Kan i huske........


PeterLarsen
 Share

Recommended Posts

:bigsmile::bigsmile::bigsmile::bigsmile::bigsmile::bigsmile: Den her tråd er alt for spas.. Til træning i torsdags kommer der en gut ind stadset ud i det frække adidas kluns med sit ur en del kæder og en lille honny - bunny på slæb.. Han styrede målbevidst mod bænken, hans bunny fulgte med.. Han begyndte at læsse kilo på, ingen opvarmning el noget der ligner, da han havde hældt små 120 kilo så han tilfreds ud.. hans bunny var synligt imponeret.. Og jeg ligeså. Tænk at han kunne varme op med 120 kilo.. 100 % POWER tænkte jeg.. :blink::unsure::blink:

Han lagde sig ned psykede sig selv så alle kunne høre det...... Ingen var i tvivl om at nu skulle bad ass rykke nogle tons jern rundt, der var lagt op til intet mindre end verdens rekord forsøg..

Det lykkedes ham at presse stangen ud af stativet, han kunne ikke holde den.. Hans bunny som stod klar til at hjælpe forstod intet.. hun kiggede bare underligt ned på sin kæreste der var ved at blive klemt flad :w00t: og hvis ansigt kulør på sekunden var gået fra for meget solarie til samme farve som sveskejuice..

Jeg løb hen for at hjælpe, men for sent.. Den lille (for øvrigt ret frække) bunny tog fat i den ene ende af stangen og løftede op, med det resultat at skiverne på modsatte side faldt af..... Så med massive overload i bunny s side kom stangen fræsende gennem luften, centimeter fordi hendes hoved og lige ind i et af det store spejle :w00t::w00t:

Der blev helt stille i centeret... Og Mr. Adidas satte sig cool op tog sig til brystet og mumlede noget om en fiber.. aldrig har de gamle moret sig så herligt i vores center.................. Og vi andre grinede da osse efter at rockeren var gået.. hæhæhæhæhæhæh.. :bigsmile: ;) :w00t:

:lol: :lol: :lol: :w00t::w00t:

Ha Ha Ha……..en rigtig Disco Pumper i aktion

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

I mine yngre dage som shootfighter 16-20år havde vi af og til besøg af nogle af min træners kollegaer. Min træner var en 80 kilos dørmand (allerhelvedes kal).

En dag kom den her 120 kilos bodybuilder. Vældig smart fyr. Desværre for ham var han en af de få bb'ere der ikke gik totalt kold under opvarmningen.

Vi skulle træne armlåse. En af de lidt større knægte blev sat sammen med bodybuilderen. armbar fra mount position. Modstanderen ligger på ryggen på gulvet og man tager hans arm, svinger benene omkring den så hans overarm er placeret mellem lårene på en selv. Ved at ligge sig ud på siden og trække hans albue NEJ... Det kan ikke lige forklares.

Det der i hvert fald sker er at hvis låsen udføres korrekt så træder vægtstangsprincippet i kræft. Man trækker i armen og albueleddet på modstanderen popper hvis han ikke giver efter.

Denne bodybuilder mente at han var uovervindelig. Han ville ikke lade sin arm strække og modstanderen lagde mere vægt i. Vi andre er en ti meter væk igang parvis. Pludselig hører vi et højt smild og Bodybuilderen begynder at hyle: Hans brystmuskel slap ved skulderhæftningen! Min træner synes det var et fint eksempel til skræk og advarsel for andre der troede de kunne være smarte over for en Grabler/submissionfighter/shootfighter/Juijitsu fyr.

BB'eren mødte aldrig op til træning igen.

Jeg havde selv min ærkerival Benny på holdet. Jeg var landet i en ubehagelig crossguard. Han havde ved om mit hoved og kunne med benenes fulde kræft presse mig den ene vej mens han holdt om mit hoved med armene. Jeg havde pt en meget stærk nakke og kunne uden probs løftes i hoved i eksempelvis en (trianglechoke) uden at det påvirkede mig, så jeg satsede og nægtede at klappe ud. Pludselig sagde det knæk i nakken og mine muskler gav efter. Benny slap med det samme og jeg slap med ikke at kunne dreje hovedet i en uge!

Link to comment
Share on other sites

Den gang jeg trænede thai-boksning, ville et par stykker af os være lidt seje og se hvem derkunne tage flest armstrækker.

Jeg kan ikke huske hvor mange vi kom op på, men jeg kan huske at mine arm ikke kunne bøjes under 90 grader den næste uge. Også er det svært at klø sig på næsen :lol:

Da jeg første gang prøvede styrketræning var jeg vel ikke mere end 15år.

Trænede hårdt for at blive stor, og spistet ikke for at få sixpacken frem.

Det endete selvfølgelig med en god omgang overtræning, så man ryster over hele kroppen. Skulle lige spille smart og springe over et bord. Jeg endtet på gulvet med bord og stole over mig..... FLOVT :tongue:

AntonD

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker tydeligt et aggregat, min mor havde købt. En fjeder med håndtag i den ene ende og bøjler til fødderne i den anden. Så kunne man lave nogle maveøvelser og sådan. Og hvis man kom til at bevæge fødderne lidt forkert, så røg fodbøjlerne af fusserne og man fik aggregatet lige i sylten :bojo:

sådan en har jeg liggende her hvor jeg bor nu.. den er godt nok useless.. var din også rød og sort?? Den kan bruges til absolut intet, men jeg brugte den flittigt da jeg var yngre, sammen med mine dengang enormt tunge 5 kgs dumbells... startede med at lege med vægte da jeg var 7-8-9 år.. havde set for mange arnold film... løb også osv.. og har også prøvet at æde rå æg som i Rocky.. var selvfølgelig derfra jeg havde ideen....

først da jeg var 18 år begyndte jeg at træne seriøst..

Link to comment
Share on other sites

Hah, grineren :)

Jeg har en enkel pinlig historie.

Det var da jeg for små 9 måneder siden startede med at træne. Nåh, men min makker og jeg skulle træne bryst den dag (det pigerne vil have jo?). Efter 9 sæt bænkpres (brystet kan simpelthen ikke få nok! 3 af sættene forced) skulle vi over og kører incline bænkpres for som baardi nævnte skulle det "øvre bryst" selvfølgelig da os have nogen huk. Vi kan jo ikke have at den nederste del af brystet er kæmpe stort, og det øverste overhovedet ikke er trænet? Ville se totalt dumt ud :lol:

Nåh, tilbage til incline bænkpres. Pausen varede knap nok 30 sekunder, det resulterede så i at jeg ikke kunne få stagen ud af stativet (40 kg :o :lol: ). Til sidst blev jeg ret så hidsig, og simplethen flåede den ud af stativet. Der skete så det at jeg havde fået stangen for langt frem og ikke længere kunne holde den "over hovedet". Som i nok kan gætte jer til så faldte lige ned på mig. Mit skridt blev heldigvis skånet, men fuck det gjor ondt i mine små wheels :D

Det gjor det ikke meget bedre at samtlige folk i obbc stod og fnisede.

Jeg har det dog meget bedre nu, hvor jeg hører om andre folks bummerter. Så indser jeg at min slet ikke er så slemt :)

Link to comment
Share on other sites

Denne bodybuilder mente at han var uovervindelig. Han ville ikke lade sin arm strække og modstanderen lagde mere vægt i. Vi andre er en ti meter væk igang parvis. Pludselig hører vi et højt smild og Bodybuilderen begynder at hyle: Hans brystmuskel slap ved skulderhæftningen! Min træner synes det var et fint eksempel til skræk og advarsel for andre der troede de kunne være smarte over for en Grabler/submissionfighter/shootfighter/Juijitsu fyr.
Jeg har godt nok aldrig hørt om en brystmuskel, der er blevet revet løs ved en armbar før. Pænt vildt. Historiens morale: Der er ingen skam i at tappe ud.
Jeg havde selv min ærkerival Benny på holdet. Jeg var landet i en ubehagelig crossguard. Han havde ved om mit hoved og kunne med benenes fulde kræft presse mig den ene vej mens han holdt om mit hoved med armene. Jeg havde pt en meget stærk nakke og kunne uden probs løftes i hoved i eksempelvis en (trianglechoke) uden at det påvirkede mig, så jeg satsede og nægtede at klappe ud. Pludselig sagde det knæk i nakken og mine muskler gav efter. Benny slap med det samme og jeg slap med ikke at kunne dreje hovedet i en uge!

Nakkeskader stinker! Vi fik engang Hassan Torabi til at undervise os i en smule brydning. Han viste os så en nakkelås, som vi skulle prøve. Vi lå så og rullede, da jeg røg i nakkelåsen. Min nakke sagde noget mærkeligt, hvorefter jeg ikke kunne bevæge mit hoved, uden jeg følte mine muskler var ved at blive revet af. Smerterne i nakken forsvandt hurtigt, tilgengæld flyttede de ud i skulderen, så jeg fik en skulderskade, der tog mig et par måneder at komme over.

Jeg var også engang til at grappling stævne, hvor jeg skulle kæmpe en kamp mod en, som havde meget mere erfaring end mig. Min træner sagde, at han kun gik efter armene, så dem skulle jeg passe på. Rigtig nok, så gik han efter armene, og jeg passede på. Endda så godt, at han tog mig i en kneebar. Jeg havder at give op, så til sidst trak han låsen igennem. Mit knæ sagde mærkelige lyde, jeg skreg og humpede ud. Derefter kæmpede jeg lige en hurtig kamp mere (I kan nok selv gætte hvorfor den var hurtig) og så var dagen slut. Jo koldere mit knæ blev, jo mere ondt gjorde. Dagen efter var mit knæ pænt ømt, men næste dag igen kunne jeg næste ikke mærke noget. Jeg tænkte fint og begyndte at træne. Jeg opdagede så til min gru, at jeg ikke havde fuld fleksion i mit knæ mere. Jeg kunne ikke sidde tilbage i guard mere, det gjorde simpelthen ekstremt ondt. Derudover fik jeg også den fremragende ide, at begynde at squatte igen. Mit knæ gjorde jo ikke ondt. Meget dårlig ide, for lige pludselig gjorde kænet ondt på de mærkeligste tidspunkter. Jeg kunne løbe 5 kilometer uden de store problemer, men når jeg var flrdig med at løbe, hævnede mit knæ sig også poå mig. Her godt 10 måneder efter jeg fik skaden, har jeg stadig lidt problemer med knæet. Historiens morale: Der er ingen skam i at tappe ud... og det er snotdumt at squatte med at skadet knæ.

Link to comment
Share on other sites

Nu er det jo ikke kun vægttræning, som kan benyttes for at opnå vilde gains :lol:

For et par år siden var jeg med en kammerat ude ved et vandhul, hvor han havde sat lidt ænder ud, og de skulle selvfølgelig tilses og ha' lidt foder! Nå, men mens vi står der føler jeg trang til at lade mit vand, og det gør jeg selvfølgelig mens jeg kigger på ænderne! Pludselig føler jeg en voldsom smerte meget tæt på .... øh... spidsen af fars yngleudstyr :cry: Kigger ned og ser en hveps åbenbart har tænkt, at den lige skulle markere, at dens brod var stærkere end min :thumb_down:

Av av av.... Jeg kunne ikke ha' omtalte indenfor, så det var med åben lynlås, kvalme, koldsved osv. Vi ankom hurtigt derefter til min kammerats bror og fruen i huset lurede noget, da jeg kom fisende ind igennem hoveddøren, stadig med vedhænget flagrende udenfor, snuppede sukkerskålen (gammelt husråd med sukker, spyt og hvepsestik :w00t: ) og smuttede ud på toilettet!!!

Nå, men kvalmen fortog sig i takt med at det vilde gain kom og udseendet ændrede sig, så selv Klokkeren fra Notre Dame var smuk i sammenligning B)

Men lillebror kom ikke indenfor resten af dagen, smerten fortog sig ikke og min daværende kæreste havde ikke den fjerneste medlidenhed, men måtte absolut afprøve den nytunede model. :tongue: Det var dog en blandet fornøjelse, som jeg absolut ikke vil anbefale andre at afprøve <_<

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Haha.. Satan nogle grinern historier, folk glor sq lidt når man sidder og griner med sig selv heroppe i skolen :lol:

Jeg kan da også par historier fra centeret.

Vi har en kvindelig instruktør dernede, som er omkring de 40 - Hun holder sig dog ret godt. Hun var dog så uheldig, et en gammel dranker havde set sig forelsket i hende.. Han ringede til hende, og spurgte om de skulle giftes osv.. Han finder så ud af hun arbejder i centeret, og begynder at komme komme der hele tiden.. Altid stiv selvfølgelig.

En dag hvor jeg har kørt bænkpres med 50kg, går jeg lige ud for at drikke noget vand. Drankeren ser så sit snit til at imponere hende intruktøren, og ligger sig på bænken. Da han løfter stangen ud kolapser hans arme, og stangen hamrer ned i brystet på ham så han hyler og skriger. Så måtte vi pænt løfte stangen op fra brystet af ham og ligge den på plads :lol:

En anden gang prøver han så igen at imponere instruktøren, og ser en person der repper med 200kg i benpres.. Drankeren spørger om kan ikke må prøve, og ligger sig ind.. Lige da han slipper håndtagene, kollapser hans ben og slæden hamrer ned i bundposition mens drankeren skriger højlydt. Han ligger så helt sammenklemt, med benene helt oppe i brystet, og vi skynder os hen og løfter slæden op igen.

Det viser sig så senere at han havde fået trykket 3 ribben, og han blev forbudt adgang til centeret, da han var til fare for andre og sig selv :lol:

En tredje gang stod jeg og fortalte en morsom episode til en anden i centeret, mens der står en knejt og tager squat.. Drengen flækker så af grin, og klapper totalt sammen med 60kg på nakken.. Han lå efterfølgende 10 minutter på gulvet og pev :devil:

Link to comment
Share on other sites

En tredje gang stod jeg og fortalte en morsom episode til en anden i centeret, mens der står en knejt og tager squat.. Drengen flækker så af grin, og klapper totalt sammen med 60kg på nakken.. Han lå efterfølgende 10 minutter på gulvet og pev :devil:

Det er lige præcis derfor der er dødsstraf for at fortælle vittigheder i et center....

Link to comment
Share on other sites

:angry: :( <_< ;) :) :bigsmile: :lol: :lol: :lol: :lol:

Jeg lige var startet til vægt træning som 20 åre, tynd som en ping men med masser af gå på mod.

Mit store mål var at løfte 50 kg i bænk press, efter 14 dags træning var dagen kommet til mit rekord forsøg, to gule Elieko skiver blev sat på stangen, de to første rep gik godt.

men så gik jeg fuldstændig kold, stangen med de 50 kg lå på brystet og ville ikke op

da jeg syndes det var for pinligt at råbe om hjælp, begyndte jeg stille og roligt at rulle stangen ned af brystet og mave, men da jeg var nået til hoften var mine arme syret til, så jeg nærmest skubbet stangen vider, det medførte at stangen også skubbet mine træning bukser ned, så jeg lå med delvis blottet lem, to body builder typer kom stor smilene :bigsmile: til undsætning og fik løftet stangen op i stativet

De kommende dage var der flere der fnisene spurte om jeg ikke snart skulle lavet et nyt rekord forsøg i bænk pres. :lol: :lol:

jeg fik mig en der efter en trænings makker :) :)

Link to comment
Share on other sites

:angry: :( <_< ;) :) :bigsmile: :lol: :lol: :lol: :lol:

Jeg lige var startet til vægt træning som 20 åre, tynd som en ping men med masser af gå på mod.

Mit store mål var at løfte 50 kg i bænk press, efter 14 dags træning var dagen kommet til mit rekord forsøg, to gule Elieko skiver blev sat på stangen, de to første rep gik godt.

men så gik jeg fuldstændig kold, stangen med de 50 kg lå på brystet og ville ikke op

da jeg syndes det var for pinligt at råbe om hjælp, begyndte jeg stille og roligt at rulle stangen ned af brystet og mave, men da jeg var nået til hoften var mine arme syret til, så jeg nærmest skubbet stangen vider, det medførte at stangen også skubbet mine træning bukser ned, så jeg lå med delvis blottet lem, to body builder typer kom stor smilene :bigsmile: til undsætning og fik løftet stangen op i stativet

De kommende dage var der flere der fnisene spurte om jeg ikke snart skulle lavet et nyt rekord forsøg i bænk pres. :lol: :lol:

jeg fik mig en der efter en trænings makker :) :)

:lol:

Ja hvad man ik gør for at undgå at råbe om hjælp :tongue:

Devito

Link to comment
Share on other sites

Det er lige præcis derfor der er dødsstraf for at fortælle vittigheder i et center....

Jep det er noget man skal gemme til bagefter...

Engang da jeg lavede bænk dips var der lige en bekendt i centeret der skulle more sig ved at stille en 1/2 ltr cola flaske in under mig, så sad jeg eller der så fint og syrede til i armene indtil han gad fjerne den igen, asshole <_< :tongue:

Devito

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY
:angry: :( <_< ;) :) :bigsmile: :lol: :lol: :lol: :lol:

Jeg lige var startet til vægt træning som 20 åre, tynd som en ping men med masser af gå på mod.

Mit store mål var at løfte 50 kg i bænk press, efter 14 dags træning var dagen kommet til mit rekord forsøg, to gule Elieko skiver blev sat på stangen, de to første rep gik godt.

men så gik jeg fuldstændig kold, stangen med de 50 kg lå på brystet og ville ikke op

da jeg syndes det var for pinligt at råbe om hjælp, begyndte jeg stille og roligt at rulle stangen ned af brystet og mave, men da jeg var nået til hoften var mine arme syret til, så jeg nærmest skubbet stangen vider, det medførte at stangen også skubbet mine træning bukser ned, så jeg lå med delvis blottet lem, to body builder typer kom stor smilene :bigsmile: til undsætning og fik løftet stangen op i stativet

De kommende dage var der flere der fnisene spurte om jeg ikke snart skulle lavet et nyt rekord forsøg i bænk pres. :lol: :lol:

jeg fik mig en der efter en trænings makker :) :)

Haha.. Fuck mand det gad jeg godt have set :D

Link to comment
Share on other sites

For snart mange år siden, da jeg var ny i gamet, skulle jeg spotte en kammerat i incline dumbell bænkpres. Han trænede selvfølgelig med benene flagrende i vejret(som man jo skulle dengang). Jeg var en smule uopmærksom et sekund, og min kammerat hamre den højre håndvægt ned i højre side af brystet. hvorefter den venstre følger trop ned oven i den højre håndvægt, så der lød et højt knald i hele centeret... hvorefter men kammerat holder fast på vægtene og ryger ned af bænken og lander på gulvet(pågrund af den store vægt på højre side af kroppen), til stor morskab for resten af centret. Efter den dag trænede vi ikke med flagrende ben mere, og jeg var i øvrigt ikke særlig populær…

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Sikke en sjov tråd :bigsmile:

For et års tid siden eller halvanden skulle jeg lige prøve en steptime efter ikke at have steppet i flere år. Jeg trænede dog ben, så så det ikke som noget problem. Selvfølgelig giver jeg den alt, hvad jeg kan.

Dagen efter vågner jeg bare med den VILDESTE Doms i lægmusklerne og jeg kunne ikke gå normalt i 3 dage. Desværre boede vi på det tidspunkt i et 2-delt hus, med stuen/soveværelse på 1. sal og køkken/toilet i stuen. Nøj, hvor jeg hadede at skulle ned af trappen til toilettet i de 3 dage.

Jeg har ikke taget en steptime siden da :lol:

Link to comment
Share on other sites

I de gode gamle dage... Eller den gang jeg gik til redskabsgymnastik, lærte man man alle mulige seje saltoer, flick-flacks og kraftspring. Jeg gik ude i grøndahlscenteret hvor de har en kæmpe skumgummigrav, hvilket er en af de største drømme for 12-14-årige knægte med tonsvis af krudt i røven.

Jeg havde så gået til gymnastik i ca. 1½ år, så jeg havde udviklet en del færdigheder. Vores træner ville så lige lære os hvordan man lavede en dobbeltsalto på trampolin ud i skumgummigraven. Det gik også ganske fint da han stod ved siden af og hjalp os med at komme rundt. Da vi så var færdige med den øvelse skulle vores træner lige snakke med en træner om et eller andet. Alle os knægte fik julelys i øjene, som en ræve med frit slag i fadeburet. Nu skulle den bare have gas og efter et par spring satte de andre sig over på gulvet og slappede af, mens jeg og en anden blev ved med at hoppe.

Træneren kommer så tilbage efter sin samtale og siger at vi skal komme over på gulvet til de andre. Jeg skal selvfølgelig have et sidste spring. Det blev en ganske vellykket dobbeltsaltomortale der udmundede i for tæt samlede ben, hvilket resulterede i at jeg knaldede mit knæ op i panden. Jeg kom lættere fortumlet op af skumgummigraven og ham den anden gut kikker underligt på mig, da han kan se en bule på størrelse med et gåseæg vokse frem i panden på mig.

Den dag i dag kan man stadig se bulen, selvom jeg har været til kirurg og fået skåret noget af arvævet væk.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 1 year later...

Det er jo ufatteligt muntert hvad der sker ude i verden. Jeg har lige et par historier at byde ind med...

En fyr, jeg engang trænede med, havde læst i et amerikansk blad, at proteiner er godt og gerne mange af dem. Han havde set sig lun på en af opskrifterne og lavet en blandig, han med stolthed havde taget med til træning. Noget må være gået galt i oversættelsen, for han havde hældt kogte æggehvider, rå løg, tun fra dåse og bønnespirer ned i en bøtte og rørt det sammen. Du kan måske forestille dig lugten, da han efter 3-4 timer pakkede ud og skulle i gang med skeen. Imponerende nok spiste han det, men ikke uden en meget hård kamp. Den ret lavede han aldrig igen. Til gengæld kom han til træning med munden fuld af sort stads. Da han blev spurgt, hvad det gik ud på, fortalte han, at det var kaffegrums. Han havde nemlig læst i en biologibog, at koffein gav en øget præstationsevne, og der er en hel del koffein i kaffe. Grunden til han ikke drak kaffen, var at han ikke brød sig om smagen. Men kaffegrums ville han gerne have i munden… Det holdt nogle dage.

I samme center gik en fyr, som gerne ville være stor. Bare han blev STOR, betød resten ikke så meget. Faktisk havde hans som erklæret mål at få en overarm på 54 cm. Som Mike Tyson (dengang) hvilket han gerne fortalte, om når han trænede. Han blev også væsentligt større ganske hurtigt og fik de interessante kælenavne Aben og Lædersofaen. Han trænede to timer mandag til fredag og holdt weekenden fri. Det var træning af den gamle skole, hvor meget er godt, og rigtigt meget er rigtigt godt. Gerne 7-8 øvelser af 4-5 sæt i hver træning. Efter den omgang havde han det skidt fredag aften, nærmest lidt influenza-agtigt. Også han havde hørt om madens betydning, men igen var hele budskabet ikke nået frem, for aftenmåltidet bestod gerne hakket kød, og kun kød, som millionbøf. Han kunne spise 700 g, og heldigvis lå der en billig slagter tæt ved hans hjem, for som studerende væltede han sig ikke i penge. Det var godt nok hestekød, men hvad gør det, når bare man får sine proteiner. En arm som Tyson nåede han vist ikke, men engagementet fejlede ingenting.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan huske en gang, har nok været ca. 12 år, da jeg skulle sove hos en af mine venner. Vi var meget opsatte på at få store overarme, men desværre måtte min ven ikke træne for sin forældre. (De havde en teori om at hvis han begyndte at træne ville der ikke gå mere end 2 uger før han var en bodybuilder på 100 kilo, og det måtte han ikke da det var grimt :laugh:)

Men íntet kunne stoppe os i vores bestræpelser, så min ven havde lånt 2 håndvægte af en eller anden. Den aften lagde vi som altid til at sove ved 10 tiden, men efter at hans forældre var gået i seng stod vi op og trænede biceps curl hele natten.

Jeg vil tro at vil tro at vi trænede bieceps curl til klokken var to om natten, hvorefter vi drak vores kakaomælk som vi havde smuglet ind på hans værelse i min sovepose. :4thumbup:

Det var tider! :superman:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share