Hvilke cykelbukser skal jeg købe?


Linse
 Share

Recommended Posts

Hej.. jeg har et pinligt problem. Så derfor spørger jeg herinde på forum, istedet for i en cykelbutik.

Når jeg cykler længere ture, så er det som om at sadlen kommer "for langt op" mellem mine ben... -mellem skamlæberne, og det er virkelig ubehageligt :(

Jeg ved ikke om det er min anatomi den er gal med, eller om det er min saddel. Jeg har købt cykelbukser i Bilka, men jeg synes stadig at jeg har problemet.

Er der nogen der har et forslag?

Mvh

Linse

Edited by Linse
Link to comment
Share on other sites

Check den grundlæggende indstilling af cyklen - kan googles.

Hører du til dem der sidder og stritter knæene udad, kunne det måske være en del af årsagen. Det kan sikkert også hjælpe hvis du skifter til en damesaddel.

Men det er bare et ukvalificeret gæt.

Tag kontakt til une une. Det er en cykelbutik i Vedbæk som udelukkende er til kvinder og også har kvindeligt personale. Se også på uneune.dk

De har med garanti hørt om det før.

Btw. er det på ingen måde pinligt. Kontakten mellem sadlen kan også give mænd problemer hvis den eller hele cyklen ikke er indstillet korrekt. Det er der en del begyndere som døjer med. Og så er der det med bylder/bumser i understellet som også som regel skyldes begynderfejl..

Derfor er de nedre dele ikke så tabu i cykelkredse som i resten af samfundet.

Link to comment
Share on other sites

Et problem der er hørt før, mange gange :music:

Cykelbukser kan være med til at hjælpe. Men tænk på din cykelsadlen, som en kjole. Det skal passe til dig og din krop. Vi er alle forskellige og den cykelsadlen som Michelle Vesterby køre med, passer måske slev ikke dig.

Ting du skal være opmærksom på; Hvilken cykel skal den sidde på. Hvor lange turer forventer du at køre. Når du ved dette, er det bare ligesom at prøve kjoler. Prøv til du finde det rigtige. . . . . .

(Har en bekendt, der noget prøve 7 forskellige. men nu har hun også drømme sadlen) :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Kan nævne de ting jeg selv har bikset med. :-)

Bornholms skrævfriktion (AV) cyklede Bornholm Rundt sidste år, på årets varmeste dag med en pude for tyk/svedig.

1/2 sovende vedhæng efter 2+timer på sadlen. Løst med en bredere sadel, med en "udskæring" i midten

Vil bare sige du ikke er alene med understel udfordringer :-)

Sadel sidder måske lidt højt? Ellers prøv nogle af de mange andre gode forslag.

Edited by RuneR
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share