Træningsprogram tak!


Jacob2203
 Share

Recommended Posts

Hej jeg vil høre om der er nogen der kunne hjælpe mig med et trlningsprogram!

Jeg er 17 år,c190 høj og vejer 72 kg. Jeg er blevet hooked på at træne efter jeg gennem min fysioterapeut er blevet hooked på at træne mere! Jeg har i forvejen et program fokuseret på ryg, da jeg pga. Smerter i ryggen startede til fys.i dette program er der også lidt lår, bryst og skulder. Jeg leder efter et program som kan hjælpe mig med at komme af med min mave, for trods min vægt på 72 har jeg lidt mave. Jeg har også meget løst hus som gerne må strammes op. Det løse hud er kommet efter et vægttab på 20 kg. Jeg træner lige nu mandag onsdag, hver anden torsdag og hver anden fredag. Torsdag og fredag er forskellige for hver uge, da jeg nogen uger skal noget fredag. Jeg håber der er nogen der vil hjælpe mig :)

Link to comment
Share on other sites

Mindre mave?

Spis mindre end du forbrænder, så taber du dig - du kan ikke punktforbrænde fedtet på maven ved at træne den.

Enten kan du spise mindre eller begyndte at konditionstræne - gerne nogle af de dage du ikke styrketræner. 90% af vægttab kommer fra kosten, så det er lettest at hente noget ved at arbejde med den.

Den løse hud kan man ikke rigtigt gøre noget ved. Du er ikke så gammel, så det er ikke usansynligt at det retter sig af sig selv med tiden. Pas på med sol, da det ødelægger hudens elasticitet, evt skal du også klappe hesten med yderligere hurtigt vægttab - huden kan jo i forvejen ikke følge med.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I første omgang skal du nok ikke fokusere på at tabe dig mere - det heldige er, at du har så meget krop at der er potentiale til, at du kan komme til at veje meget mere. I første omgang ville jeg bare få trænet og droppe tanken om at tabe dig yderligere.

Jeg har selv stået i en lignende situation med et vægttab fra 105 til 88 kg, og jeg kan fortælle at jeg næsten ikke har løst maveskind længere. Jeg vejer dog 95 nu, som følge af styrketræning. Det fungerede fint for mig at opbygge lidt masse uden at ligge i stort overskud. Så spis når du er sulten her det første stykke tid.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er så tynd, at en læge vil indlægge dig hvis du bliver tyndere, så har du ikke for meget mave.. Det er sandsynligvis enten noget du forestiller dig, eller en dårlig kropsholdning der får det til at se sådan ud.

Du kan finde links til fine programmer her: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=42685. Jo mere du træner, jo mere skal du selvfølgelig spise for ikke at tabe dig..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share