Hvordan forkæler i jer selv


Bongo
 Share

Recommended Posts

Når i har nået et mål, har trænet hårdt eller bare har lyst til noget sødt hvad forkæler i så jer selv med ? jeg har lidt en sød tand, og en sjælden gang imellem kan jeg godt finde på at spise noget sødt. Men hvad skal det være? det er ligemeget om det er vingummi, lakrids eller lign. Jeg spiser aldrig chips og kager og den slags. jeg vil jo gerne spise det der feder mindst af søde sager. Jeg ved godt jeg burde spise en gulerod eller et æble. men sommtider er man jo god ved sig selv fordi man føler det er fortjent. hvad vil i anbefale som ikke feder det vilde..

Mvh Bongo :)

Link to comment
Share on other sites

Hvad vil vi(jeg) foreslå.. Det kommer vel an på hvad du er vild med!! Når det nu er belønnings-godter som du selv siger, synes jeg bare at man skal gå efter sin favorit og så glemme at det ne engang måske er lidt værre end måske X's favorit - hvis du forstår hvad jeg mener..?

Personligt er min belønning en pepsi... Er helt vild med det pjat. hehe...

Men da jeg udmærket er klar over at det er noget fy-fy, holder jeg mig langt fra det i hverdagen.. Men har jeg præsteret noget virkelig flot i klubben, eller har en down-periode eller lignende, så bruger jeg lige pepsi'en som belønning/cheer-up pille.. (hvem sagde mærkelig indstilling!!? hehe.. ) :D

Men det er for mig sådan en fin balance mellem fuldstændig at udelukke produktet (hvilket jeg næppe ville kunne overholde over længere tid) og svælge i det dag efter dag..

Just my 0.02$

Link to comment
Share on other sites

Hold kæft hvor spændende JS - Nej du, FLØDEBOLLER UHMM - men desværre kun på min spisedag som er én gang om ugen max. Og flødeboller går ikke på sidebenene - nej de går selvfølgelig i bollerne. Og så er det ikke gang løgn, da der skal også animalskfedt til for at (spinger lige en masse led over) danne testosteron!! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Pizza, is, chokolade, bajere, flødeboller (mums), bolsjer, slik, en gang hakkebøffer med bløde løg og bernaisesovs til, pomfritter, cola - you name it! Verden er fuld af fornøjelser. Bare en skam, det meste af det feder. Så skal man bare dyrke en masse sport, så det ikke sætter sig :)

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

jeg har lidt en sød tand, og en sjælden gang imellem kan jeg godt finde på at spise noget sødt. Men hvad skal det være? det er ligemeget om det er vingummi, lakrids eller lign. Jeg spiser aldrig chips og kager og den slags. jeg vil jo gerne spise det der feder mindst af søde sager.

Du skal nu stadig passe på med at slik såsom vingummi lakrids da man (inklusiv mig selv) ofte kommer til at indtage mere end godt er ;) ... hvis vi nu antager at du spiser en stor pose stjernemix (200g til 20kr eller hvor meget det er) ja så kunne du lige så godt have spist 100g chokolade... kcal-indholdet er stort set det samme og faktisk en smule større ved stjernemix-posen så vidt jeg husker

Stjernemix = ca 350 kcal. pr. 100gx2 da det er en stor pose=ca 700kcal

Chokoladen= ca 600 kcal. pr. 100g =ca 600kcal

Så alting er ikke så sort og hvidt men jeg kan sagtens følge din tankegang men den forudsætter at tingene er i samme målestoks-forhold... hvis jeg skulle vælge imellem ovenstående muligheder ville jeg hellere have chokoladen :tongue:

Link to comment
Share on other sites

ROMKUGLE!!! :w00t:

Det er så også den eneste form for kage jeg overhovedet kan lide!

COLA!!!

Livets kilde og et dejligt afbræd fra kaffe. Jeg kan dog ikke drikke så meget af det før jeg får det dårligt/vammelt i munden, og det er praktisk, ellers ville jeg ikke drikke andet! :D

Ellers er thai/indisk mad noget af det bedste man kan spise. MUUUUMS!

Det hænder også at jeg spiser en burger fra Caféen Ultimatum, de har - ifølge mig - KBHs bedste burgere!!!

AAAAARGH! NU bliver jeg helt vildt lækkersulten! :eatchicken:

Link to comment
Share on other sites

Bare en skam, det meste af det feder.

Hold så op! Det feder ikke!!! Det er bare dyrt i et kostregnskab! :)

Det er sjovt som ens madvaner og "fornuft" ændrer sig efter man er begyndt på at træne og har fået et stort indblik i kost!

I dag kunne jeg aldrig finde på kun at spise chips eller slik, det er kun fedt og kulhydrater.

I stedet, hvis jeg savner nogle dejlige beskidte kcal :) , så guffer jeg gerne en kebab, durum, kafta eller måske en gang pølsemix.... dog er fritterne lavet i ovnen og pøllerne stegt på panden..... friture er no no :D

Og det hele skyldes ned med en iskoldt Pepsi Max! :)

Link to comment
Share on other sites

Stjernemix = ca 350 kcal. pr. 100gx2 da det er en stor pose=ca 700kcal
Chokoladen= ca 600 kcal. pr. 100g =ca 600kcal

Øv der ødelagde du lige min opfattelse gennem, ja altid. Har altid valgt vingummi frem for chokolade, jeg kan jo også bedre lide vingummi. Hmm måske man skulle få en kasse protein barer hjem, så man har et lille lager. De må da være noget kun bedre end alt det andet der bliver remset op. Ja lige pånær JS Havregryn :lol: Så må man bare bide i sig at de koster lidt mere en alm. søde sager men mange af varianterne smager ligeså godt efter min mening..

Link to comment
Share on other sites

JEg æder en proteinbar eller snupper en energidrik når jeg har nogle....desværre har jeg det med at forkæle mig selv lidt for meget når først jeg har dem liggende <_<

Damn.....romkugler....det er satme lang tid siden jeg har fået sådan en. Dem levede jeg ellers af i mine unge dage :teachingfinger:

....nåhh ja glemte helt pizza, det er satme også godt....hmmm ikke så underligt at jeg stadig er fed :D

Edited by Pumba
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share