Spocks logbog


Spock
 Share

Recommended Posts

Tirsdag d. 22. oktober 2003 part II

Eftermiddags cardio efter job:

Cardio:

- Spinning II (Chris MacDonald)

Overtog Arnes lækre cykel (mange tak for det) og jeg har aldrig set manden så færdig og presset - det havde efter sigende været en sindssyg hård time.

Jeg skal så hilse og sige at det var vores også! Jeg ved ikke hvad der var gået galt i Chris' hovede, men det var faneme en hård og supergod time!

Benene var stive fra morgentræningen, men pulsen røgi vejret efter 2 minutter allerede, og siden kom den ikke under 80% af max resten af timen.. :devil:

Supertime, giver den 4 x :banana:

6 gange spinning på 3 dage betyder at jeg desværre nok bliver nødt til at holde pause imorgen med spinningen, hvis ikke jeg skal løbe ind i en ordentlig omgang overtræning.. øv...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 775
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Foreløbige diagnose er betændelse i biceps senerne samt impengement i venstre skulder. Jeg kan ikke sove på skulderen, eller så meget som tage hånden i baglommen. Noget møg. Kan heller ikke rotere armen mod uret (som når man vender hånden - fra håndryg øverst, til håndflade øverst).

Giver den 2-3 dage mere, så bliver jeg nødt til at plage min "rigtige" læge om en henvisning. Dammit.

Det lyder præcis som det jeg havde. Min læge sagde at det er ret normalt, han havde selv fået det af at spille tennis. Jeg holdt en lang pause ( 3 måneder) og så gik det over (næsten skulderen er ikke helt tip top endnu...) Men en sprøjte med binyrebark hormon skulle også være en effektiv løsning, skulle faktisk virke inden for 24 timer tror jeg min læge sagde. :)

Link to comment
Share on other sites

Bear>> Ja, eneste problem er at det skal sprøjtes meget præcist ind, det skal være ultralyds-vejledt før man kan ramme præcist. Men det er langtfra sikkert det hjælper på noget som helst, det afhænger lidt af hvad der er galt med skidtet. Men jeg vil klart prøve det- det bliver næste skridt nu :(

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 24. oktober 2003

Inspireret af Arne bestod dagens morgen-spinning af en tur i SATS Boltens Gaard, til en time med Lasse Träff kl. 06.45 :devil:

Cardio:

- Spinning III (Lasse Träff feat. Arne)

Som Arne tidligere udførligt har beskrevet, var det noget af en oplevelse at træde ind i spinning lokalet - der var spejle på væggene!!! Kl. 06.45 om morgenen er det sidste man har lyst til , at se sig selv spinne... :sneaky: :sneaky:

Timen gik ok, men da det var dagen efter min hviledag, var benene traditionen tro elendige, forstår ikke helt hvordan det går til men sådan er det altid efter en hviledag :blink:

Morgenens spinning kan lige snige sig op på 3 x :banana: fordi det trods alt var en sjov oplevelse at spinne et andet sted end mit sædvanlige hangout.

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 24. oktober part II

Efter job, træning i Parken:

Cardio:

- Spinning III (Annette Berg)

- Spinning II (Annette Berg)

Jeg ramte sgu muren... eller hvad den nu hedder... efter den første time var det mig komplet umuligt at drive pulsen op... :w00t::chicken: - benene ville bare ikke, alt var tungt og det hele kunne ikke nytte noget.. fy for pyffer hvor var det hårdt.. det føles som om jeg har brændt 5 kg ren muskelmasse af :lol:

Efter cykling, lidt kæbe med Hoosier og Arne der skulle igang med deres langt-ude-mange-sæt Sheiko, samt selveste Morten Z der også var igang med at træne.

Eftermiddagens træning kan kun snige sig op på 2 x :banana: for det var sgu hårdt..

Link to comment
Share on other sites

Efter cykling, lidt kæbe med Hoosier og Arne der skulle igang med deres langt-ude-mange-sæt Sheiko, samt selveste Morten Z der også var igang med at træne.

Arne kører nu Hatfield. ;) Og jeg skulle da kun bænke 11 sæt i dag. :tongue: :lol:

Noget skidt, at du ramte muren. :( Du skal sørge for at spise ordentligt, hvis du skal kunne holde til det. :graduate: :tongue: Vi kan jo ikke have, at du går helt i stykker. :)

Link to comment
Share on other sites

Nåja, det var også Hatfield jeg mente - sorry - men du kører ihvertfald Sheiko -og det er STADIG sindssygt mange sæt :-)

Næste gang skal jeg nok love at æde noget under træningen men jeg tror nu ikke det havde hjulpet mig idag - der var totalt udsolgt i de små fede ben... :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 26. oktober 2003

Efter bytur på Vesterbro/Vega var det med blandede forhåbninger jeg troppede op i Parken til dagens cardio:

Formiddags-spinning i Parken med Hoosier:

- Spinning II (Chris MacDonald feat. Hoosier)

Timen var superfed, første del blev kørt med lav intensitet, ca. 75% af max, med små 1mins peaks til 80-85%... sidste del blev kørt som sindssygt hårde intervaller, 4x45 secs 100% intensitet - virkelig en dræber.

Alt for meget kæbe med Hoosier efter træningen (ingen af os kunne rejse os fra gulvet hvor vi sad :lol: )

Dagens træning præmieres med 4 x :banana:

Pga en anden aftale har jeg desværre ikke mulighed for at joine Paradis-orgiet på Østerbro senere idag, så jeg besluttede mig for at hente 1.5 liter is på vejen hjem fra Parken. Jeg var første kunde :blink: så al isen lå uberørt og HELT FRISK! Det var jomfruelig is!!! Jeg havde det helt dårligt over at skulle ødelægge det fine indtryk af den lækre, friske, nylavede is der bare lå der og så sindssygt dejlig ud.

Guffer i skrivende stund den hjemme-bragte is - herligt, herligt.

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Jeg var første kunde .blink: så al isen lå uberørt og HELT FRISK! Det var jomfruelig is!!! Jeg havde det helt dårligt over at skulle ødelægge det fine indtryk af den lækre, friske, nylavede is der bare lå der og så sindssygt dejlig ud.

:drool: :drool: :drool:

Link to comment
Share on other sites

Ugestatus, uge 43

Skader:

Skulderen er i total uorden, der er ingen bedring på trods af alverdens medikamenter og hvile/pause fra vægttræningen. Der skal andre boller på suppen, så nu vil jeg prøve at få en henvisning til noget udredning af en slags. Noget rigtigt lort - jeg savner for vildt at løfte vægte, snøft snøft.

Atrofien er sat voldsomt ind, jeg ender som (en vis) neural pind hvis dette fortsætter meget længere.. :lol:

Cardio:

- Spinning II: 5 gange

- Spinning III: 4 gange

- Spinning Udholdenhed: 1 gang

- Forbidden steps: 1 gang

Ialt: spinning 10 gange.

Hvilepuls: 40 (målt tirsdag d. 21)

Vægt:

- aner det ikke, har ikke vejet mig :lol:

Spinningen er inde i i en supergod fase med meget høj intensitet og gode ben. Dog har de sidste 2-3 gange været præget af trætte ben, men (endnu) går det fint.

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 27. oktober 2003

Mandag, en ny uge truer. Dagen stod på cardio eftermiddag/aften. Men først:

Vægttræning:

- Incline DB pres: 1x10x10kg :lol: :o :o :thumb_down:

Av for helvede.

Skulle lige teste skulderen, men den var helt gal (vidste det godt, øvøvøv).

Der var en pige ved siden af mig der kørte med mere...

Cardio:

- 1 time Spinning II (Chris MacDonald)

- 1,15 time Spinning Udholdenhed (Chris MacDonald feat. Arne)

Går det af helvede til med vægttræningen, går det anderledes forrygende med cyklingen. Selvom jeg havde glemt at æde siden frokost, og havde glemt mad, blev det forrygende timer - enorm fed insitet i første time, og Chris kørte en rigtig god udholdenhedbagefter, som bare var for lækker.

De sidste 20 mins var jeg helt væk, og pulsen spurtede deropaf - tilsidst mærkede jeg overhovedet ikke benene, hældte bare mere og mere modstand på, pulsen røg gennem loftet, men jeg følte mig slet ikke træt eller tung i benene.. meget mystisk men en super-fed oplevelse. Vildt.

Som resultat må jeg revidere min maxpuls, da jeg ramte gl.maxpuls+1 !! :blink: :blink:

Måske har det noget at gøre med den manglende mad, på det tidspkt var det ca. 9 timer siden jeg sidst havde indtaget føde, og så må over 2 timers hård spinning vel kunne mærkes... oh well..

5 x :banana: er ikke til at komme udenom. Goddammit det var vildt!

Besluttede mig iøvrigt for at teste vægten, og den er god nok. Atrofien har rigtigt tag i min lille blegfede krop, jeg har smidt 4 kg på de sidste 8 dage !!! Ikke helt sundt, men jeg har altså også kørt 13 gange spinning på 8-9 dage... men helt sundt er det vel ej... hulk hulk..

En kiks ville være på sin plads....

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 28. oktober 2003

Cykelturen til Parken imorges var usædvanlig dejlig - vejret var fantastisk mildt - her gik jeg lige og troede det var ved at blive vinter.... :lol:

Morgenens træning:

Cardio:

- Spinning II (Heidi Holm feath. Arne)

Som sædvanlig en god time, Heidi gentog sidste tirsdags program, fordi vi roste den sidst :lol: og det var da også en kanon god time.

Morgenens spinning tildeles 3 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 29. oktober 2003

Mine ben føltes som om nogen havde stukket i dem med en kniv hele natten.. sjov fornemmelse..

Morgenens træning:

Cardio:

- Spinning III, Lasse Träff, Parken

Dammit den var hård. Selve timen lignede en normal Lasse T time, men mine ben ville slet ikke noget - jeg måtte kæmpe som et bæst for at få pulsen bare op i nogenlunde højde.

Morgenens cardio får 2 x :banana: - den ene fordi jeg kom op.

Link to comment
Share on other sites

Mange tak, det trængte jeg til :lol:

Jeg skal undlade at trætte de kære læsere om mit slik-orgie i aftes, da jeg lå og så "Friends" i sengen.. jeg faldt grande i sukker-grøften... øvøvøvø... så godt med en personlig træners opbakning.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 29. oktober part II

Efter job, træning i Parken...

Skulder-test:

- stående db pres: 3x10x12kg

Ikke godt. Ikke godt. Ikke godt. Øv.

Istedet, en bunke mave med mig, 10kg og en swissball (badebold)...

- og så:

Cardio:

- Spinning II, Chris Macdonald

Timen var udmærket men mine ben var ristede fra imorges - efter 10 mins tøede de dog op, og det endte med at blive en rigtig god og energisk time - kom helt op at ringe i det røde felt. Havde desværre glemt mit pulsur, katastrofe!!! :angry:

Eftermiddagens træning får 3 x :banana:

Atrofien fortsætter med ufortrøden kraft...

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 30. oktober 2003

Afløste Arne i Boltens gård:

Cardio:

- Spinning III, Chris MacDonald, Boltens gaard (spejlsalen :lol: )

Jeg havde planlagt en "stille" spinning men det blev det stik modsatte - een af de hårdeste timer jeg nogensinde har kørt i mit ringe usle liv :blink: :(

Der var en del "ikke-Chris-kyndige" der havde forvildet sig ind ,og de fik deres sag for - og jeg ville jo gerne vise hvordan man kører i Parken, så den fik ikke for lidt fra starten (PR i svedproduktion iøvrigt :devil: )

Der var en del "gamle kendinge" fra Parken blandt deltagerne på holdet - 3-4 SATS piger fortalte lidt insider info om arrangementet imorgen - noget med storskærme og video optagelse :-)

Efter træningen lidt skåne-vægttræning:

Styrke:

- BB rowing (lidt smalt greb): 10x50, 10x55, 10x60, 8x65kg

- DL ( :tongue: ) : 10x50, 10x70, 8x80kg

- Hyperextensions: 2x20xmig

Desuden en bunke mave med swissball + 10kg + mig... giver vist gode DOMS..

Dagens træning får 4 x :banana:

Efter træning, direkte til 1½ time The Forbidden Steps :B: :o

Skulder-news:

- var idag til min egen læge som undersøgte (palperede blot) skulderen og henviste mig med det samme til røntgen og ultralyds-scanning. Det er allerede om en uge, næste fredag - glæder mig - herligt, herligt :tongue:

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 31. oktober 2003 part I

Op kl 05.30, i Parken kl. 06 til dagens første træning - selvom jeg kom sent i seng var jeg ikke træt - forventningens glæde var stor :lol: :

Først lidt smadre-skuldre-træning (det er min plan at hyle af smerte når jeg skal scannes næste fredag, dette betyder afprøvning af grænser, vægttræning til langt over smertegrænsen :devil: )

Styrke:

- Incline DB press: 10x20, 10x24, 2x10x26kg

- Incline DB flyers: 2x10x16kg, 10x18kg

- Incline BP: 10x50, 10x60, 6x65kg

- Cable pushdown: 4x10x30kg

- 1arms DB triceps extensions: 3x10x10kg

hehe - det virkede som planlagt, jeg er sikker på at jeg vækkede folk derhjemme i sengene med mine hyl og skrig :lol:

Dernæst til event spinning. De havde virkelig gjort noget ud af det.

To projektorer var sat op i lokalet. Den ene viste live kamera billeder af os cyklende, mens det andet viste sommerens etape op til l'Alpe D'Huez!!! Virkeligt fedt. Meningen var at vores træning skulle simulere at vi kørte med, så det var primært tung bjergkørsel der var på morgenens program.

Det blev til ca 100 minutters knaldhård spinning, mine ben var slet ikke tunge, selvom de føltes lidt rustne de første 5 minutter. Er klart på top-3 over de hårdeste og mest intensive spinning timer jeg har kørt, og klart de hårdeste 100 minutter. Må næsten vedlægge en pulskurve til senere, for den var høj høj høj hele vejen igennem.. fuck det var fedt.

Cardio:

- Halloween Cycling, 100 mins, Chris MacDonald (feat. Hoosier og Arne)

De klareste 5 x :banana: jeg længe har tildelt..! !!!!! fuck det var fedt!

Link to comment
Share on other sites

Miss P>> Tak i lige måde!! En dag må jeg lære at tyde de tegn du kaster der.. :lol:

MaxP>> Yep, tanken er at der skal sgu være noget at se på de scanninger - om jeg så skal rive ledbåndene i stykker, brække knogler eller andet, så skal de scanninger give resultat :lol: - smerten alene gør jo at jeg ikke kan køre supertungt, og BP og anden lige pres er alligvel fysisk umuligt - men incline kan jeg køre med moderat til stærk smerte :devil:

Det allerstørste problem jeg døjer med, har en kendt behandling: pause :angry: :o - jeg har betændelse i biceps senerne pga cyklingen. Jeg eksperimenterer med en bedre cykel teknik, men det er noget skidt. Biceps træning er helt umulig endnu...

Dagen har to yderligere "højdepunkter":

1. afhentning af 15 liter Paradis is :devil:

2. to timers halloween cycling med Lasse Träff featuring Arne... det bliver en dræber!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share