mit primære mål, og lige nu ligger den på 25% i følge min vægt med fedt måler i. Havde tænkt mig min kost skulle bestå af fisk, kylling, grøntsager og salat. Dog vil jeg stadig beholde rugbrød og havregryn kan jeg ikke lide.

Der skal selvfølgelig noget motion til af en art, og foreløbig har jeg redskaberne: 16kg kettlebell og et sjippetov:D Jeg har tidligere været god til at svømme og før den tid, var det løb jeg var god til.

Jeg må se hvad jeg finder på hen af vejen, men hvis jeg taber mig som planlagt, begynder jeg at svømme igen. Har valgt at føre log fordi jeg ville glemme min fremskridt og hvad er der ikke godt ved, at kunne se sin progression over en længere tidsperiode?

Dato 15 okt.2012:

Vægt 97kg

Højde 182cm.

Alder 33år.

Edited by Jesus
Link to comment
Share on other sites

Fik trænet igen idag og planlægger at træne mandag, onsdag og fredag fremover. Havde lidt hovedpine i morges, men ville træne alligevel. Det blev en god og hård træning på trods af det. Var da igen lidt øm efter sidst. Det gik væk bagefter.

Kettlebell 16kg:

CP 1,2,3,4;1,2,3,4;1,2,3,4;1,2,3,4

Swings 15,15,15,15

Det var hårdt lige de sidste swings, og tænkte at jeg ville stoppe mens legen var god :)

Havde fået en ny kettlebell, osse på 16kg men af stål istedet. Den er noget størrere end den gamle, men ret god alligevel at træne med.

Den vægt jeg har med fedtmåler er lige til at kyle a.h til. Den svinger utroligt meget. Iøvrigt kostede den 300, sat ned fra 700. Så egentligt noget billigt skidt.

Edited by Jesus
Link to comment
Share on other sites

Måske er din vægt elendig - det kan jeg ikke vide.

Selve måden den gætter din fedtprocent på er følsom overfor små udsving, så du skal veje dig under HELT ens forhold hver gang. Hvis din vægt ikke er helt dum, så kan du godt få en tendensvisning ud af den, husk dog at det absolutte viste fedtprocent ikke er til at regne med.

Det sikre er at veje dig fra morgenstunden, da du udelukker den faktor der hedder mad og drikke. Eftersom væskebalancen i kroppen forskyder sig når du går fra vandret til stående, skal der også helst gå nogenlunde lige lang tid fra du stiger ud af sengen.

Min egen ufravigelige rutine hedder: stå op, barbering, tømme blæren, tage min astmamedicin, børste tænder, vejning. Forlader jeg sengen for f. eks. at tage telefonen, smider jeg mig i sengen igen ASAP indtil jeg står op.

Hvis jeg ikke har kampspist/sultet dagen inden og ditto med væske, så svinger det indenfor nul komma en-to stykker. Styrketræning dagen inden giver det dobbelte hvis det var en fullbody-træning. Ikke mere. Min vægt er købt i Føtex for vistnok 299.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ok rart at vide:)

Prøver med hver mandag morgen uden at spise inden jeg går iseng, så skulle det virke. Kan osse være fordi jeg havde taget kreatin i en uge, at der var lidt forskellige udsving iforhold til, da jeg ikke var begyndt.

OK. Fik lavet lidt styrketræning osse.

16kg:

KB CP 1x8

Snatch 2x8

Swings 2x15

Må lige nævne at motionsdelen går godt. Jeg føler mig godt tilpas og ikke totalt smadret eller sløj. Men kostdelen halter altså lidt. I og for sig kan man nok ikke regne med en total omvæltning, fra den ene dag til den anden. Jeg har syndet med øl, kage, lidt for mange nødder og pizza. Det må jeg rette op på.

Jeg skulle lige prøve onearm swings her til sidst.

4x20, 10 hver arm pr sæt.

Egentlig ikke så tungt som jeg havde regnet med.

Edited by Jesus
Link to comment
Share on other sites

KB16kg Trænings runde:

2x

10 1arm-swings

10 Snatches

10 2arm-swings

10 1arm clean and jerk(5 hver)

10 1arm swings.

Træning med kettlebell i 20 min forbrænder ca. 250 kcal ved høj intensitet. En gåtur på en time i hurtigt tempo forbrænder ca. 520 kcal.

Senere gåtur.

8,1km

Tid ca. 1 time og 15 minutter

Edited by Jesus
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share