dødløft


bri
 Share

Recommended Posts

hvordan ligger de i forhold til hinanden?

RDL skulle gå mere i baglåret, men hvor effektiv er den til ryggen i forhold til alm dødløft.

For en "ikke-konkurrenceløfter" vil de så være stort set lige "gode" til både benene og ryggen? Jeg kan bedst lide rdl og overvejer at dropppe alm dødløft for den. Er rdl en lige(næsten) så god Ryg opbygger som alm dødløft eller kan man bare ikke udskifte den?

:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil umiddelbart katagorisere dødløft som en all-round krops-bygger, hvorimod jeg mere ser rumænsk hiv som en assistance-øvelse (oprindeligt et assistanceløft indenfor VL)..

Tror ikke at RD har samme påvirkning på hele kroppen som dødløft har.. Ikke min opfattelse i hvert tilfælde!! Men på den anden side bruges den jo som ME-øvelse af WSB-folkene, så jeg kan sagtens tage fejl!!

:D

Link to comment
Share on other sites

I det man ikke sænker vægten længere ned i rumænske DL end at man kan holde svajet i ryggen kan den næppe kategoriseres som en ryg-øvelse, derimod synes mange den er god til at træne baglåret. Jeg har dog ikke haft den store succes med den, jeg kan bedre lide goodmornings og alm. dødløft.

Link to comment
Share on other sites

"Rygøvelse" skal defineres lidt mere klart, før det giver mening at diskutere om hvorvidt den ene eller den anden øvelse skal betegnes som en sådan. Menes der øvre ryg, så er dødløft en rigtig god rygøvelse, uanset i hvilken stil den udføres, men er der tale om lænd (erector spinae), så trænes den bedre i konventionelt dødløft, end den rumænske variant.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share