Vejrtrækning under løb


Entp
 Share

Recommended Posts

Hejsa.

Jeg er lige startet med at løbe efter mange år uden motion. Jeg går og løber en rute på 2,11km på 11:39.
Jeg er 22 år, vejer omkring 80kg og er ca 187 høj.

Problemet er, at jeg har svært ved at trække vejret når jeg løber. Det begynder at gøre utroligt ondt i halsområdet så jeg bliver nødt til at geare ned - og mine muskler vil gerne fortsætte.

Er dette normalt? Og hvad kan jeg gøre for at forbedre det?

..jeg er iøvrigt en mand :-)

Edited by Entp
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hejsa.

Jeg er lige startet med at løbe efter mange år uden motion. Jeg går og løber en rute på 2,11km på 11:39.

Jeg er 22 år, vejer omkring 80kg og er ca 187 høj.

Problemet er, at jeg har svært ved at trække vejret når jeg løber. Det begynder at gøre utroligt ondt i halsområdet så jeg bliver nødt til at geare ned - og mine muskler vil gerne fortsætte.

Er dette normalt? Og hvad kan jeg gøre for at forbedre det?

..jeg er iøvrigt en mand :-)

Har du røget eller taget snus eller lignende? For det kan godt gøre at det gør ondt når du trækker vejret under løb/forpustelse i starten.

Ellers er det også ganske normalt at det gør lidt ondt i halsområdet lige til man har løbet i måske en lille måned. Men hvis det er desideret smerte, så ville jeg måske også søge læge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share