fedttab - tager hjernen skade?


cbbjerg
 Share

Recommended Posts

Er det rigtigt at man skal have fedt hver dag på en slankekur, fordi hjernen ellers tager skade, da den skal have fedt, og det på sidebenene ikke er godt nok for hjernen?

PS: Jeg ved der er noget om det mht. gravide kvinder og mødre til spædbørn, men det er ikke det jeg spørger om her.

Link to comment
Share on other sites

Kermit: WTF?? Fedt er vigtigt at få, men at det skulle have den betydning, du påstår, er absolut nonsense!!

Når du kommer med såadn en kommentar må du meget gerne udbygge den. Hvad er det ved min kommentar der er absolut nonsense? Det faktum at fedt er essentielt for os?

Lad os vende den om. Hvis fedt ikke var essentielt for os, hvorfor skulle kroppen så overhovedet holde på det? Vi skal have en vis mængde fedt på kroppen for at undgå sygdom o.lign. Vi skal gerne tilføre en vis mængde fedt hele tiden. Med fedt mener jeg ikke friture, eller resterne af hvidt brød der ikke bliver brugt til energi af kroppen, og dermed bliver lagret som fedt. Her snakker jeg om fedt som fiskeolie, mandler, avocado, etc. etc.

Link to comment
Share on other sites

Når du kommer med såadn en kommentar må du meget gerne udbygge den. Hvad er det ved min kommentar der er absolut nonsense? Det faktum at fedt er essentielt for os?

Lad os vende den om. Hvis fedt ikke var essentielt for os, hvorfor skulle kroppen så overhovedet holde på det? Vi skal have en vis mængde fedt på kroppen for at undgå sygdom o.lign. Vi skal gerne tilføre en vis mængde fedt hele tiden. Med fedt mener jeg ikke friture, eller resterne af hvidt brød der ikke bliver brugt til energi af kroppen, og dermed bliver lagret som fedt. Her snakker jeg om fedt som fiskeolie, mandler, avocado, etc. etc.

Kroppen lagrer fedt da det indeholder meget energi. Ingen tvivl om at fedt er en vigtig del af en sund kost og jeg sigter selv efter at omkring 30 % af energien kommer fra fedt. Vi har naturligvis også brug for essentielle fedtsyrer. Ingen tvivl om dette.

Jeg opponerer mod din udtalelse om at "hvis du ikke tilfører fedt til kroppen, så vil den heller ikke slippe det den allerede har lagret". Dette er noget vrøvl. Naturligvis kan kroppen forbrænde fedt selvom man ikke spiser så meget fedt. Alt andet giver jo heller ej mening qua funktionen med det oplagrede fedt.

Jeg opp

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share