Nogle der måske kan hjælpe :D


gimiboy
 Share

Recommended Posts

Hej Shredcunts, sickheads, ripped dudes & MO, jeg har et spørgsmål til jer. Jeg ved ikke selv om jeg skal tage på eller skære ned.

Jeg er lige fyldt 17 år, 183 cm høj, vejer 80 kg.

Mit fedtprocent ligger på 13-14.

ps. Jeg gider ikke være "for stor" for jeg spiller også fodbold. Jeg har sat et billed op, kan i ikke give feedback hvad jeg evt. kan eller skal gøre bedre og hvilke øvelser :) håber i kan hjælpe!!

Mvh. Gimi :pumpin::smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Hej Gimi.

Jeg kan ikke se noget billede.

Når det er sagt, så syntes jeg det er farligt, at du stiler så personligt spørgsmål til en masse mennesker, der ikke kender dig, For hvad syntes du selv? Vil du gerne være større, vil du gerne være hurtigere eller vil du gerne være mere markeret? De tre parametre kan være et udgangspunkt for dit mål. Men jeg vil komme med et bud alligevel;

Set ifht. din fedtprocent og sportsgren, så ville det nok ikke gøre noget at tabe et par kilo fedt og muligvis få mere acceleration/kondition ind. Men hvis du taber dig for hurtigt, vil det også gå ud over din muskelmasse - og er du villig til det?

Tænk grundigt over det her selv; jeg tror selv du sidder med svaret. Når du har fundet det, så vil MOL sikkert gerne hjælpe med valg af øvelser mv.

Link to comment
Share on other sites

Hej Morten.

Jeg vil gerne være en lille smule større og være meget markeret.

Min kondition er ligeudsagt lort, men jeg er faktisk meget hurtig, og ja du har ret mht. til jeg burde tabe et par kilo fedt, men hvis det går ud over muskelmassen tror jeg ikke jeg vil risikere det, men mange tak for buddet Morten. Er glad for du bruger lidt tid på det.

mht billed troede jeg det var lagt op, men åbenbart ikke.

Prøver lige finde en måde jeg kan få det lagt op på :)

Link to comment
Share on other sites

Bodybuilding, kost og cardio. 3 Kodeord for det du vil. Du bliver hverken Arnold Schwarzenegger, Ronnie Coleman eller Hulken af at løfte vægte regelmæssigt. For at opnå den lave fedtprocent du søger, bør du holde en stram kostplan og lave rigeligt med cardio. En grov skitseret plan for det du vil, kunne være således:

3000-3500 kcal clean mad hver dag.

Løfte vægte 4 gange om ugen (et 2-split kunne være en mulighed).

3 x en halv time højintens cardio om ugen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner 4 gange om ugen: Bryst, triceps 2x om ugen - Ryg, biceps 1x - Skulder, lår 1x.

Så du mener jeg altså skal lave cardio 3 gange om ugen før jeg går igang med de 2 muskelgrupper?

tror godt jeg vil have et lidt større brystkasse, men så bliver jeg nok nød til at tage op ikke? er bare bange for maven bliver for stor fordi jeg har måske lidt for meget sug på min mave.

Når jeg træner plejer jeg at træne tungt, altså flere kg mindre gentagelser, skal jeg gøre det sådan eller omvendt?

Mange tak for indlægget ! :) mr. salt

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes at du burde træne bryst, skuldre og triceps sammen. Og så skal du træne ryg, ben og biceps sammen.

Det kunne være således:

Dag 1:

Bænkpres.

Incline bænkpres.

Maskine pres.

Skulderpres.

Lateral raises.

Pushdowns.

Triceps extensions.

Maveøvelse...

Dag 2:

Squat

Stivbenet dødløft.

Calf raises.

Bend over rows.

Pullups.

Dumbbell row.

Barbell curls.

Cable curls.

3-5 sæt. 6-15 reps.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share