Erfaring med lukkede ring og sealant/latex


Nekker
 Share

Recommended Posts

Hej alle,

Jeg er efter en del år med hjul til clinchers/dæk og slange tilbage til at køre løb med tubulars/lukkede ringe. Det skal lige siges det mest er til landevejsløb og enkelt TT. Jeg har tidligere kørt med dem for år tilbage, men synes det blev for bøvlet da jeg ikke kørte så mange løb. Nu er jeg tilbage i "fuld vigør" og elsker følelsen af et par nye ringe :)

Men jeg er lidt bagefter på den front og vil høre, om der er nogen der har erfaringer med lukkede ringe med fokus på både speed og resistent overfor punkteringer?

Samtidig er jeg nysgerrig efter at vide, om nogen af jer benytter det latex/sealant man kan sprøjte i ringene, som så skulle tage de små punkteringer uden man egentlig ligger mærke til dem? Evt. nogen der også har erfaring med brug af disse eller fx. Pit-Stop EFTER punkteringen er der? Kan man bruge ringen igen efter eller er det blot til at komme hjem på og derefter ny ring på? :)

Mvh Nekker

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share