Skal bruge lidt tips til min nuværende vægttabs plan!


Mikkel1991
 Share

Recommended Posts

Hey folkens!

Jeg har brug for lidt hjælp til mit vægttab, og da jeg ikke aner noget om emnet har jeg besluttet mig for at konsultere med jer kloge hoveder på motion-online.

Tillad mig at forklare:

Jeg er for nyligt flyttet hjemmefra, og da jeg nu har 100% kontrol over mit liv og især min kost har jeg besluttet mig for at det er tid til at tabe mig en smule og generelt leve mere sundt.

Derfor begyndte jeg min egen lille kur for 3 uger siden og er i disse uger gået fra 87,5 til 83kg. (191cm)

Jeg har hverken tid eller penge til at benytte et motionscenter i en sådan grad at det giver mening, og derfor har jeg baseret mit vægttab udelukkende på kost.

Nu har jeg besluttet mig for at ta’ skridtet videre og har derfor invisteret i en trænings-måtte til min lejelighed og mangler lidt øvelser!

Jeg ville sætte stor pris på hvis i har nogle inputs til hvad jeg kunne lave! Husk på at jeg er så grøn man kan være

Jeg har ikke lyst til at blive den nye Schwarzenegger, men blot interesseret i at tone lidt op, specielt omkring maven.

Jeg håber i klarede jer igennem min post og ser frem til jeres svar!

På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Så måske er det en god idé at begynde på noget træning?

Nu har jeg besluttet mig for at ta’ skridtet videre og har derfor invisteret i en trænings-måtte til min lejelighed og mangler lidt øvelser!

Jeg tror også det er det han spørger om.

Der er masser af øvelser man kan lave derhjemme der kan hjælpe dig med at få stærkere muskler. Airsquats, armbøjninger, planker, etc. Søg lidt på emnet, der er masser af muligheder :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hehe jeg ved ikke hvad jeg skal sige :)

Jeg kan forsikre jer om at jeg ikke lever i en fantasi verden hvor jeg forstiller mig at jeg burde tabe mig.

Kan kun henvise til at BMI ikke kan andvendes med total nøjagtighed på alle mennesker og dermed bedømme hvordan landet ligger :P

Desuden er jeg mere interesseret i at tone en smule op.

Link to comment
Share on other sites

Undskyld det kommer sådan set heller ikke mig noget ved. Syntes selv BMI er noget lort men, på normale personer gir det et ok fingerpej. Man skal have en ufattelig lav muskelmasse for at se tyk ud når man vejer 83kg og er 191cm høj.

Hvis du vil tone en lille smule op som du kalder det kræver det øget muskelmasse, det kræver igen fornuftig træning og kost. For at øge din muskelmasse skal du helst i et energi overskud, det vil sige at du bliver nød til at tage lidt på. Men søg på emnet så finder du en masse.

Link to comment
Share on other sites

Undskyld det kommer sådan set heller ikke mig noget ved. Syntes selv BMI er noget lort men, på normale personer gir det et ok fingerpej. Man skal have en ufattelig lav muskelmasse for at se tyk ud når man vejer 83kg og er 191cm høj.

Hvis du vil tone en lille smule op som du kalder det kræver det øget muskelmasse, det kræver igen fornuftig træning og kost. For at øge din muskelmasse skal du helst i et energi overskud, det vil sige at du bliver nød til at tage lidt på. Men søg på emnet så finder du en masse.

Jeg ser skam heller ikke speciel tyk ud, jeg har bare brugt for lang tid bag computeren de seneste år og har ikke været i nærheden af fysisk aktivitet eller sund mad :)

Man kan skam også slippe afsted med et par ekstra kilo når man er en smule høj :P

Jeg føler ikke et decideret energi underskud, jeg har droppet alt usundt mad, drikke og snacks. Jeg har for det meste levet af A38 yogurt (Den der smager af luft!) med lidt havregryn om morgenen, hjemmelavet kylling sandwich med forskelligt grønt på groft brød til frokost, og så spiser jeg tit lidt kylling med salat til aften. Desuden drikker jeg en fandens masse vand :)

Det har som førnævnt medført et vægttab på lidt under 2kg om ugen.

Jeg føler mig derfor klar til at komme igang med lidt træning, men har desværre ufattelig meget jeg skal nå, da jeg både arbejder og går på universitetet.

Derfor ville det være fantastisk at finde nogle øvelser jeg kunne klare i min lejelighed om aftenen. Jeg er så klar på at gi den 100%, men jeg vil være sikker på at det er det rigtige jeg gør da jeg ikke vil spilde min tid.

Mangler bare lidt retning tror jeg, det er en lidt ukendt verden for mig :(

Edited by Mikkel1991
Link to comment
Share on other sites

Well, nu er jeg ikke på hjemmebane med kropsvægtstræning da jeg har et forhold med jernet.

Men pointen er at du finder et godt basis af øvelser så du kommer hele kroppen igennem hver gang du træner. Du bør forsøge at træne hele kroppen tre gange i ugen og hver eneste gang sørge for at træningen er lidt hårdere. Når vi taler øvelser hvor du kun har din egen vægt som belastning er der kun få måder du kan gøre træningen gradvis hårdere på:

1. Flere gentagelser indtil du kan lave ca. 15-20 stykker af en øvelse.

2. Flere sæt så træningsvolumen bliver større.

3. Hårdere øvelser.

Et træningsprogram kunne opstilles således:

Squats/Lunges 3x10

Goodmorning 3x10

Armstrækkere 3x10

Kropshævninger af en art 3x10 (kræver noget du kan holde fast i en stang et bord eller noget)

Mave 3x10

For at give dig en ide til hvordan en progression kunne se ud tager vi lige squat som eksempel. Du starter med at Squatte det blir hurtigt let derefter begynder du at lave Lunges og næst bulgarian split squats, squats på et ben med støtte og til sidst uden støtte.

Til bryst kunne det se således ud: Armbøjninger, armbøjningerne med fødderne hævet, armbøjninger på en arm, armbøjninger stående på hænderne osv.

Du må selv lige google lidt på emnet og øvelserne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share