Denne gang er der INGEN vej tilbage :-)


jean1428
 Share

Recommended Posts

Jeg er en ung frisk og meget viljestærk pige på 21 år, der nu vil hjælpe mig selv lidt på vej mod det jeg stræber efter.

Denne logbog skal derfor dagligt hjælpe mig med, at minde mig selv om hvad mit mål i virkeligheden er.

Jeg ønsker mig nemlig mere end noget andet, at få en; sund, aktiv og idyllisk hverdag og det har jeg altid prøvet at kæmpe for at få...

Eftersom det er noget der dagligt forstyrrer mine tanker er det vist på høje tide at realisere det - ENGANG FOR ALLE, uden undskyldninger ;-).

Jeg har altid elsket at træne og har igennem tiden spillet håndbold på højt niveau, gået til boksning, løb, svømning mm.

Dog er jeg ikke bedre end så mange andre og har til tider været tilbøjelig til, at være mindre aktiv end hvad jeg egentlig burde være.


Forrige sommer var jeg i den bedste form, som jeg nogensinde har været i. Det var en fornøjelse og jeg havde et overskud der ikke kan beskrives.

Jeg løb mindst 12 km - og tit derover, hver eneste dag i en meget lang periode (det ved jeg nu IKKE er sundt).

Samtidig kombinerede jeg det med at bruge crosstrainer med meget høj intensitet, step, roning og styrketræning.

Kom desværre slemt tilskade med mit ene knæ og var tvunget til, at holde pause i over et ½ år (virkelig deprimerende).

I den periode begyndte jeg samtidig at ryge igen, en vane jeg har haft siden jeg var 12 år..men som jeg ellers så elegant havde lagt på hylden dengang.

Nu var jeg på den igen og denne her gang var jeg sikker på at tobakken havde overtaget kontrollen i mit liv.

Det var FANDENS svært at tage initiativ til at kvitte cigaretterne og lysten var heller ikke så stor når jeg mærkede dybt efter...

Det var som om den cigaret bare hørte til i min hånd og INGEN skulle blande sig i mit forbrug af nikotin.


Jeg har nu trænet fast hver 2. dag siden starten af år 2013 og har allerede forbedret mig på mange områder, dog skal der ske en stor forandring nu.

Jeg kvittede derfor mine cigaretter igår d. 19.03.2013 og har nu været røgfri; præcis i 24 timer. Jeg er nu fuldstændig motiveret og indstillet på, at træningen nu er det vigtigste!

Så ikke flere cigaretter til den unge dame her!

Jeg skal nemlig efter aftale med min gamle træner – starte til boksetræning i min gamle klub.

Jeg har fået lokket min kammerat med og vores opstart er onsdag d. 3 april.

Bliver nødt til at være i pænt god form og samtidig mentalt være klar og forberedt på den positive - men helt nye forandring det vil skabe i mit liv :-)


Jeg glæder mig meget til at starte med at poste min træning og til at fortælle om min start til boksning :-)!

"I believe in myself, I am a strong woman! This time I will reach my goals; NOTHING & NOBODY will hold me down again ~ Now it is my chance to shine!

Link to comment
Share on other sites

Min træning idag d. 20.03.2013

Startede med 20 min step - med høj intensitet (belastning over 7 under hele træningen)

2 km løb (med 11 km i timen - under hele turen)

Styrketræning:

3 x 12 Biceps curl

3 x 12 Triceps

3 x 12 Biceps press

30 x 3 ab curl med 5 kg bold

30 x 3 alm ab curl

12 x 3 Skrå ab curl

12 x 3 alm rygøvelser (udført på gulvet på måtte)

60 x 3 singles (sjippetov imellem mave samt ryg øvelserne for at holde intensiteten og pulsen oppe).

5 x 3 assisted Dips

5 x 3 assisted pull ups

Er stadig røgfri - så kan nu gå i seng og være stolt af mig selv :4smartass::pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Hej med dig :-) Det er altid super skønt med lidt opbakning fra nær og fjern, når man tager sådan en beslutning.

Jeg syntes dog rastløsheden denne her gang, er en del lettere at håndtere... især fordi jeg har et specifikt mål!

Så jeg holder ud - og mange tak :-).

Link to comment
Share on other sites

Træningsprogram d. 21.3.2013


Opvarmning


20 min på crosstrainer (belastning skal være på 7 el. derover)

2 km ro (Høj intensitet)

3 km løb (10.5 km/timen)


Styrketræning


15 x 3 Knæløft i Roman Chair

15 x 3 Crunches

15 x 3 Bold sit ups med medicinbold (5 kg)

15 x 3 Strakt sit ups

15 x 3 Wood Chop (Squat med medicinbold på 5 kg)


15 x 3 Barbell Rowing (fri vægtstang – 12 kg)

15 x 3 Almindelig rygøvelse på måtten

5 x 6 Assisted pull ups (Først 5 x 3 biceps – så 5 x 3 triceps)

Lidt blandede yoga øvelser som en slags afspænding/udstrækning til sidst.

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Bestod af en løbetur på 5 km - udenfor i det flotte vejr vi havde.

Det var skønt med masser af solskin og specielt at færdes i landskabet, gav mig en helt ny og ukendt energi!

At løbe op ad bakker og i forskellige terræn, giver et helt specielt kick :-).

Derudover lavede jeg lidt hjemmeøvelser oppe hos min mor og mine søskende.

Lørdag

holdte jeg "store" hviledag, da jeg skulle på arbejde ;-).

I dag (SØNDAG) ser mit træningsprogram således ud:

Opvarming/Interval:

Løbe 20 min (ialt)

Trave (10 min med 10 km/timen)

Fart på (5 min med 12.5 km/timen)

Trave (5 min 10 km/timen)

Step (15 min ialt - belastning på 5)

Styrketræning:

15x3 wood chop (m. medicinbold på 5 kg)

15x3 assisted pull ups (både tricebs og biceps)

15x3 crunches

15x3 Barbell Rowing

15x3 rygøvelse på bænk (m. 5 kg)

Frie håndvægte.

Jeg er stadig røgfri - og skal til første boksetræning imorgen :-D

God søndag til alle derude.

Link to comment
Share on other sites

Nu er rygetrangen fuldstændig væk, sikke en fornøjelse!

Vågner frisk og udhvilet hver morgen og kroppen har det bedre end nogensinde :-)

Min energi er stor og mit humør er højt - så det bliver ikke svært at holde rygestoppet denne her gang.

Er oprigtig glad og faktisk rigtig stolt af min beslutning - det er det bedste valg jeg har truffet længe.

Igår var jeg så til boksetræning for 1. gang i mange år. Det var virkelig sjovt og ligeså god en træning, som jeg huskede ;-)

Træningen vi var til, er for motionsboksere - så det meste af træningen er baseret på, at få en god kondition og dermed en god udholdenhed.

Opvarmning:

Let løb med forskellige bevægelser undervejs: (sving frem/tilbage med armene, høje knæløft, spark bagi, skyggebokse, gadedrenge-hop).

Mavebøjninger

Armbøjninger

Englehop

Twists

Løb på stedet

Boksning (øvelser)

Skyggeboksning (her slår man behersket og kontrolleret ud i luften i 10 min af gangen)

- Imens kom trænerne rundt og rettede på ens teknik

- Forsøgte at lære os simple teknikker undervejs og det fungerede ret godt (man bliver bidt af det!!)

Herefter skulle vi afprøve kræfter på sandsækken (vi var 3 om en sandsæk).

- Første par omgange - slag med teknik - skiftevis 4 hurtige slag på sækken (hårde og præcise slag for at holde sandsækken så stille som muligt under)

- Herefter dybe/lave slag på samme måde

- Til sidst fuld knald på (løb på stedet imens man slog så mange gange som muligt i sekundet - ikke hårde slag, her var det hurtighed der var afgørende for, at få pulsen helt op).

Sjippetov:

- SIngles

- På højeben

- På venstreben

- Doubles for dem der kunne (ellers bare fuld knald på 10 sek af gangen - derefter tilbage til normal men stadig med høj intensitet!)

- Forskellige hop i sjippetovet

- Vi hoppede i 10 min ialt.

Til sidst styrketræning arrangeret af en af de unge fyre i stedet for træneren

- Push ups

- Sit ups

- Planken

- Planken kun på højreben/ planken kun på venstreben

- Planken kun på højrearm, højreben

- Osv.

- Sådan kørte vi et par omgange

Var godt smadret efter den cirkeløvelse :-D!

Glæder mig allerede til onsdag, når næste bokse-træning står for døren!!!

Idag skal jeg til crossfit med 2 af mine kammerater. Crossfit er den fedeste og indtil videre hårdeste træning jeg har prøvet.

Her bruger man kroppen og musklerne på en helt anden måde end jeg tidligere (nogensinde) har været vant til.

Jeg er ret imponeret over hvor effektiv den træningsform er, så ser frem til at blive pinet iaften - når det går løs :-)

God tirsdag til alle :laugh::pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 26.3.2013 - Crossfit

Da jeg endnu ikke kender de teknikker, der bruges til vægtløftning i crossfit - laver min kammerat altid en Wod med øvelser som alle kan udføre.

Det er altså hammer godt at have en kammerat, der gider bruge sin tid på det, især når han selv er i god form og kan de fleste teknikker til punkt og prikke.

Vi startede med lidt opvarmning - her kørte vi singles (først 100 alm hop - så 50 på højre - så 50 på venstre)

Herefter prøvede han at lave mig doubles (hvilket jeg syntes er ret svært :( men prøver!)

Herefter viste han de øvelser vi skulle igennem i wod'en og den så således ud:

10 Squat med den store medicinbold - den skulle op over en streg der var tegnet på væggen

10 Sit ups

10 Burpees

10 Box jumps

Her nåede jeg 5 hele omgange - og til første øvelse i runde 6 - på de 12 minutter.

Vil lige tilføje at det er hårdere end det ser udtil, hvert fald for mig :b

Efter det lavede vi blandede øvelser og fik vist nogle teknikker og nye øvelser vi kunne øve på hjemme :-)

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 27.3.2012

Onsdag var vi igen til boksetræning og til denne træning fik vi lov til at slå lidt mere (fedt, fedt, fedt!)

Træningsprogrammet bestod af nogen'lunde samme øvelser, som om mandagen - dog med få undtagelser:

Opvarmning:


- Let løb med forskellige bevægelser undervejs: (sving frem/tilbage med armene, høje knæløft, spark bagi, skyggebokse)

- Mavebøjninger

- Armbøjninger

- Englehop

- Twists

- Løb på stedet


Boksning (øvelser)

- Skyggeboksning (med instruktioner - højre, venstre, højre, venstre
- Viste os simple teknikker undervejs

Vi skulle ind og sparre med hinanden (træneren gav os hele tiden instruktioner samt rettede på vores teknik)

Herinde var vi i ca. 15 min

Herefter skulle vi igen afprøve kræfter på sandsækken (vi var 2 om en sandsæk).

En af os skulle slå på sandsækken (med fuld knald på), imens den anden skulle løbe ned i den anden ende og tilbage igen

Herefter byttede man og sådan kørte vi i ca. 3 minutter.

En af os skulle slå på sandsækken, imens den anden lavede 10 sit ups

Herefter byttede man og sådan kørte vi i 3. min


Sjippetov:

- SIngles

- På højeben

- På venstreben

- Doubles for dem der kunne

- Forskellige hop i sjippetovet (englehop, skiløb osv.)


- Vi hoppede i 10 min ialt.


Til sidst cirkeltræning (forskellige stationer var opstillet)

Station 1: Reaktionsøvelsen

Station 2: Den ene skulle med boksehandsker på, slå den anden i maven

Station 3: Kravle over en step boks (fra side til side) - i samme position som når man laver armbøjninger

Station 4: Op og ned af en step boks med håndvægte (høj intensitet)

Station 5: Modsat part skulle slå den anden i maven med boksehandsker på

Station 6: Lunges med kettlebells

Herefter lavede vi enkelte styrkeøvelser samt udstrækninger :-D

Næste boksetræning er først onsdag d. 3 april - og her skal vi meldes ind jubiiiii :bigsmile::laugh:

Torsdag d. 28.3.2012 - holdte jeg hviledag :-)!

Edited by jean1428
Link to comment
Share on other sites

Efter et par dage hvor jeg ikke har haft tiden til, at opdatere pga. træning og overarbejde.

Jeg vil jeg nu se om jeg kan få indhentet de dage jeg mangler, for min egen fornøjelses skyld :-)

Fredag d. 29.03.2013

Kørte jeg mit træningspas inde i fresh-fitness.

Det så således ud:

Løb 4 km (på 20 min)

Steppede (20 min)

15 x 3 Crunches

15 x 3 Bold sit ups med medicinbold (5 kg)

15 x 3 Strakt sit ups

15 x 3 Almindelig rygøvelse på måtten

5 x 6 Assisted pull ups (Først 5 x 3 biceps – så 5 x 3 triceps)'

Lørdag og søndag holdte jeg hviledag, da vi røg på påske-turne (ikke så smart! og nu skal der ikke indtages alkohol før karnevallet)!!

Mandag d. 01.04.2013

Her var jeg bare ude og løbe en lille tur, i selskab med 2 af mine bedste kammerater :-)

Tirsdag d. 02.04.2013

Her løb jeg 10 km på 54,07 ;-) Klasse tid efter påskens strabadser, for mit vedkommende.

Onsdag d. 03.04

Boksetræning i AK-Jyden

Torsdag d. 04.04

Boksetræning i AK-Jyden

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share