HST og MMA


xeyelessx
 Share

Recommended Posts

Hej jeg har et lille dilemma.

Jeg har nu igennem længer tid fulgt et 3 splits program, hvilket jeg ikke har været tilfreds med.

Nu vil jeg så i stedet gå i gang med et 2 splits hst program. Min udfordring er dog at jeg har 2 X MMA i ugen som ligger mandag og fredag, hvilket givet et problem i forhold til optimal rest. tid mellem trænings af muskelgrupper (som for hypertrofi optimal bør være mellem 36-48 timer)

mine tanker er at træne som følgende:

Mandag: MMA

Tirsdag: 1. split

Onsdag: Cardio

Torsdag: split 2

Fredag: MMA

Lørdag: Split 2

Søndag 1. split

Problemet ligger i de 4 dage der går mellem mine split hver 2. gang.

Er det overhoveder et problem, eller vil kampsporttræningen være nok til at bryde rest. perioden på det rigtige tidspunkt?

Hvis det ikke er nok, er det så nogle forslag til forbedring af mine split?

Har vedhæftet mine øvelser for de 2 split

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor overhovedet mikse kampsport og HST? Er det noget med vægtklasser eller?

Umiddelbart syntes jeg du skal prøve dig frem - Du burde hurtigt kunne mærke om du overtræner.

Og så bare gør alt for at slappe af når du ikke træner (SUnd kost, rigeligt søvn osv...)

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor overhovedet mikse kampsport og HST? Er det noget med vægtklasser eller?

Umiddelbart syntes jeg du skal prøve dig frem - Du burde hurtigt kunne mærke om du overtræner.

Og så bare gør alt for at slappe af når du ikke træner (SUnd kost, rigeligt søvn osv...)

mixer det fordi jeg elsker begge ting :)

Styrketræning er min form for miditation (kindda) samt giver mig et stort selvværds boost, kampsporten er fordi det er rigtig skægt og dejlig dyrisk ventil.

Er ikke bange for at overtræne, er derimod bange for ikke at få nok ud af træningen da der er for meget rest mellem mit styrketræningspas...

Link to comment
Share on other sites

Tror et fullbody styrke program der baserer omkring Squat, press, bænkpres, Dødløft, Bent over Rows, Powercleans og Powersnatch vil gavne dig og din MMA mere end HST eller noget split program. Med god kost og en rimelig intensitet og volumen i styrketræningpassene behøver du ikke være bange for restitutionen og heller ikke for udbyttet af styrketræningen.

Link to comment
Share on other sites

Tror et fullbody styrke program der baserer omkring Squat, press, bænkpres, Dødløft, Bent over Rows, Powercleans og Powersnatch vil gavne dig og din MMA mere end HST eller noget split program. Med god kost og en rimelig intensitet og volumen i styrketræningpassene behøver du ikke være bange for restitutionen og heller ikke for udbyttet af styrketræningen.

hmm måske :) vil jo give mig samme antal træningsdage, men gøre ugerne forskudt :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share