Spocks logbog


Spock
 Share

Recommended Posts

så er isen hentet hos Paradis.

Det var en ordentlig omgang at hente - der kunne kun være 7 x 1.5 liter i min fryser - den 7. pakke kunne ikke være der rigtigt - så det endte med at jeg måtte tape lågen til fryseren fast med gaffa-tape før den kunne holde sig lukket :devil:

Fik banket min nabo op, og heldigvis havde de plads til 3 liter - hvorfor jeg måtte slæbe de sidste 1.5 liter tilbage på jobbet, hvor den blev ædt med velbehag (surt du ikke var i nærheden, Kathrine, jeg var i færd med at forære den væk. Husk ALTID at være på cykel når du handler :devil: hehehe..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 775
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Fredag d. 31. oktober part II

Efter job cyklede jeg til Boltens gaard, til "lidt" træning:

Cardio:

- 2 timers Halloween Spinning Special, Lasse Träff (feat. Arne)

Jeg var egentlig ret opsat, men havde placeret mig på en cykel hvor en iskold ventilations-vind ramte mig lige i nakken og på ryggen (hvem f*nden siger der skal være ventilation i et spinning-lokale?? skandale... :lol: :devil: ) så jeg var iskold i de to stive klokketimer - det gik klart ud over motivationen og intensiteten..

Desuden sluttede vi med en serie på 15 mins (3 x 5 mins) dobbelttakt (140 bpm !!) som bare var for hurtigt til at jeg kunne køre mig super duper ud- man har nok at gøre med at holde kadancen og undgå at man ødelægger knæet fordi benene er trætte efter næsten 4 timers knaldhård træning.

Eftermiddagens træning kan kun snige sig op på 2 x :banana: - men de er jo også værd at tage med.. ikk?

Link to comment
Share on other sites

Tro mig, hvis du så min fryser ville du tro det var løgn!!

Den er hermetisk lukket med gaffa-tape omkring, ellers kunne lågen ikke lukkes :devil:

- og har et par bokse hos naboen også. Min fryser er desværre super-lille - faktisk alt alt for lille, så jeg har dummet mig gevaldigt ved at købe 15l.... suk..

Link to comment
Share on other sites

Heheh - jo, good point.. jeg må huske det næste gang jeg skal købe hvidevarer... de er jo iøvrigt billige for tiden pga priskrig.... hmm....... hm......

Men de skal iøvrigt købes over nettet, der er mega meget at spare ved at springe butiks-leddet over...

Link to comment
Share on other sites

Ugestatus, uge 44

Cardio:

- Spinning II: 3 gange

- Spinning III: 2 gange

- Spinning Udholdenhed: 1 gang

- Spinning Halloween I: 1 gang (100 mins)

- Spinning Halloween II: 1 gang (120 mins)

Ialt hvad der svarer til 10 gange spinning på ugen, hvilket er lige i underkanten af målet (måtte droppe træning lørdag og søndag).

Vægttræning:

- Meget let vægttræning pga defekt venstre skulder. Basically ingenting. Atrofien skrider støt fremad :blink:

Skader::

- Skulderen er stadig i udu, skal scannes på fredag - belastende, belastende. Ryggen uændret.

Mad:

- Atter engang er det gået helt galt med fødeindtaget - jeg har spist alt for meget, og alt for usundt. Eksempelvis røg der 4,5 liter is lørdag og søndag, og det er ikke holdbart i længden. Jeg vil derfor endnu engang forsøge at skrive ned hvad jeg spiser, for det plejer at være medvirkende til at jeg spiser ordentligt og ikke overdriver indtaget.

Tilføjelse: for at vise hvor galt det kan gå for mig, glemte jeg at sige at jeg søndag også indtog 10 store shawarma.... :blink: .... tro det hvem der vil... åhhhhhhh....

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Soede Spock,

Jeg haaber der er lidt protein i det der PARADIS - is :lol: :lol: :lol: !!!

Jeg griner MED dig - ikke af dig. Kunne nemlig selv have gjort det samme...

Det hjaelper at skrive ned - alt for meget. Jeg har aldrig turdet/gidet/haft lyst foer nu - det tager kontrollen fuldstaendigt :devil: . Og saa kan man ikke spise is (eller choko-kiks) hvis man har lyst til det - uden at faa rigtigt daarlig samvittighed.

Men proev det, din isspiser :) ! Held og lykke med scanningen.

meadow

Link to comment
Share on other sites

Det var over to omgange - så ikke nogen ny PR i denne omgang - først købte jeg 6 og spiste dem i butikken - og så da jeg havde spist dem, var jeg lækkersulten igen - men jeg nåede hjem før jeg vendte om og gik tilbage igen... de troede jeg tog pis på dem da jeg bestilt 4 mere.. var så pinligt at jeg overvejede at gå i to forskellige shawarma-barer :lol:

Men det er forhåbentligt slut nu, nu skal jeg tage mig sammen - dagen idag har været stille rent madmæssigt, du vil undre dig når ser hvor lidt jeg har ædt idag - poster iaften.. og ugen ud, så jeg kan danne mig et godt overblik.

Link to comment
Share on other sites

Det var over to omgange - så ikke nogen ny PR i denne omgang - først købte jeg 6 og spiste dem i butikken - og så da jeg havde spist dem, var jeg lækkersulten igen - men jeg nåede hjem før jeg vendte om og gik tilbage igen... de troede jeg tog pis på dem da jeg bestilt 4 mere.. var så pinligt at jeg overvejede at gå i to forskellige shawarma-barer :lol:

:lol: :lol: :lol:

GRINEFLIP

Du er ikke helt rask i bøtten.

Og nu vi snakker om bøtter, så skal jeg gerne være behjælpelig med at skaffe mere plads i din fryser. :4eat:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 3. november 2003

Første dag med mad-tælling, og det satte virkeligt sit præg på indtaget - ganske morsomt som man modererer sig når man er tvunget til at skrive ned... i den forbindelse blev jeg iøvrigt træt at at skrive ned, så jeg er ved at lave noget kalorie-tællings-halløj man kan opdatere over Internet - jeg bruger så mig selv som forsøgsperson.. mere om det senere..

Først til træningen:

Vægttræning, skåneprogram:

Bryst:

- Incline Bænkpres: 10x50, 2x10x60, 6x65kg (puha)

- Incline DB flying: 10x16, 3x10x18kg (let)

- DB pullover: 3x10x32kg (bah, let)

Triceps:

- Cable pushdown: 4x10x30kg

- BB pres til panden: 10x25, 2x8x35

- 1arms triceps extensions: 3x10x10kg

Mave:

- Øvelser med Swissball: 4x20xmig+10kg

- Øvelser på gulv - diverse øvelser (bah)

Cardio:

- Spinning II (Chris MacDonald), 1 time

- Spinning Udholdenhed (Chris Macdonald), 1,15 time

Kommentar:

- Startede for alvor på mit skåneprogram idag, med bryst og triceps træning - gik ok, selvom jeg er gigantisk svagelig samt udvalget af øvelser er meget stramt pga skulder-skaden. Gik nu ok.

- Jeg havde glemt vandflasken derhjemme :angry: så jeg måtte låne en 0.5 liters dunk - det forslog som en brandslukker i helvede - det føltes som om dehydreringen nærmest startede efter 40 minutter... normalt er der fyldt til timen - var der også denne gang - men cykel nr. 37 stod fri!!! :o :blink: - på forreste række!! Nogen troede nok Arne kom forbi :lol: - en sjov oplevelse, jeg kunne ikke lade være med at grine for mig selv hver gang jeg kiggede over på den ledige nr. 37 der stod og skreg efter at nogen satte sig op på den..

Mad:

- første dag med kalorie-tælling, har i den anledning besluttet at lave et lille system der kan hjælpe mig. Fordi jeg skulle skrive ned, blev jeg nødt til at tænke over hvad jeg proppede i munden, og en kalorie-tælling har overrasket mig meget:

Fødevare Protein (g) Kulh. (g) Fedt (g) Vægt (g) Energi (kcal)

Havregryn 10.56 54.56 5.2 80 311.2

Sukker, stødt 0 14 0 14 56.84

Rugbrød, fuldkorn 2.48 19.48 0.68 40 95.2

Gulerod, rå 0.25 2.52 0.05 25 10.75

Sild, marineret 7.05 4.8 9 50 131

Agurk, rå 0.17 0.53 0.03 25 3

Salat, hovedsalat, rå 0.33 1 0.1 25 6.25

Æble 0.6 26.8 0.6 200 116

Clementin 1.35 16.5 0.45 150 76.5

Havregryn 14.52 75.02 7.15 110 427.9

Rosiner 1.28 31.64 0.16 40 120

Sukker, stødt 0 10 0 10 40.6

Skummetmælk 5.25 7.2 0.3 150 52.5

Protein whey pulver 26.88 1.76 2.08 32 128.64

Ialt: 70.72 265.81 25.8 1576.38

Energifordeling: 18% 67% 15%

hov, det lignede lort.. men sagens kerne:

Energi-indtag for hele dagen: 1576 kcal !!! Ikke meget!!!

Energi-fordelingen: 18% protein, 67% kulhydrat, 15% fedt

Hm noget siger mig at jeg efter 2,15 timers spinning samt 1 times vægttræning (samt ca, 1 times cykling deruover til/fra job/træning/hjem) er i energi-underskud :lol:

Bliver spændende at se imorgen.

Link to comment
Share on other sites

Ja, ved det godt- tog ovenikøbet 32 g proteinpulver her til aften og de er inkluderede... oh well... jeg har masser af deller at give af efter weekendens æde-orgie :devil: Kan desværre ikke veje mig (ejer ikke en vægt og vil heller ikke have een) men et forsigtigt gæt lyder på omkring de 77 kg

Det er lidt noget shit - alene de 2.15 timers spinning vil jeg gætte på har kostet hele dagens energi-indtag...

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Ja - du har, hvis jeg kender dig ret, nok brændt ca 1700-1800 Kcal af på den spinning.

Sjovt med nr. 37 - men jeg er heldigvis alt for ydmyg til at få tanker og ideer i den anledning :tongue: Jeg skal nok give nr 37 noget motion i morgen til Heidis time - håber vi ses der :)

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 4. november 2003

Vækkeuret ringede kl 6 - jeg anede ikke hvor jeg var i verden :lol:

Morgenens træning:

Styrketræning:

Ryg:

- BB rowing: 10x50, 10x60, 10x65, 5x70kg (av min biceps)

- DL: 10x50, 10x60, 10x70, 8x80kg

- BB bent-åge: 10x30, 3x10x32kg (bah, var supertræt)

- Pulldown i maskine: 10x60, 10x70, 10x80

- Bred rowing i maskine: 10x40, 10x45, 10x50kg

- Hyperextensions: 2x20xmig

Mave:

- Benløft på skråbænk: 2x20

- Situps på skråbænk: 2x20

- Sidebøjninger på skråbænk: 2x20

- Benløft på gulv (krydset, specialudgave :lol: ) 2x15

- 2 mave-øvelser mere, unævnelige - aner ikke hvad de hedder

Derefter morgencardio:

Cardio:

- Spinning II (Heidi Holm feat. Arne)

:blink: :blink: - mine ben var totalt ristede. Fra første færd var det klart at der ikke var meget at give af - og ganske rigtigt. Selvom jeg kæmpede som en besat, var det totalt umuligt at presse pulsen op - og hver gang jeg fik den nogenlunde op, faldt den superhurtigt ned igen.

Underlig fornemmelse at sidde og kæmpe som om man kørte 90% af maxpulsen - for at opdage at eens puls er langt langt langt lavere.. men man kan umuligt presse mere ud af benene... surt show...

Nå, men morgenens træning får 3 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share