Lidt hjælp til forbedring af trænings program.


Benjiii
 Share

Recommended Posts

Hej MOL

Da jeg startede i Fitness dk så fik jeg lavet et fitness program dernede og har gået efter det i 2mdr men vil gerne lige høre om hvad det dækker hvis man kan kalde det det :)

Det er hvad jeg fik at vide jeg skulle lave:

Starte med at løbe i 5 min

seated row 3 x 10

bænkpres 3 x 10

benpres 3 x 10

lat pulldown 3 x 10

en maskine ikke sikker på hvad det hedder men gætter på skulderpres 3 x 10

og så efter løber jeg i 10 min

Skal lige siges jeg ikke er i den bedste form ever

Det jeg gerne vil have ud af min træning er at blive makeret og blive sundere

Skal lige have styr på kostplan for troede jeg havde styr på det men nu er det for svært for mig at holde styr på men vejer 79 kilo og er 182 cm høj

Nået andet i ville tage med eller lave om på for at få en bedre træning ? skal lige siges jeg træner mave hjemme de dage jeg ikke er i center

Hvis der er nogen der har et god trænings program til mave må i godt lide smide det her inde :)

Link to comment
Share on other sites

Syntes der mangler noget baglår, baller og lænd.

Er alle øvelser i maskiner?

Hvorfor træner du ikke bare mave når du alligevel er nede i fitness centeret og holder helt pause de dage du ikke er afsted?

Jeg tror du vil få meget ud af at læse lidt her på forumet og kigge lidt på diverse begynder programmer.

Edited by Polunda
Link to comment
Share on other sites

Syntes der mangler noget baglår, baller og lænd.

Er alle øvelser i maskiner?

Hvorfor træner du ikke bare mave når du alligevel er nede i fitness centeret og holder helt pause de dage du ikke er afsted?

Jeg tror du vil få meget ud af at læse lidt her på forumet og kigge lidt på diverse begynder programmer.

Ja alle er i maskiner undtag bænkpres :)

Vil hellere træne mave derhjemme så jeg kan være alene og træne meget

Jeg kan ikke finde de der programmer har ledt lidt rundt men er ikke så god til denne side her

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg langt fra den store bodybuilding entusiast ... Slet ikke faktisk. Ikke desto mindre ved jeg at du skal træne dine mavemuskler på præcis samme måde som resten af kroppen, og ikke tro at det er en helt særegen muskelgruppe der skal trænes med 500 sit-ups hver anden dag. Det er ikke ment nedladende på nogen måde, men er ikke desto mindre det indtryk jeg får ud fra den måde du beskriver din træning.

Jeg ved også at skal du virkelig have gang i mavemullerne, så skal der noget tung squat (og dødløft) ind i programmet (det skal der uanset hvad fanden du laver). Nu lader det til at du er ret ny i gamet, så derfor vil det nok være en idé at få nogen til at vise dig korrekt squatteknik (måske endda vente lidt til du er mere vant til træningnen), og det er desværre ikke en garanti at de kan klare det i træningscenteret ... Der er desværre alt for mange half-ass aerobic squat derude i samfundet.

Ellers kan det anbefales at få fat i Mark Rippetoes "Starting Strength". Ikke dermed sagt at du kan læse dig til et solidt squat - men det kan i hvert fald give dig en idé om bevægemønsteret.

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg langt fra den store bodybuilding entusiast ... Slet ikke faktisk. Ikke desto mindre ved jeg at du skal træne dine mavemuskler på præcis samme måde som resten af kroppen, og ikke tro at det er en helt særegen muskelgruppe der skal trænes med 500 sit-ups hver anden dag. Det er ikke ment nedladende på nogen måde, men er ikke desto mindre det indtryk jeg får ud fra den måde du beskriver din træning.

Jeg ved også at skal du virkelig have gang i mavemullerne, så skal der noget tung squat (og dødløft) ind i programmet (det skal der uanset hvad fanden du laver). Nu lader det til at du er ret ny i gamet, så derfor vil det nok være en idé at få nogen til at vise dig korrekt squatteknik (måske endda vente lidt til du er mere vant til træningnen), og det er desværre ikke en garanti at de kan klare det i træningscenteret ... Der er desværre alt for mange half-ass aerobic squat derude i samfundet.

Ellers kan det anbefales at få fat i Mark Rippetoes "Starting Strength". Ikke dermed sagt at du kan læse dig til et solidt squat - men det kan i hvert fald give dig en idé om bevægemønsteret.

Altså jeg vil bare gerne have mest ud af min trænings og hvis det betyder jeg skal træne på den måde du siger er det helt fint :)

Kender bare ingen der kan hjælpe mig med det :(

Og jeg er begyndt at lave de to der med hvor man skal samle benene og sprede dem fordi i sagde der manglede det men så skal jeg lige høre for de går max op til 70 kilo mener jeg nok og jeg tager det højeste og det er rimligt nemt at lave 10 skal jeg så bare lave 15 x 3 eller hvordan ?

Link to comment
Share on other sites

Denne maskine?!

http://goo.gl/rfqik

Hold hold hold.... :-)

Hvis du slet ikke har noget at spørge til råds, vil jeg umiddelbart råde dig til at søge så meget information som muligt fra bøger, artikler etc - men vær nu lidt kritisk omkring det :-)

Kelly Starretts side mobilitywod.com kan også anbefales - han snakker en masse om smidighed, korrekt position etc i en masse sammenhænge.

Og ellers må du lave en film en dag i profil (!) hvor du laver eksempelvis squat. Så er der sikkert en masse mennesker herinde der gerne vil komme med kritik,

Link to comment
Share on other sites

Denne maskine?!

http://goo.gl/rfqik

Hold hold hold.... :-)

Hvis du slet ikke har noget at spørge til råds, vil jeg umiddelbart råde dig til at søge så meget information som muligt fra bøger, artikler etc - men vær nu lidt kritisk omkring det :-)

Kelly Starretts side mobilitywod.com kan også anbefales - han snakker en masse om smidighed, korrekt position etc i en masse sammenhænge.

Og ellers må du lave en film en dag i profil (!) hvor du laver eksempelvis squat. Så er der sikkert en masse mennesker herinde der gerne vil komme med kritik,

ja den der og den anden vej :D

har cykelt 30 hverdag i 3 år og spillet fodbold i hver dag med vennerne i mange timer så lidt kraft skulle der sku også være :D

Link to comment
Share on other sites

Denne maskine?!

http://goo.gl/rfqik

Hold hold hold.... :-)

Hvis du slet ikke har noget at spørge til råds, vil jeg umiddelbart råde dig til at søge så meget information som muligt fra bøger, artikler etc - men vær nu lidt kritisk omkring det :-)

Kelly Starretts side mobilitywod.com kan også anbefales - han snakker en masse om smidighed, korrekt position etc i en masse sammenhænge.

Og ellers må du lave en film en dag i profil (!) hvor du laver eksempelvis squat. Så er der sikkert en masse mennesker herinde der gerne vil komme med kritik,

jeg ved ikke hvad squad er endnu har ikke haft tid til at søge og sætte mig ind i de nye ting endnu :) men gør jeg snart :D

Link to comment
Share on other sites

Du skal droppe bensprede maskinen og bensamlemaskinen.

Med mindre du får gode vejledere, så sker der ikke noget ved at fortsætte dit program et godt stykke tid endnu.

Du kunne dog med fordel køre med progression. Hvis det er i maskine, så tag to klodser af næste gang, og så tag efterfølgende en klods mere hver gang indtil du ikke kan øge mere. Så tager du igen 2 klodser af og starter forfra.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Du skal droppe bensprede maskinen og bensamlemaskinen.

Med mindre du får gode vejledere, så sker der ikke noget ved at fortsætte dit program et godt stykke tid endnu.

Du kunne dog med fordel køre med progression. Hvis det er i maskine, så tag to klodser af næste gang, og så tag efterfølgende en klods mere hver gang indtil du ikke kan øge mere. Så tager du igen 2 klodser af og starter forfra.

Så fx seated row så starter jeg med 2 vægt klodser mindre end normalt og laver 10 og så tager en klods på og laver 10 og så blive ved med at øge vægten til jeg ikke kan mere ?:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share