Stram op trænings program hjælp søges


Julie Holm
 Share

Recommended Posts

Jeg er gået fra 85 kg til 56 kg, så nu syntes jeg det er på tide at stramme op! Jeg er det man vil kalde tyk indeni, og intet sidder stramt på mig. Derfor søger jeg hjælp til hvilke maskiner jeg skal bruge i fitness centret, så jeg kan få stramme balder, lår, underarme og mave samt få større brystmuskler. Det er første gang jeg har meldt mig ind i et fitness center (fitnessworld), og i det hele taget dyrker nogen som helst form for motion.

Så, hvilke maskiner skal jeg bruge? Hvor lang tid skal jeg bruge dem? Hvor mange gange om ugen skal jeg træne? Hvilke hold ville være gode at deltage på?

Var ude og træne maskiner i en time, og løb i 20 min i går. Så min form er ikke fantastisk dårlig.

Husk! Jeg vil bestemt ikke længere ned i vægt, så det skal kun være med fokus på opstramning og muskler. Er en kvinde, så pumpet muskler og store cykelben er heller ikke ønsket hihi :)

Håber i kan hjælpe!

Link to comment
Share on other sites

Fulgte der ikke en programlægnimg med da du meldte dig ind?

Ellers ville jeg gå i receptionen og få bestilt en instruktørtime. Hvis du er 100% nybegynder, er det godt lige at blive "holdt i hånden". Som begynder, er det også et ok program du får.

Efter et par måneder, er du klar til noget nyt. Jeg ville gå i receptionen igen og bede om programlægning til et program med frivægte og så få maskiner som muligt.

Lige nu skal du bare i gang med at lære kroppen at arbejde på en ny måde og så behøver det ikke at være alt på en gang men i længden er frivægte meget bedre at træne med end maskiner.

Når du har kørt det program i et par måneder, så er dine led og sener også klar til at blive belastet for alvor - musklerne bliver hurtigt stærkere mens de andre skal have lidt mere tid.

Her vil MOLmedlemmer helt sikkert stå i kø for at hjælpe dig. Det vil vi sådan set sikkert også gerne nu men jeg vil mene at du er bedre tjent med en levende hjælper her i starten. Du kan evt starte en logbog og få respons ad den vej.

Held og lykke med opstarten og tomlen op for et flot vægttab.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil "stramme op" så brug hovedparten af din tid i centret på styrketræning. Cardio er ok som supplement, men det er styrketræningen der virkelig kan flytte noget i forhold til dit mål.

Som kvinde er du overhovedet ikke i fare for at få pumpede muskler, så bare klø på! Hvor har du fået den tossede frygt fra?

Der er masser af forslag til programmer rundt omkring på motion-online. Se dig lidt omkring, læs og brug evt. søgefunktionen. Søg f.eks. på "full body" så burde der komme nogle hit.

Det er vigtigt at du også får trænet din ryg og ikke nøjes med de muskelgrupper, som du beskriver i dit første indlæg. Ryggen har afgørende betydning for at du opbygger en flot kropsholdning, og en stærk ryg forebygger ondt i ryggen (også om 20 år), hovedpine og meget andet skrammel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share