mnch10's cykelblog


Mnch10
 Share

Recommended Posts

Hej læser, jeg opretter denne blog for at holde mig selv i ørerne og dele med hvem der nu måtte have interesse i at følge min træning.

Jeg begyndte at cykle sommeren 2009, hvor jeg købte min racercykel og blev bidt af det. Ved vintertid købte jeg en MTB som jeg cyklede på vinteren over og som tiden fik blev jeg mere og mere seriøs med det. Sideløbende med cyklingen løb og svømmede jeg med henblik på noget triathlon. Jeg fik desværre skinnebensbetændelse og måtte holde pause med løb i en lang periode.

Derved kom jeg på ideen at påbegynde at køre licensløb omkring Maj 2010, som egentlig blot skulle være noget midlertidigt til benene ville løbe igen. Jeg begyndte i D klassen og da ved de sidste løb i Tønder/Bov kunne jeg køre som A-rytter. I sæson 2011 og 2012 havde jeg kontrakt med to forskellige Continental hold.

Jeg er nu stoppet med at køre på cykelhold grundet manglende tid til at gøre nok ved det, da der er uddannelse og privatliv der også skal taget hensyn til. Jeg træner dog stadig omkring 10-12timer i ugen. Jeg træner nogenlunde struktureret med watt og hvad der nu tilhører, da jeg finder det voldsomt interessant at følge formen om den går op eller ned.

Jeg er mand, født i 1986 og ligger lige for tiden omkring de 85kg.

Dem som følger med skal være meget velkomne til at komme med ris/ros og spørgsmål til træningen.

Mvh.

mnch10

Link to comment
Share on other sites

Tak skal i have!

Jeg har stadig licensen, men ved ikke om jeg kommer til at gøre brug af den, eller hvad der lige skal ske. Det må tiden vise. Det vigtigste for mig er at jeg har det sjovt med at køre på cykel og samtidig kan få hverdagen til at hænge sammen med studie, kæreste, hus osv... :)

Link to comment
Share on other sites

Træning 24/12-2012

Der var utrolig meget smeltevand og en smule sne tilbage udenfor, så jeg bestemte mig for at tage en tur på min Tacx Booster ude i mit skur.

Jeg skulle dog lige lave risalamande med kæresten inden træningen kunne påbegyndes.

Jeg havde lavet mig en plan om at køre 5 min. opvarmning hvorefter jeg ville køre 3 x 15 min. ved 85-95% FTP også 5 min. rul til at slutte af på,

Jeg har aldrig været så glad for at køre indenfor, men har bestemt mig for at jeg skal lære det, så jeg kan få noget effektiv træning de dage hvor jeg ikke kan komme ud at køre pga. andre gøre mål. De dage er primært mandag, onsdag, fredag og selvfølgelig hvis vejret ikke tillader kørsel udenfor.

Intervallerne blev kørt uden problemer og der var lidt overskud til sidst, hvilket jo var positivt.

Dagens tal:

Interval 1: 346W 98rpm

Interval 2: 353W 97rpm

Interval 3: 359W 96rpm

God omgang selvom benene var lidt ømme efter en 110km tur med stram kæde i lørdags.

God jul! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Træning d. 25/12-2012

Efter at være kommet sent i seng juleaften, skulle jeg op kl. 7, for at være ved samlingsstedet for en lille gruppe ryttere kl. 8.30.

Vi havde aftalt en tur på mellem 2 og 3 timer, hvilket passede mig fint.

Havde ikke en decideret plan for i dag, så det blev bare til nogle rulleskift, fartleg og små udbrud der kørt. Det blev en rigtig god træning og da vi var 7 mand, så blev der lagt godt fra land.

Da jeg kørte med overskud hele turen, jeg og en mere trække det sidste stykke hjemad, da makkerne blev små trætte.

Jeg kørte med ud og satte sidste mand af i den anden ende af byen og tog turen langt strandvejen hjem som er ca. 8km.

Der er ikke nogle specielle tal for dagen, men kan komme med et par udpluk som er kørt tilfældigt under træningen.

2min: 440W

5min: 371W Norm. power

10min: 363W Norm. power

20min: 353W Norm. power

30min: 341W Norm. power

60min: 336W Norm. power

Så intet voldsomt, men godt at få kroppen igang efter al maden juleaften. Samlet blev det til 88km på 2timer og 44min. Snittet da vi begyndte at rulle af var 35km/t inkl. opvarmning, hvilket var helt ok da vi havde rullet gennem flere små byer og haft lidt opsamling hvor tiden ikke var blevet stoppet.

Fortsat goddag.

Link to comment
Share on other sites

Var ikke specielt oplagt, da jeg havde sovet utrolig dårligt, så besluttede at køre et par vo2max intervaller for at holde kroppen igang. Jeg vil ikke presse en planlagt session igennem, hvis jeg føler jeg er træt og uoplagt, så tager jeg hellere den med ro og kommer videre derfra. Hvis man træner uden at kunne holde sin plan, så træner man ikke effektivt og spilder derved lidt sin tid.

5min opvamrning hverefter jeg kørte 2x3min med 455watt med 3 min rul imellem sæt. 10min afrulning også ind på sofaen. :sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share