Lav max puls


Boeffen
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg er 36år, vejer 140kg, 205cm høj, tidligere elite volleyball spiller, så masser af eksplosion, men ingen kondition. Derfor vil jeg gerne prøve spinning, for at se om det kan barbere nogle kg flæsk af kroppen. JEg har nu kørt i 4 uger, 4-5 gange om ugen, men indtil videre uden at tabe ret mange kg, men kan se at jeg omfordeler lidt, så min fedtprocent er blevet lavere.

Jeg vil så gerne se om det er fordi jeg er for ringe til at presse mig selv. Og i den forbindelse vil jeg tjekke hvilke pulszoner jeg kører i. I løbet af sådan en times spinning ligger min puls gerne mellem 130 og 155, og det synes jeg virker lavt.

Det skal siges at jeg er ekstremt dårlig til at arbejde med høj puls, og jeg prøvede en dag at køre mig helt i hegnet for at se om jeg kunne finde min maks puls. Byggede lige så stille op i 3 intervaller af 5 minutter og gav den så maks gas. Resultat...165. Kan det virkelig passe at min maks puls ikke er højere? Min hvilepuls har jeg målt til 48.

Mvh,

Mikkel

Edited by Boeffen
Link to comment
Share on other sites

Ja, det er ikke utænkeligt at din puls ikke er højere. Du er en relativ stor gut, og man kunne forestille sig at du af samme årsag har et stort hjerte, der ikke behøver slå hurtigere. Du vil højst sandsynlig opleve at din hvilepuls vil falde som du kommer i bedre form.

Link to comment
Share on other sites

Din max puls kan godt være på 165, men det er ikke videre sandsynligt. Stor højde medfører en anelse lavere puls, end det der ses hos lavere mennesker.

Det mest sandsynlige er at de 165 repræsenterer din pt max puls på en cykel og at du ville kunne få din puls højere op under løb eller crosstraining (evt C2 roning).

Link to comment
Share on other sites

her er mine data til sammenligning.

Ved faktisk ikke helt hvad mine hvilepuls ligger på. Men min maks puls er 194

38år, 101cm, vægten svinger mellem 99-101

Jeg tror din maks puls godt kan være højere, for mit vedkommende skulle der erfaring til før man kan "udnytte" sin maks puls.

min maks er sat på cykel

Det lyder ikke som et stort spænd du har. Noget jeg oplevede da min kondi blev bedre og bedre, var at min puls falder hurtigere til "ro" efter at være oppe at snuse til maks zone

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share