Styrkeprogram til nybegynder (kimfischer)


Kim Pedersen
 Share

Recommended Posts

Hejsa.

Jeg har aldrig været vildt med styrke træning, især fordi jeg aldrig har følt ejerskab af det, men nu har jeg for 3-4 gang prøvet at starte op på et program, forskellen denne gang er blot at jeg denne gang selv har sammensat mit program.

Jeg har taget højde for 2 ting. Jeg er ikke klar til løse vægte samt at det også skulle være helkropsprogram...


Her er mit bud.. Kom rigtig gerne med input og Ris/ros

Opvarmning - 10-15 minutter

Benpres – 3×10
Træk til bryst – 3×10
Siddende roning – 3×10
Triceps pres – 3×10
Brystpres – 3×10
Stående bicepscurl – 3×10
Rygbøjning – 3×10
Mavebøjning – 3×10

Glæder mig til en god omgang styrke snak.. Jeg har også vedlagt programmet, så I kan se billeder af hver øvelse.

Kim Fischer Pedersen - www.kimfischer.dk

Styrkeprogram - 18.04.13.pdf

Edited by Kim Pedersen
Link to comment
Share on other sites

Syntes du bør bruge frie vægte i alle øvelser, dit valg af øvelser er OK. det burde bare være frie vægte. Vil du for alvor tabe dig kommer du nok ikke udeom en kost ændring, det er langt mere effektivt end at motion alene.

Kosten har jeg sådan set styr på pt.

Ved godt det giver mere med frie, men ved bare jeg kører død i det.... Det gjorde jeg sidst...

Link to comment
Share on other sites

Okay, det er i sidste ende din beslutning. Går du død ved træning med frie vægte, gør du det helt sikkert også ved træning i maskiner... Jeg tror at jeg istedet for ville finde alternativer som, styrketræning med kropsvægt, boldspil, kamp sport u name it. Find noget der er sjovt, det gir ingen mening overhovedet at styrketræne når du syntes det er røvsygt. Med mindre det var planen at styrketræningen skulle afhjælpe rygproblemer eller andet.

Link to comment
Share on other sites

Hej Kim!

Ja styrketræning med frie vægte er i mange tilfælde "bedre".

Men hvis du går død i det, så lad vær. Prøv med dit eget program i en periode, og se hvad der sker.

Lidt motion er bedre end ingen motion.

God træning.

Link to comment
Share on other sites

Okay, det er i sidste ende din beslutning. Går du død ved træning med frie vægte, gør du det helt sikkert også ved træning i maskiner... Jeg tror at jeg istedet for ville finde alternativer som, styrketræning med kropsvægt, boldspil, kamp sport u name it. Find noget der er sjovt, det gir ingen mening overhovedet at styrketræne når du syntes det er røvsygt. Med mindre det var planen at styrketræningen skulle afhjælpe rygproblemer eller andet.

Hej Polunda

Jeg vil jo lige som mange andre gerne tabe mig, samt blive mere stræk, så derfor styrketræning. Så jeg skal starte stille og roligt, og bygge på med tiden.. Jeg har mærket en anden tilgang efter jeg selv har fået ejerskab af mit program, så starten har været meget bedre denne gang, samt jeg vil opbygge og udvide min verden inden for styrketræning...

Link to comment
Share on other sites

Hej Kim!

Ja styrketræning med frie vægte er i mange tilfælde "bedre".

Men hvis du går død i det, så lad vær. Prøv med dit eget program i en periode, og se hvad der sker.

Lidt motion er bedre end ingen motion.

God træning.

Hej

Har du nogle ideer til øvelse, som man kunne bytte ud med, så det ikke altid er de samme 9 øvelser man kører :)

Kim Fischer Pedersen

Link to comment
Share on other sites

Helt specifikt ville jeg bytte om på rækkefølgen, så du kører bryst før triceps, samt evt supplere med endnu en presseøvelse (fx skulderpres).

og hvis du af og til ikke gider lave alle øvelser ville jeg springer biceps og triceps over :bigsmile: ...

Hej Cat..

Fedt fedt du kommer med et indspark... Hvordan er rækkefølgen vigtig?

Er det denne øvelse du vil have med?

http://www.google.dk/imgres?imgurl=http://www.bjerggaard.dk/wp-content/uploads/2010/02/7-skulderpres1.jpg&imgrefurl=http://flemming.bjerggaard.dk/?page_id%3D775&h=278&w=560&sz=31&tbnid=i_wos2RjnPta1M:&tbnh=67&tbnw=135&zoom=1&usg=__HLHSLlleicyvxw4zyGomXb3JPcA=&docid=WANyxYt4oCsAlM&sa=X&ei=snd2UZmOPIKBtAbn8YCYAg&ved=0CEkQ9QEwBA&dur=4454

Link to comment
Share on other sites

Jeg er tilhænger af, at træne de store øvelser først - og de mindre mere isolerende øvelser til sidst.

Det giver ikke mening at være træt i triceps når du skal køre brystpres (som involverer både bryst og triceps).

Derfor synes jeg rækkefølgen er vigtig.

Men dermed ikke sagt at man ikke kan skrue et program sammen på mange måde med varierende rækkefølge, cirkeltræning osv. Men som udgangspunkt er det bedst at træne de store muskler / de øvelser som involverer aktivitet over flere led / aktivitet i flere muskler først.

Ja det er skulderpres i en maskine du har linket til :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015

Okay, det er i sidste ende din beslutning. Går du død ved træning med frie vægte, gør du det helt sikkert også ved træning i maskiner... Jeg tror at jeg istedet for ville finde alternativer som, styrketræning med kropsvægt, boldspil, kamp sport u name it. Find noget der er sjovt, det gir ingen mening overhovedet at styrketræne når du syntes det er røvsygt. Med mindre det var planen at styrketræningen skulle afhjælpe rygproblemer eller andet.

Du ved for lidt til at rådgive om den slags.

Skadespotentialet er højere ved frie vægte for personer der er udfordret og ikke gider bruge det halve af fritiden på at nærstudere faldgrupper i øvelserne på nettet. Du har åbenlyst ikke praktisk erfaring med at instruere folk. Der kan lave frivægtsøvelser rigtigt de to første gange og forkert den tredje.

At knokle bold og konkurrence idræt med mange stød/vrid etc. er krævende om man ikke er ung længere.

Bold træner åbenlyst ikke overkrop. Har man ikke dyrket idræt går man altså ikke bare igang med det. Mange kan ikke lide sport.

Maskiner kan være udmærket og sikker træning for mange og behøver ikke være topunderholdning. Det 15. år på frivægte kan også blive trivielt hvor formkurven har toppet.

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Sikke en retorik du ligger for døren, du aner jo intet om personerne på den anden side af foraet.

Du har ikke engang fattet hvad min pointe gik ud på?! Lad mig skære det ud i pap til dig. Min pointe er at går man død i styrketræning, om det så er frie vægte, maskiner eller elastikker, så er det måske en ide at finde noget man syntes er sjovt og har lyst til.

Det næste er ret banebrydende, man kan faktisk gå til sport uden at konkurrere og der findes rent faktisk boldspil hvor man skal bruge overkroppen.

Men OK jeg bøjer mig i støvet du alvidende Mike75, lad mig flette en flot hat af papir til dig, så du rigtig kan spille professor!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share