Styrke træning med en svag skulder


FrederikFF
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg har haft min skulder ud afled et par gange, og blevet operet for det. Nu er jeg på et niveau hvor jeg godt kan lave "rigtig styketræning".

Dog vil jeg gøre alt for ikke at belaste min venstre skulder, men samtidigt lave hård styrketræning i det omfang jeg kan.

Er der nogle som et par gode øvelser til henholdsvis biceps, triceps og bryst ? Der ikke direkte belaste skulderen. Eller andre som har været i samme tilfælde som mig og har nogle gode råd.

Tak på forhånd.

Venlig hilsen

Frederik

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil mene det bliver svært at både at lave hård styrketræning, og stadig undgå at belaste skulderen. Nu ved jeg ikke hvad du har fået at vide omkring din skulder

Men du skal 100% tage opvarmningen til dig seriøst, for at undgå en hurtig skade igen.

Kender ikke din teknik indenfor styrketræning, men hvis du er "nybegynder" kan det være en god ide at holde dig fra de frie vægte til at starte med, for at fokusere på den rigtige bevægelse.

Igen kommer det an på hvor slemt det har været jo, og om der er brug for genoptræning først måske.

Udover det vil jeg mene du godt kan træne et "normalt" program, dog med mere fokus på teknikken og udøvelsen, end at der er tunge vægte på.

Link to comment
Share on other sites

Tak for indlæggene.

Er interesseret i øvelser der ligger mindst muligt pres på skulderen.

F. eks når jeg løfter håndvægte i fri vælger jeg at løfte skulderen en lille smule, og sætte den i lås så den ikke hænger. Det gør at belastningen bliver mindre på det udsatte område.

Har været i dialog med en fysioterapeut om dette. Dog nåede jeg ikke at få konkrete øvelser, da jeg er rejst til Vietnam. Hertil har jeg snakket med den ortopædkirurgi, der har opereret mig omkring styrketræning, hvilket der er givet grøntlys for. Med henblik på middelhård styrketræning.

Min skulder er svag når den kommer ydre position, men ellers er den meget stærk. Har heller aldrig haft smerter i den, og passet min genoptræning fint nok. Har dog siden operationen haft lidt problemer med skulderen (i ydre positioner).

Er der nogle som kan linke eller skrive præcise øvelser, eller tricks til hvordan skulderen bliver belastet mindst muligt, når der styrketrænes.

Venlig hilsen

Frederik

Link to comment
Share on other sites

er det noget du regner med bliver bedre, eller er det en mere permanent tilstand?

for hvis det er noget, der bliver bedre, ville jeg helt sikkert bare tage klassikerne og så bare tage lette vægte.

Men hvis det er noget, der ikke bliver bedre, skal du nok have hjælp af en mere kompetent mand en mig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share