Fedtprocent og tbw


Lone78
 Share

Recommended Posts

Har lige fået målt min fedt% idag, 23,4.

Udfra hvad hun fortalte, hende der målte den sagde at den skal ligge mellem 21-33 %

Så tænker jeg , det sku da egentlig meget godt:)

Kan jeg forvente den kan blive lavere eller skal jeg være rigtig godt tilfreds?

Samme spørgsmål har jeg ang ffm(muskel og knoglevægt) som lå på 45,3.

Resten af tallene sagde:

Fat mass 13,8

Tbw 33,2

Nogen der ved hvad bmr og impedance er?

Link to comment
Share on other sites

Hej Lone :)

Ja vær godt tilfreds med det. Den falder hvis du tager muskelmasse på, eller smider fedt,så det bestemmer du lidt selv, i den forstand at du selv vælger hvad du vil eller om du har det godt der hvor du er :). Knoglemasse kan falde og stige alt afhængig af hvad du indtager, det kan svinge fra den ene uge til den anden :). Og fedtfri masse kan stige og falde afhængig af hvad du spiser og hvordan du træner, Hvis du er motionist som de fleste her i danmark så vil den nok være meget stabil der :)

Bmr er det din krop forbrænder på en dag hvis du bare ligger fladt på ryggen i sengen en hel dag :)

Link to comment
Share on other sites

Tak for svar:)

Træner minimum 5x 11/2 time om ugen- for at blive stærk.... Og måske med tiden lidt amatør konkurrence- så motionist er ikke målet :)

Så jeg forbrænder altså 1374 kcal ved totalt inaktivitet?

Jeps, 1374 kcal er dit basal stofskifte. Dertil skal du så ligge normal aktivitet(du sover jo f.eks. ikke hele dagen), gang, motion etc. oveni for at finde dit ligevægtsindtag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share