Vægtløftning


Børge
 Share

Recommended Posts

Det er sikkert et åndssvagt spørgsmål.

Jeg ville bare høre om træningstiderne i en vægtløftningsklub skal forstås som deciderede træningstider, eller mere som åbningstider?

Undskyld det dumme spørgsmål, men jeg tænkte at vægtløftning måske var anderledes end andre sportsgrene på det punkt, da f.eks. 2 timer i træk 3 gange om ugen lyder som en del i mine ører når det kommer til tung træning med vægte.

Link to comment
Share on other sites

Der findes "næsten" ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar ;)

Men Børge, synte du godt at sølle 6 timer på en HEL uge er meget at bruge på træning, NEJ det er det ikke, mange herinde bruger mellem 1 time til over 2 pr. workout, og det er vel og mærket også 3 gange om ugen.

Det gælder sku bare om at stille og roligt at vænne kroppen til en vis trænings mængde!

Jeg bruger selv omkring den nævnte tid på min træning.

Edited by Don Kane
Link to comment
Share on other sites

Børge> 2 timer, 3 gange i ugen er ikke meget for vægtløftning. I vægtløftning og styrkeløft holder man jo relativt lange pauser mellem sættene, hvilket gør at træningen tager en del længere tid end traditionel bodybuilding. For at sætte tingene lidt i perspektiv, så kan jeg da lige nævne at elite vægtløftere på internationalt plan træner op imod 20 timer i ugen.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Børge> Det handler jo også lidt om hvad man vil med sin træning. Man afgør jo helt selv hvor meget tid man ønsker at bruge på træningen og hvor seriøs træningen skal være. Men du skal ikke lade dig afskrække af 2 timers træning, 3 gange om ugen. Det vender man sig hurtigt til, når man først lige er kommet ind i rytmen.

Rune.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share