Spocks logbog


Spock
 Share

Recommended Posts

Onsdag d. 8. oktober 2003 part II

Eftermiddagens træning var en gang mega-hård cykling:

Cardio:

- 1 times spinning II (Chris MacDonald)

Totalt opturs time. Mine ben gjorde ondt ondt ondt de første 10 mins og jeg spekulerede seriøst på at stoppe igen, troede benene var færdige. Men så var jeg varm og det blev en totalt fed time, jeg kunne banke helt igennem hele timen - fantastisk gejst på holdet idag, og Chris var i sit es og fortalte om sit across-the-US løb han skal deltage i næste år (omkring 5500 km - ret vildt fra vest til øst).

Dagens time kan kun få 5 x :banana: - totalt optur og mine ben føles nu som om jeg kan træne de næste 10 dage på fuld skrue hver dag - men jeg prøver at tage det lidt med ro. Skulle nødigt rende ind i overtræning...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 775
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Torsdag d. 9. oktober 2003

- ingen træning

Fredag d. 10. oktober 2003

- ingen træning

Lørdag d. 11. oktober 2003

- ingen træning

Søndag d. 12. oktober 2003

- ingen træning

Min skulder-skade har gjort det helt umuligt at træne vægte overhovedet. Sur røv.

Mandag d. 13. oktober 2003

- test af skulder- no go...

Cardio: 1 times spinning II (Chris Macdonald).

Skulle have haft en udholdenhed bagefter, men for at det ikke skal være løgn fik jeg knæ-problemer i højre knæ under den første time og måtte stoppe bagefter.

0 x :banana: til den nedtur...

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 14. oktober 2003 update

- en af mine læge-venner har forbarmet sig og kommer ud med noget steroid til skulderen i aften - lad os se om det kan hjælpe lidt på det... det eneste han ville sige var, at han ikke håbede jeg skulle doping-testes den næste måneds tid :devil:

Ej, det er vist blot en ordentlig omgang steroid cortizol jeg får hamret ind i ledkapslen.

Glæder mig allerede... vil gøre ALT for at få skulderen fixet igen.. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 15. oktober 2003

Min lægeven var forbi igår. Betændelse på biceps-senerne samt impinchment i venstre skulder (har døjet med det et års tid men er nu kommet for vidt til at kunne træne mere).

Har fået nogle tabletter til at slå inflammationen ned med:

- Diclon (diclofenacnatrium) 50 mg, 2 stk. pr. dag samt

- 3 x 600 mg ibuprofen om dagen.

Kom kom nu kom nu kom nu.. dumme skulder... bliv rask.. :lol:

Dagens cardio:

- 1 times spinning II (Chris MacDonald).

Timen var FANTASTISK hård, selvom det kun var en II'er.

Overtog en (tilsyneladende) træt Arnes cykel der havde kørt timen før.

Chris kørte et satans ledt 15 minutters forløb tilsidst, hvor man skulle køre 1 minut let dobbelttakt, og så 1 minut 110% fuld skrue - det hele siddende.. Han mente det skulle være så hårdt at man burde brække sig mellem hvert sæt.. :lol: - på mange måder mindede det om at løbe en 10x400m for dem der har prøvet det... meeeeega hårdt... de sidste 3 runder kørte jeg med 96% af maxpulsen og var seriøst døden nær :lol:

Fed time, jeg var totalt uoplagt men timen får alligevel 5 x :banana: fordi jeg sjældent har været så motiveret og oppe-at-køre over en super-duper time. .. hmm... efter at have kigget i Arnes log kan jeg se det måske ikke var helt tilfældigt..

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 16. oktober 2003

Cardio efter job:

Cardio:

- 1 times spinning II (Patricia Malling)

- 75 mins spinning udholdenhed (Lasse Traff).

Lasse var vist lidt smågnaven idag og han var efter en pige der kun havde en halv liter vand med. Han ville gerne have at dem der kommer til hans udholdenhedstimer er garvede spinnere og man kunne mærke han mente det- ud med begynderne :devil: :devil:

Lidt bøvl med knæene, men ellers udmærket - kørte med meget høj pulssnit idag - det var faneme hårdt... specielt udholdenheden var sindssyg hård: vi kørte et 41 mins sæt med halvanden/hel takt:

6 mins stående halvanden takt

5 mins siddende enkelttakt

4 mins stående halvanden takt

3 mins siddende enklelttakt

2 mins stående halvanden takt

1 mins siddende enkelttakt

2 mins stående halvanden takt

3 mins siddende enkelttakt

4 mins stående halvanden takt

5 mins siddende enkelttakt

6 mins stående halvanden takt

Tempoet var højt, de halvanden takt blev kørt med ca. 100 rpm, og pulsen røg op over de 88 - og over 90 de sidste to gange... . puha.

Dagens træning får 4 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 17. oktober 2003

Mere cardio, da jeg stadig ikke er i nærheden af at kunne træne vægte (kiks, tak). Jeg atrofierer for vildt!!! HUULLK

Cardio:

- 1 times spinning II (Annette Berg)

Mine ben var totalt ristede da jeg skulle starte - havde i flere omgange diskuteret med mig selv om jeg dog ikke blot skulle nappe 1½ liter Paradis på vejen hjem fra job, og så tage en tur i Vice City.. men pludseligt sad jeg i Parken, klar til (endnu) en time..

Som sagt var benene ristede men efter 15 mins tid føltes de helt fine, og jeg kunne køre totalt igennem, på trods af at jeg havde lovet mig selv at "rulle igennem"... prisen kommer nok imorgen eller søndag...

God time, 4 x :banana: for den.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 20. oktober 2003

Starten på en ny uge efter weekendens udskejelser. Tak til alle der kom forbi og gjorde det til en sjov aften - må klart gentages en anden gang.

Dagens træning:

Cardio:

- Spinning III (Lasse Träff)

- Spinning II (vikar for Chris M)

- Spinning Udholdenhed (vikar for Chris M feat. Arne)

Stemningen var trykket da det gik op for folk at der var afløser på Chris' time.

Der blev vekslet bekymrede blikke og miner - men afløseren var nu ok - specielt i den lange time, udholdenheden.

Utroligt nok holdt jeg tilsyneladende intensiteten høj i alle 3 timer - specielt den sidste gik min puls helt amok til sidst - de sidste 30-40 minutter kørte jeg med gigant-høj puls, uden iøvrigt at være forfærdeligt smadret. Sidste 20 minutter kunne jeg ikke få pulsen under 90% af max... nok noget energi-halløj som Arne fortalte om - men det føltes supergodt, jeg var mega-høj de sidste 40 minutter af udholdenheden... helt vild fornemmelse... what a rush :lol:

Satte PR i svedproduktion i sidste time :devil: og jeg sveder nu NÆSTEN som de andre :lol:

Iøvrigt en sjov hændelse: efter 3. time lignede mine fingre noget der havde ligget i vand meget længe - havde svømmehud pga sveden så længe.. ganske morsomt..

Lidt kæbe med Hoosier tilsidst under udstrækningen.

Kan ikke blive mindre end 5 x :banana: på trods af det sædvanlige ryg-bøvl.

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Cardio:

- Spinning III (Lasse Träff)

- Spinning II (vikar for Chris M)

- Spinning Udholdenhed (vikar for Chris M feat. Arne)

Kører du 3 timer i træk.. hvordan.. jamen...nej..jeg fatter det ikke :o :o :o :o :o :o

Er du da sindsyg... 1 time og jeg kan vride min t-shirt af sved og nærmest falder af cyklen, 3 timer det er jo ..... :blink::blink:

Edited by The Bear
Link to comment
Share on other sites

Heheh - takker og bukker. Ja, det var sgu en ordentlig omgang, men man bliver jo grebet af det.

Derfor:

Tirsdag d. 21. oktober 2003

Der var monday night football på Zulu, så jeg lå i sengen og så den fedeste, meget spændende kamp mellem Oakland og Kansas City Chiefs. Bortset fra Morten Andersens misbrugte 50yards fieldgoal-forsøg var det fint - Kansas red en tæt sejr hjem - stor dramatik til sidst.... total fed oplevelse, dem af jer der ikke så kampen er gået glip af en stor oplevelse.

Efter kampen, op og spinne (hehe):

Cardio:

- Spinning II (Heidi Holm feat. Arne).

Jeg havde på forhånd frygtet reaktionen i mine ben, men der var intet problem,og jeg kunne køre supergodt igennem (god time hun laver, hende Heidi). Gennemsnitspuls på 82% af max.

Morgenens træning får 4 x :banana: - burde have fået 5 men jeg tør ikke give 5 stk. to dage i træk :lol:

Link to comment
Share on other sites

Fornemmer man lidt indebrændt energi pga manglende styrketræning? :bigsmile:

Det var skuldrene, ikke? Går det fremad med dem?

Skal det spinning forstås som 3 timer i rap, eller er de fordelt lidt over dagen?

Da jeg vågnede i morges nåede jeg lige de sidste 3 minutter af Chiefs mod Raiders :w00t:

What a drama!!!

Link to comment
Share on other sites

Max>> Ja, det var tre timer i træk.. :lol: - det gælder om at have lidt sukker med, så klarer man det nogenlunde men det kræver selvfølgelig noget tilpasning og tilvænning af kroppen til at kunne køre med høj intensitet så længe. Det er nok heller ikke noget jeg vil gøre særligt ofte - det bliver primært 2 x i træk :devil:

Skulderen er noget møg, der er ikke megen bedring overhovedet - jeg er desperat efterhånden over ikke at kunne træne "rigtigt".. atrofi atrofi atrofi... hulk...

Link to comment
Share on other sites

Max>> Ja, det var tre timer i træk..  - det gælder om at have lidt sukker med, så klarer man det nogenlunde men det kræver selvfølgelig noget tilpasning og tilvænning af kroppen til at kunne køre med høj intensitet så længe.

ja, det tror jeg på.

Der ryger vel 2000-3000kcal på sådan en omgang.

Har du egentlig fået kigget skulderen efter i sømmene af en proff?

Jeg føler med dig ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja, det med energi-forbruget lyder fornuftigt, omkring de 3000 kcal, så der skal alligevel en god omgang Paradis is for at køre vedligehold :lol: - og så er det altså ikke noget der sker hver dag med 3 gange i streg.

I denne omgang har jeg fået 2 af mine venner (begge læger) til at kigge på skulderen. Men de er ikke orthopæder så selvom de er meget dygtige begge to, ville det selvfølgelig være fedt at få den kigget rigtigt.

Foreløbige diagnose er betændelse i biceps senerne samt impengement i venstre skulder. Jeg kan ikke sove på skulderen, eller så meget som tage hånden i baglommen. Noget møg. Kan heller ikke rotere armen mod uret (som når man vender hånden - fra håndryg øverst, til håndflade øverst).

Giver den 2-3 dage mere, så bliver jeg nødt til at plage min "rigtige" læge om en henvisning. Dammit.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 22. oktober 2003

Morgenspinning kl. 06.45 i Parken med Arne og Hoosier:

Cardio:

- Spinning II (Lasse Träff featuring Arne & Hoosier)

Jeg ved ikke hvad der går galt for tiden, det kører bare for vildt derudaf - det må klart være fordi jeg har helt droppet styrketræning, så mine ben når ikke at blive helt knækkede pga squat eller anden tung bentræning.

Men må altså igang med bentræningen igen, selvom jeg ikke er meget for det... :blink:

Snitpuls for hovedsættet (26 mins): 86% af maxpuls :devil:

Morgenens træning kan kun få 5 x :banana:

Er ked af at det lyder som om der er gået inflation i karakter-givningen - dette er ingenlunde tilfældet, jeg er bare i mit livs cardio-form, tror jeg... mon det holder?

I eftermiddag atter engang spinning, lad os se hvordan det går. Nedturen må snart komme... :lol:

Update:

- sov med pulsur i nat, og hvilepulsen var på 40 rent :devil: :devil: :devil: - jeg kan stadig huske dengang min hvilepuls var 60 !!! Whaddadifference...

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Kære mr. Spock - og ærede medlem af MUBSVET - jeg må nødvendigvis udtrykke en hvis tvivl på, om De har udvist behørig omhyggelighed i deres omgang med MUBSVET i deres sidste logbogs opdatering!

Jeg kan give dem ret i deres bedømmelse så langt som, at de ser ud til at havet ydet en god indsats i den tid som De trænede.

Jeg bliver bare nød til at gøre dem opmærksom på det forhold, at De vist ikke ankom helt rettidigt til dagens træning.

I følge de oplysninger jeg er i besiddelseaf, oplysninger der kommer fra en kilde af højeste troværdighed, nemlig eders ydmyge formand, så ankom de hele 10 minutter inde i timen.

Jeg skal på den baggrund anmode dem om, at genvurdere deres eveluering af dagens indsats og den af denne eveluering resulterende fastsættelse af, hvilket trin på MUBSVET der måtte være et passende udtryk for denne deres indsats.

Med ydmyg og venlig hilsen

Arne

Formand for MUBSVET

Opdatering: Der er sået berettiget og rimelig tvivl om formandens oplysninger. Formanden kan ikke få oplysningerne afgivet af andre, til helt at stemme med egen oplevelse - men finder det alligevel påkrævet og rimeligt på denne plads, at fremsætte en undskyldning til det ærede medlem mr. spock - det er formandens håb at det ærede medlem ikke har lidt alvorlige gener som følge af indlægget.

Formanden

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share