Lav fedtprocent eller ej?


dA_kBAz
 Share

Recommended Posts

Grunden til at jeg spørger, er at jeg synes selv jeg har opnået en nogenlunde fornuftig størrelse efterhånden, men vil gerne være større, især omkring brystregionen. Samtidig vil jeg gerne have en markeret krop, da det snart er sommer. Så fisker lidt efter om det ville være dumt at cutte nu, da det måske vil hæmme og gøre det sværere at nå mit mål, med at blive lidt større, når jeg har nået min ønskede fedtprocent.

Har lige fået målt min fedtprocent idag, og den lå på 10%.

Vil skønne jeg skal ned på 7-8% for at sixpacken kommer frem.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu hørt, at du sagtens kan få en six-pack med en fedtprocent på 10 eller lidt mere, hvis bare dine mavemuskler er tilstrækkelige store.

Jeg prøver selv at få en sixpack, og har indtil videre fået de 4 øverste mavemuskler ok markeret, men der skal mere arbejde til endnu. Nøgleordet til en sixpack er masser af maveøvelser helst med mere eller mindre belastning på. F.eks. cable crunch eller sit-ups med vægtskiver bag nakken eller en skive liggende på brystet. Det virker s..godt :lol:

Ideen med at cutte er at mindske fedt%'en, men din ser jo rimelig fornuftig ud i forvejen. Man bliver vist ikke decideret større under cutting faser, men man bliver mere markeret. Det skal lige siges, at jeg overhovedet ikke er ekspert på det område, men det her er lige hvad jeg har fået ud af at læse en lille smule om det....

Større bryst = Mere bænkpres. Så er det sagt!!!

Link to comment
Share on other sites

Genetik mine venner er vejen frem. Det er vores velsignelse og vores svøbe....

At lave sig en sixpack på baggrund af store muskler modsat lav fedtprocent vil resultere i et meget mærkeligt udseende.

Om man kan sige at det er lettere at vokse muskler ved en høj fedtprocent er tvivlsomt, men man kan sige at det er sværere at bygge dem, mens man prøver på at opnå (eller bevare en meget) lavere fedtprocent.

Nu skal det ikke affejes som noget styrkeløfterfis, men dødløft kan gøre mirakler for mavemuskulaturen, idet man under tunge løft skal have et meget højt bughuletryk, som hele korsettet og mavemusklerne iøvrigt skaber.

Link to comment
Share on other sites

Metalman: Ja okay, men synes nu egentlig at min mavemuskulatur er nogenlunde udviklet, og hvis de bliver meget større vil de efter min mening "bule" lidt for meget ud.

Der er billeder af mig her, men er nok ikke det bedste billede at give jer, da det er taget med webcam og i et lys der gør at jeg ser en del mere markeret ud end jeg gør foran spejlet.

Det skal også lige siges at alle billederne, undtaget det første, er taget to uger inde i en Naposim-kur, så jeg er ca. 4. kg tungere idag, end jeg var da billederne blev taget.

(Jeg ved godt at den generelle holdning til AS herinde er meget negativ, men jeg er altså også færdig med kuren nu, og regner ikke med at hoppe på en ny, så ingen sure miner tak ;o)

Her er adressen :

http://www.domir.dk/training/

Dødsløft har jeg desværre ikke turdet begive mig ud i endnu, da jeg er bange for at smadre ryggen. Skal lige have en makker der kan finde ud af at køre øvelsen ordentligt, til at vise mig den. Det er jo trodsalt en af de deeejlige basisøvelser :)

Link to comment
Share on other sites

At lave sig en sixpack på baggrund af store muskler modsat lav fedtprocent vil resultere i et meget mærkeligt udseende.
Ja selvfølgelig vil det det, men en fedt% på 10 er da heller ikke ret meget er det??? Det er klart at fedtprocenten ikke skal være ret høj, hvis man gerne vil have six-pack. Masser af cardiotræning så er man ovre det!! hehe...
Det skal også lige siges at alle billederne, undtaget det første, er taget to uger inde i en Naposim-kur.
ARGHHH!!!!! <_<
(Jeg ved godt at den generelle holdning til AS herinde er meget negativ, men jeg er altså også færdig med kuren nu, og regner ikke med at hoppe på en ny, så ingen sure miner tak ;o)
godt så!! :lol:
Link to comment
Share on other sites

Metalman: Hehe

Såså... Nu er dét jo prøvet, ik? ;)

Men så tror jeg sgu' jeg vil begynde at cutte lidt...

Hvis jeg bliver ved at træne som jeg gør, en 5 6 gange om ugen(Jeg træner 3dage, en pause, 3dage, pause osv), hvad ville så være smartest at gøre?

Cardiotræning på dag 1 og 3 umiddelbart før/efter træning?

En rask løbetur kl. 6.00 om morgenen inden man skal i skole, og inden man har spist?(Mener at have læst det skulle være effektivt)

Link to comment
Share on other sites

Såså... Nu er dét jo prøvet, ik?
JA!! Og lad det aldrig ske igen... :lol: eller skal jeg banke dig med en hammer af cement!! :jehon: :smashtard:

Cardiotræning 2-3 gange om ugen ville være godt. Selvfølgelig kombineret med bentræning et par gange om ugen også for at få musklerne til at vokse mere.

En rask løbetur kl. 6.00 om morgenen inden man skal i skole, og inden man har spist?(Mener at have læst det skulle være effektivt
Ja jeg har også hørt, at det brænder fedt at træne cardio på den måde inden man spiser morgenmad. Har dog aldrig prøvet det...
Link to comment
Share on other sites

Tror sgu jeg vil se om jeg kan komme tidligt op et par gange om ugen, fremover.

Hvad er bedst til at forbrænde kalorier? Løb, cykling eller stepmaskine? Eller det er måske hvad man foretrækker mest?

Desuden, er der ikke nogen der ligger inde med noget viden vedr. teorien om at træne før morgenmaden, og evt. hvor lang tid der skal gå fra træningens ende, til morgenmad?

Link to comment
Share on other sites

Tror sgu jeg vil se om jeg kan komme tidligt op et par gange om ugen, fremover.
God ide!!
Hvad er bedst til at forbrænde kalorier? Løb, cykling eller stepmaskine? Eller det er måske hvad man foretrækker mest?

Jeg tror det er ret ligemeget. Jeg plejer altid at cykle, fordi jeg tidligere har været seriøs konkurrencerytter...

Link to comment
Share on other sites

BUMP!

Mener at have læst, at hvis man havde en meget lav fedt-% og derefter begyndte at bulke, så ville man gaine mere muskelmasse end fedt, end hvis man havde haft en høj fedt-%

Ved ikke om det bare er noget nonses?

dA_kBAz> Jeg tror ikke du skal være bange for at få større mavemuskler end du har nu. Det er jo bare fedt hvis de buler mere ud!

Link to comment
Share on other sites

Mener at have læst, at hvis man havde en meget lav fedt-% og derefter begyndte at bulke, så ville man gaine mere muskelmasse end fedt, end hvis man havde haft en høj fedt-%

Jeg har lige kørte en gang muskeltilvækst via HST og har tilladt mig selv at stige 12 kilo i vægt fra min konkurrence form inden jeg gik rigtig igang - og jeg har aldrig oplevet så gode resultater.

Jeg tror tildels det skyldes HST men også min forøget kropsvægt. Jeg tror på, at den tungere kampvægt :rolleyes: har givet mig en større balast i øvelsen hvor man bruger hele kroppen. At stå imod med 74 kg i stedet for 62 kg kan altså mærkes :w00t: Det har i hvert tilfælde resulteret i de bedste resultater i mange år!!

Link to comment
Share on other sites

AF> Altså ikke ren 12 kg muskelmasse, men cirka 4-5 kg muskler + fedt!!

Jeg gik jo fra 12 % fedt (konkurrenceform) til normalvægtig 20% fedt

Bodyfitness bliver næste år, hvis jeg ikke skifter forbund til NABBA . Jeg har bare brug for en periode hvor jeg arbejder med tunge håndvægte for det er det fedeste :D samt så har jeg en kernepensum eksamen hængende over hovedet, som der også skal ligges lidt krudt i!!

Jeg regner dog med at konkurrere sidste på året alligevel i athletic fitness :pullup: men det bliver i Sverige og Norge.

Link to comment
Share on other sites

Angel>> En bf% på 12 - wow! :thumbwink: Du må køre en rimlig strikt diæt, mens du er i den form? Hvor meget træner du, når du stiller op til konkurrencer? Det er virkelig imponerende med den selvdiciplin I konkurrence folk kan mønstre! :respekt: (Suk! :rolleyes: )

Hilsen Hoosier :wave:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en 4-pack, med et fint lag fedt udenom :)

Og min fedtprocent blev målt til 10%...

Ca 1½-2cm fedt kan jeg få fat i med fingrene, når man trækker det udad...

Men okay, det er måske resultatet af alle bajerne, før man begyndte at træne seriøst :)

En persons fedt behøver vel ikke per definition at være lige fordelt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share