Styrkeløft stævner


Ramius
 Share

Recommended Posts

Ville lige hører om der er stævner hvor man ikke må bruge udstyr - såsom trøjer og knæbind. Jeg har ikke meget lyst til at skulle kæmpe mig ned i en trøje for at kunne løfte lidt mere for senere at kunne tænke at det var trøjen der løftede det sidste og ikke mig.

Link to comment
Share on other sites

Endelig kan man også bare vælge at stille op til stævner uden udstyr overhovedet. Selvfølgelig vil man nok ikke kunne vinde, men hvis man blot gør det for at bevise noget overfor sig selv, så er det vist også lige meget  

Kunne være jeg skulle prøve det, som det er nu vinder jeg nok heller ikke med trøje på :D

Er der mange der stiller op uden udstyr eller er det kun nogle få - jeg hader at stikke for meget uden for.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er helt uden udstyr, også knæbind og bælte, så er du næsten den eneste. Hvis du stiller kun med disse to er du også tæt på at være alene, så du kommer nok til at stikke ud ;)

Men folk ser ikke ned på hinanden fordi de ikke har samme udstyrsniveau, så ingen grund til at være bange for dette :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har endnu ikke licens, men når jeg får, så vil jeg løfte uden udstyr - bortset fra bælte (og knæbind - hvis jeg får deciderede knæproblemer).

Jeg synes i bund og grund, at udstyr som trøjer og dragter er noget fantastisk fjollet noget, der jo i realiteten lægger mere vægt på LØFT end STYRKE.

...så du er ikke alene. ;)

Morten

(Med til historien hører det selvfølgelig, at hvis jeg havde en chance for at snuppe en rekord med udstyr, så kunne jeg nok godt finde på at bruge det. Dobbeltmoralen længe leve!)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Støtter dig 110 % Los jeg er selv ikke særligt meget for udstyr i hvertfald ikke bænkpres trøjen FØJ :retard: i mine øjne er det kun for at få de 20 kg ekstra i bænkpres! Men Knæbind og bælte er fair nok for at undgå skader!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også et noget ambivalent forhold til udstyr. Jeg synes, det er mest overførbart og funktionelt at løfte råt, men kan jeg komme ind i det unikke selskab af kvinder, der bænker over 100 kg, og måske endda løbe med en DK-rekord som debutant B) - så sælger jeg min sjæl til bænkprestrøjen (den bruger de andre jo også)...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share