Dødløft


multisport
 Share

Recommended Posts

Jeg har tidligere lavet dødløft og vil til at træne den øvelse fra imorgen. Et problem jeg havde med denne øvelse var at efter nogle rep. gled stangen ud hænderne. Jeg kompenserede for dette ved at bruge stropper- det gjorde bare h.... :devil: ondt i hænderne. Nu er spørgsmål ER DET GODT AT BRUGE STROPPER ? eller skal man bare vente til hænderne og armene bliver stærkere.

Link to comment
Share on other sites

Hvad angår brug af stropper, var der for 6 måneders tid siden en dabet om det nedsætter ens grebsstyrke... konlusionen var at det ikke nævneværdigt nedsatte grebsstyrke, og de fleste rådede også folk til at bruge stropper nåd de dødløfter...

- personligt bruger jeg intet... jeg tager bare fat... men det kommer nok når vægten bliver større....

Link to comment
Share on other sites

Hvis man så bruger stropper, hvordan bruges de så- er der en bestemt måde man ?

Du skal føre stroppen NEDEN om stangen, hvis du holder med normalt overhåndsgreb. Altså din håndflade oven på stangen, stroppen føres så nedenunder. På den måde hjælper de meget mere, end hvis du førte stroppen over stangen sammen med håndfladen - så kunne stangen nærmest "rulle" ud af stroppen.

Håber det giver mening, det er lidt svært at forklare. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share