Projekt til mig og til dig (Inspiration søges)


Hr Kasper
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen :)

Dette er mit første indlæg, så er lidt i tvivl om kategori og information jeg giver er korrekt. Så er jeg også en spasser til at formulerer mig, så skriv hvis der er noget jeg skal omformulere/har glemt.

Jeg vil også være stærk!

Jeg er en helt almindelig "dreng", som så mange andre er motion for mig når jeg engang i mellem er ude og spille lidt bold. Det skal være slut nu, eller jeg vil rigtig gerne stadig spille bold, men det skal ikke være det eneste motion i mit liv.

Så jeg har søgt rundt på nettet, læst diverse artikler osv og jeg er kommet frem til at hvis jeg skal gå i gang med seriøs træning så skal jeg gå all-in og det er både træning, kost og livsstil. Jeg har tænkt mig at skaffe alt hvad jeg skal bruge før jeg begynder og starte (fornuftigt) hårdt ud så at de første resultater kommer hurtigt og også for at se hvor effektivt jeg kan træne og spise som nybegynder.

Jeg klare det aldrig selv :(

Hvorfor jeg egentlig skriver her er fordi jeg søger en eller flere, som vil hjælpe mig med projekt sund livsstil/pæn krop. Så det jeg sørger er træningsprogam(mer)/inspiration, øvelser til at lave hjemme, kostplan(er), opbakning og støtte. Det er ikke fordi jeg sørger en trænings partner, har en roomie som træner ret tit så han kan hjælpe med selve øvelserne, men jeg vil gerne have hjælp med en der har teorien bag til at finde de "rigtige øvelser". Jeg synes også det kunne være rart med en her på nettet der kan følge op på mine resultater osv.

Hvem er det så lige jeg er?

Men det er nok vigtigt at informere hvad jeg vil opnå med træningen.

Mine mål er at blive sundere, spise sundere, komme i bedre form og få en pæn krop. Det skal ikke være en model/ryan reynolds krop. Men bare så det hele er lettere markeret/synligt :)

Lidt omkring mig selv:

Jeg hedder Kasper - whey, havde i nok aldrig gættet ;)

Jeg er 21 år gammel

Jeg er 188 cm høj +/-

Jeg vejer ca. 80kg - så almindelig/spinkel af bygning (billede vedhæftet)

Jeg studere og har 2 jobs ved siden af

Jeg bor i Aalborg og har en kæreste i Randers, så der er en del rejsen frem og tilbage.

Mine egne forstillinger

Så mine egne tanker om hvad jeg skal bruge inden jeg går i gang er:

Et trænings program til motionscenter 2 - 3 gange om ugen.

Hurtige små øvelser til at lave der hjemme alle ugens dage.

En kost plan der hjælper med at indtage de rigtige mængder proteiner osv.

Et løbe program 1 - 2 gange om ugen.

Afrunding

Håber at mine ønsker og tanker er realistiske og at der skulle side nogen der ude, som er villig til at hjælpe mig med enten at udvikle de ting jeg søger eller finde information andre steder der kan hjælpe mig. Alle gode råd er mere end velkomne

Med venlige julehilsner

- Kasper Legarth

Vedhæftet fil:

post-56397-0-77155900-1355088127_thumb.g

Link to comment
Share on other sites

Ingen grund til at gøre det kompliceret. Dem der får resultater, er dem der er vedholdende med fornuftig træning over en årrække. Fælles for dem alle er at det ikke er målet, men processen der driver værket. Træningen er en del af identiteten.

Få styr på din træning, lær at træne, elsk at træne, gør det til en livsstil. Nothing special.

Lav et simpelt program, følg det og se din udvikling.

Squat, Dødløft, Bænkpres, Rows, Chins, Military, Dips, Cleans, er alle øvelser der vil få dig i den form du ønsker. Google dem, og lav et program derudfra.

Link to comment
Share on other sites

Personligt har jeg det lidt skidt med begrebet kostplan. Jeg bryder mig ikke om, at der bliver stillet regler og mængder op på den måde. Til gengæld går jeg ind for sund fornuft. Du kan jo selv prøve at holde øje med, hvad du indtager, og så begynde at justere din kost hen i retning af at indeholde mere protein, eller hvad dit mål nu måtte være. Man kan læse sig til utroligt meget viden, hvis man gider sætte sig ind i tingene. Det tror jeg også er meget mere holdbart end at få stukket en kostplan i hånden uden at vide, hvorfor den ser ud som den gør. :)

Link to comment
Share on other sites

Er på mange måder enig med motski. Men ville nu råde dig til at starte langsomt op, din krop (herunder dit nervesystem) skal vænne sig til træningen gradvist; derfor ville jeg anbefale at starte op med et program hvor maskiner hovedsagligt indgår:

Begynder helkropsprogram:

Benpres, Brystpres, Skulderpres, Pulley Row, Pulldown, Back Ekstension, planke, Biceps curl, triceps cabel.

Senere hen vil øvelser som squat, lunges, bænkpres, dødløft osv. helt sikkert være utrolig værdigfulde øvelser!

Held og lykke med projektet & god træning! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share