Smerter efter mavetræning


8850boegelund@hotmail.dk
 Share

Recommended Posts

Hej folkens.

Begyndte at træne mave for cirka 2. Uger siden, da det begyndte at se dumt ud med store arme og ingen mave! Har før trænet mave i 2 måneder i streg, så derfor undrer det mig nu, at efter jeg begyndte med det igen, har jeg sindsygt mange smerter i maven, op til 2-3 dage efter, og det er simpelthen umuligt for mig at træne mave 2 gange om uge. Pga smerter fra sidste træning! Og som sagt før har det ikke været et problem tidligere? Er det fordi jeg kører for hårdt på (20*3 mavebøjninger og 30 sekunders planke) eller er det bare normalt at man har smerter dagene efter hård mavetræning?

Håber i ka hjælpe!

Jon Bøgelund ;-)

Link to comment
Share on other sites

Ja det er pænt normalt at have DOMS i op til flere dage, især hvis du lige er startet ud med at træne muskelgruppen. Det er op til dig selv at bedømme om smerten er normal ømhed, eller om der er noget galt. DOMS kan være ret voldsomme og let tage omkring en uge om at forsvinde. Der er intet ivejen i at træne musklerne igen selvom de er ømme.

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg kan læse mig til skal man ikke strække ud efter styrketræning, da de overrevne muskelfibre bare bliver endnu mere ødelagte. Jeg har selv haft problemer med ømhed i 3-4 dage efter (værst på 2. og 3. dag) og fandt en artikel hvor der stod at man skulle træne let/varme musklerne op og så kan man træne hårdt igen. Sådan forstod jeg det i hvert fald. http://slankedoktor.dk/artikler/motion/2529/treningsomhed-er-det-farligt.aspx

Edited by vindruen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share