hjælp fra eksperter


jackes
 Share

Recommended Posts

Hej folkens.

Jeg er en 15 årig dreng som godt kunne tænke sig at begynde at træne. Jeg ved ikke særlig meget om alt der her om styketræning så jeg har et par spørgsmål. Jeg kunne godt bruge et program som stortset dækker hele kroppen. Og jeg tænkte også på om disse foreskellige ''pulver'' er et must for ens træning, fordi problemet er at jeg bor hjemme og at jeg kun har adgang til håndvægte, og derfor kan jeg heller ikke komme i gang med dette pulver. jeg har også tænkt på om det er så vigtigt at man går op i sin kost, hvis det er så kunne jeg også godt tænke mig noget hjælp der.

På forhånd tak. Fra en meget hjælpeløs dreng ;)

Link to comment
Share on other sites

Du må lige prøve at kigge lidt på forum og så stille et spørgsmål vedrørende det du ikke forstår. Folk vil hellere end gerne hjælpe men du må være lidt mere afklaret med dine spørgsmål.

Igen 2 sec søgning:

http://www.motion-online.dk/styrketraening/styrke_-_artikler/styrketraening%3a_optimal_traeningsdosering_for_begyndere_og_traenede/

Og med hensyn til det pulver der, hvis du spiser godt og ikke går sulten i seng så tror jeg nok det skal gå. Protein pulver er noget man kan tage som supplement hvis man ikke mener at man får nok protein til at restituerer. Det er dog mest en smagssag om man vil drikke sine proteiner (pulver) eller spise dem.

Håber det kan hjælpe dig lidt, hjælpeløse dreng :wink:

Link to comment
Share on other sites

Du må lige prøve at kigge lidt på forum og så stille et spørgsmål vedrørende det du ikke forstår. Folk vil hellere end gerne hjælpe men du må være lidt mere afklaret med dine spørgsmål.

Igen 2 sec søgning:

http://www.motion-online.dk/styrketraening/styrke_-_artikler/styrketraening%3a_optimal_traeningsdosering_for_begyndere_og_traenede/

Og med hensyn til det pulver der, hvis du spiser godt og ikke går sulten i seng så tror jeg nok det skal gå. Protein pulver er noget man kan tage som supplement hvis man ikke mener at man får nok protein til at restituerer. Det er dog mest en smagssag om man vil drikke sine proteiner (pulver) eller spise dem.

Håber det kan hjælpe dig lidt, hjælpeløse dreng :wink:

Mange tak!:-)

EDIT: Okay jeg har lige et par spørgsmål mere :) jeg forstår ikke hvis man eks. Skal tage 3 x 3 sæt. Og så har jeg også været inde at læse noget om at man skal løfte det der svare til ens RM ?

Håber du svare, og du må undskylde mine mange nok dumme spørgsmål, er ny til dette :)

Edited by jackes
Link to comment
Share on other sites

Man beskriver normalt hvordan en vægt skal løftes ud fra set og reps/repetitioner.

Et sæt er et stykke arbejde på x reps.

Hvis du f.eks. skal tage 3 sæt af 6 reps skal du altså løfte vægten 6 gange, holde pause, løfte 6 gange, holde pause og løfte 6 gange en tredje gang.

Link to comment
Share on other sites

Man beskriver normalt hvordan en vægt skal løftes ud fra set og reps/repetitioner.

Et sæt er et stykke arbejde på x reps.

Hvis du f.eks. skal tage 3 sæt af 6 reps skal du altså løfte vægten 6 gange, holde pause, løfte 6 gange, holde pause og løfte 6 gange en tredje gang.

Mange tak, det gjorde det meget lettere !;-)
Link to comment
Share on other sites

Et "Voluminøst" split-program:
Dag 1: Squat, Step-ups, Læg, En-arms-rowing, Biceps-curl
Dag 2: Brystpres, Flyers, Skulderpres, Sideløft, Triceps siddende
3 sæt á 12 gentagelser for hver øvelser
Begge dage trænes der også mave og lænderyg.
Træn 3-4 gange pr. uge (Hver anden gang laves "Dag 1" osv.

kopieret fra artiklen. Øvelserne beskrives i samme artikel :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share