Sygdom/Gain muskler


OliverF1
 Share

Recommended Posts

Hej Folkens!

Håber i kan hjælpe mig :)

Jeg har får nogle år siden fået konstateret at jeg har en tarmsygdom (crohn) jeg tager nogle piller for at holde selve betændelsen nede. Ud over det har jeg et forhøjet toilet besøg iforhold til normalt.

Mu ved i det, så håber i kan hjælpe mig...

Jeg er 20år, jeg vejer lige pt 53kg,(det meget lidt og er meget tynd) jeg har svært ved at tage på i normalhed. Jeg vil gerne gå 110% op i styrketræning/bodybuilding og jeg kunne godt tænke mig at tage en masse muskel masse på.

Derfor er mit spørgsmål? Skal jeg bare spise der ud af og træne som et svin? (Forstå ret) eller er der noget jeg skal tage højde for osv? Har læst lidt rundt omkrinh men sys jeg mangler svar på selve komme igang fasen?

Håber i vil hjælpe mig så jeg kan komme hodt igang :)

På forhånd tak

Mvh

Oliver

Link to comment
Share on other sites

Det kan sagtens betyde noget for dig hvad du spiser. Nogle personer med Chrons oplever at deres sygdom bliver værre med meget protein, mens andre oplever det modsatte.

Det er kort sagt meget svært at sige noget generelt om det. For nogle hjælper det at indtage mindre laktose, så fx protein shakes er et godt valg for at øge kalorie indtaget.

Hvis du er heldig ved din læge lidt om det, men det er nu ikke min oplevelse at de ved frygteligt meget om det.

Jeg har ikke Chrons men CU, det er også en IBD men ikke så voldsom som Chrohns, da den "kun" rammer tyktarmen. Chrons kan ramme fra spiser røret og resten af vejen.

Personligt har jeg oplevet at træning og motion har en posetiv virkning på sygdoms udbruddene. Og det er da klart bedre at træne og lære at håndtere sin sygdom end at lade det bremse sig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share