logbog - plads til masser af forbedringer.


jbj123456789
 Share

Recommended Posts

Torsdag:

morgenmad(kl 07-07:30): lille skål banan/yoghurt skål

frokost 14 : 2 tomater, 2 appelsiner

kl 14: to rugbrøder med ost og kylling pålæg

kl 15: løbetræning

kl 17: ( ca inden boksning ): en banan

18:00: boksetræning

kl 19:30 efter boksetræning: en lille yoghurt

kl: 20:50: to små appelsiner, 125 g skyr med smag

Fredag:

Morgenmad kl 08: 125 g skyr med smag,drysset med havregryn + 1 glas skummetmælk

55 minutters spinning + 55 min boksetræning

Mad indtil kl 12: tre små appelsiner

Frokost kl 12: 250 g skyr med smag

En banan inden spinning kl 15-16

16-17: boksetræning med fokus på teknik og styrketræning

kl: 18: ca 400-500 gram økologisk skyr med bær

kl 18:40: 3 små stykker mørbrad

kl: 19:15 – to rugbrøder med ost og tomat

Lørdag:

vågnede kl 11

morgenmad bestående af: 2 rugerødder med ost + 1 glas skummetmælk

kl 14:00 et stort glas smoothie med skyr med smag, neutral yoghurt, jordbær og blåbær

Kl 17:00 3 rugbrødder med makrel, og tomat

Søndag:

Morgenmad kl 08: stor skål havegryn med minimælk

Aftensmad kl 17 ca: to½ frikadelle med svinefars

Mandag:

kl 08: havregryn til morgenmad

kl 10: to frikadeller

kl 12:30 skyr med alverden frugt + en grov sandwich ( fra joe & jucie ) med tun

kl 18-19:30 - boksetræning

kl 21: to frikadeller

Tirsdag:

morgenmad kl 08: 200 gram skyr

frokost kl 12: growsandwich med kylling og salat

aftensmad kl 17 ca: en rugbrød med æggekage

kl 18-19:30 boksetræning

så fik jeg dannet mig en logbog over kost, og lidt træning over en uge ca.

det har været en hektisk uge, hvor jeg ikke har fået handlet, så har taget hvad der lige var nærmest, da jeg kan se at den ikke er særlig nærende og sund, da jeg så vidt muligt prøver at undgå alt stivelsen og alt det.

jeg er 18 og en kvinde som gerne vil have en større muskelmasse :-)

har i nogle forslag?

Link to comment
Share on other sites

Ja spis mere! Hvad ligger dit daglige kcal indtag på ??

Jeg har ikke haft tid til at måle det, desværre :-( men jeg tvivler på at det er i overskud, nok nærmere meget underskud!

men som sagt, er jeg hele tiden på farten og næsten ikke hjemme til at have tid til at forberede de store middage.. så jeg er gået lidt død på ideer til noget næringsfuldt godt mad, så jeg ikke går hen og ender med at veje 30 kg

Link to comment
Share on other sites

Efter at have læst hvad du har skrevet vil det også være mit klar bud..

Ud fra din sidste tekst læser jeg det som at du ér bevidst omkring vigtigheden af kcal overskud vdr. muskel øgning, men bare ud fra et udelukkende sundheds mæssigt øjemed vil jeg mene du bør få gang i mad lavningen.

Jeg har svært ved at se dig komme meget over 500 kcal på visse dage og generelt under de 1000.

Jeg er klar over hvor frustrerende det kan være med maden, men når du nu alligevel er igang, så lav til flere dage af gangen eller måske en hel uge. Som det er nu fungere det ihvertfald ikke og kommer heller ikke til det.

Jeg ville hellere spise for meget og så skære fra løbende end spise for lidt. Det kan heller ikke være rart at gå rundt sulten hele tiden, for det må du da gøre ?

Velkommen til.

Edited by WolverineBjj
Link to comment
Share on other sites

Efter at have læst hvad du har skrevet vil det også være mit klar bud..

Ud fra din sidste tekst læser jeg det som at du ér bevidst omkring vigtigheden af kcal overskud vdr. muskel øgning, men bare ud fra et udelukkende sundheds mæssigt øjemed vil jeg mene du bør få gang i mad lavningen.

Jeg har svært ved at se dig komme meget over 500 kcal på visse dage og generelt under de 1000.

Jeg er klar over hvor frustrerende det kan være med maden, men når du nu alligevel er igang, så lav til flere dage af gangen eller måske en hel uge. Som det er nu fungere det ihvertfald ikke og kommer heller ikke til det.

Jeg ville hellere spise for meget og så skære fra løbende end spise for lidt. Det kan heller ikke være rart at gå rundt sulten hele tiden, for det må du da gøre ?

Velkommen til.

tak for det gode svar, men det skræmmende er nemlig at jeg slet ikke føler mig sulten.. jeg ved ikke om det fordi at jeg ikke tænker over det, har vænnet mig til det eller lignende?

men tænker også jeg må igang med det. men HVAD, som mætter godt, og kan ligge i en taske det meste af dagen udover rugbrød?

jeg har også overvejet at begynde at drikke proteindrikke igen, da de jo er godt fyldt med proteiner, og de er nemme at have med efter træning?

Link to comment
Share on other sites

Har du ikke et køleskab på din arbejdsplads eller i skolen ? alternativt kan du jo invisterer i en fryseboks som dem man tager med på stranden, blot mindre størrelse selvfølgelig.

Alternativt så spis et stort morgenmåltid med masser af kcal i, protein shakes i løbet af dagen med f.eks peanut butter i eller nødder ved siden af. De er både sunde og fyldt med kcal. Stort aftensmad eller flere små.

Kød, grøntsager, skyr, fisk, æg, rod frugter, ris, nødder, peanut butter, protein pulver, torske rogn, hytteost, ristet rugbrød med meget pålæg, rosiner, avokado, frugt osv.

Alt med måde selvfølgelig..

Edited by WolverineBjj
Link to comment
Share on other sites

Har du ikke et køleskab på din arbejdsplads eller i skolen ? alternativt kan du jo invisterer i en fryseboks som dem man tager med på stranden, blot mindre størrelse selvfølgelig.

Alternativt så spis et stort morgenmåltid med masser af kcal i, protein shakes i løbet af dagen med f.eks peanut butter i eller nødder ved siden af. De er både sunde og fyldt med kcal. Stort aftensmad eller flere små.

Kød, grøntsager, skyr, fisk, æg, rod frugter, ris, nødder, peanut butter, protein pulver, torske rogn, hytteost, ristet rugbrød med meget pålæg, rosiner, avokado, frugt osv.

Alt med måde selvfølgelig..

nej, men god ide med fryseboks. den må jeg lige ud og finde :-)

så kunne man jo sagtens have en god aftensmad med grøntsager og kylling måske.

peanut butter, hvad vil du mere putte deri så?

jamen er rugbrød og ris okay? af hva jeg har læst mig frem til er det bedste at undgå disse fødevarer?

og hvor mange kcl skal jeg ca indtage pr. dag?

umiddelbart er jeg 1,57 og vejer omkring 59 kg. min fedtprocent osv. har jeg ikke fået mål endnu

Link to comment
Share on other sites

Rugbrød og ris fejler ingenting. I hovedtræk så gå efter de grove alternativer, så hvis du skal have ris, så find nogle grovris. Skal det være pasta, så gå efter fuldkornspasta etc. Rugbrød har mange fibre og mætter godt.

Søg på nettet efter en beregner så du kan estimere hvor mange kcal du skal have om dagen. Som Wolverine også er inde på, så lav mad til flere dage af gangen, og gerne noget der kan bruges i flere sammenhænge. Kødsovs smager f.eks. godt til pasta, ris, salat, peberfrugter, pitabrød, burritos etc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share