Højde


stryder
 Share

Recommended Posts

Hjæælp! :confused2:

Jeg har et lidt specielt problem! :(

Jeg søger desperat hjælp til at forøge min siddehøjde 2cm ! Jeg er 19år, 170cm høj, vejer 61kg og min siddehøjde er ca 89cm...

Jeg håber så inderligt at nogen har et foreslag til hvordan jeg kan øge min siddehøjde med 2cm ! (Jeg har ca. et halvt år til at opnå det)

På forhånd tak for hjælpen ;)

Link to comment
Share on other sites

Det må være noget med nogen optagelseskrav? Som jagerpilot eller sådan noget?

Der er kun en ting at gøre (ud over middelalderlige tricks torturinstrumenter, der strækker kroppen): Gaine noget masse.

Du skal simpelt hen ha masse smidt på din røv og baglår, og det skal du gøre ved at være i energioverskud (spise mere end du forbrænder) samt træne tunge øvelser for ben og røv. Squat, dødløft og goodmornings er nok øvelserne, du bør fokusere på. Benpres kan til nød også bruges, hvis du ikke vil squatte. Det skal også være fritstående squat, ikke i et smith-stativ, for der aktiveres din røv og baglår ikke nær så meget.

Link to comment
Share on other sites

Det kan du vist ikk' træne dig til. Der ska' operativt indgreb til. Eller også ska' du vente til at du er helt færdig med at vokse. Det er ikke sikkert at du er færdigudvokset i en alder af 19 år. Men en større bagdel vil nok hjælpe på det. Træn baller og lår. Er det til noget pilot uddanelse?

Den useriøse del: Find en tlfbog at sidde på. Eller tag ekstra meget undertøj på den dag du ska' måles ;)

P.S. Velkommen til MOL :D

Edited by Mr.Freeze
Link to comment
Share on other sites

Powersquat og dødløft 3 gange i ugen - start på 10 gentagelser og lav en løbende progression i træningsvægten - ganske ala HST modellen.

Du kan evt. indlægge 3 sæt af hver, samt skære en smule i resten af øvelserne. Hvis du sørger for at spise som en hest samtidig (tæl kalorier til at starte med - stil efter cirka 3300-3500) så skal du nok få klasket 2 cm på siddehøjden i løbet af 6 uger.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg spænder ballerne mens jeg sidder, kommer jeg et par centimeter højere op, så hvis ikke du allerede gjorde det ved målingen, så kan du vinde lidt der allerede. Dette niveau kan du hæve ved at træne ballerne med de øvelser som Klaus nævnte i sit indlæg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er _VILDT_ !

16 minutter efter mit indlæg er der kommet SEKS SVAR :blink: !!! Tusind tak :)

Det hjalp meget. Nu skal jeg jo nok til at grovæde mere end jeg plejer kan jeg se :D men er der nogen der kan sige mig hvad jeg skal spise ??? Evt. nogen der har en slags kostplan ???

I can't say how much I appreciate this B)

Link to comment
Share on other sites

Ved ikke om kostplan lige er at skyde fugle med kanoner. Hvis ikke du har noget imod at tage nogle kg på som ikke nødvendigvis er ren muskelmasse, så vurderer jeg det som tilstrækkeligt at lægge et par ekstra måltider ind i løbet af dagen og lidt større portioner. Har du trænet styrketræning før?

Link to comment
Share on other sites

Når du træner, er det vigtigt at få protein nok. Det er det musklerne vokser af.... Så sørg for at spise en masse magert kød... :eatchicken: Mælk er også godt. (protein fra animalske produkter er de bedste kilder) Fed fisk er desuden også rigtig godt, da det ud over et rigt indhold af protein, indeholder en masse gode fedtstoffer. (omega 3 og 6). Mht til mængden af protein skal du nok have ca. 2 gram pr. kg kropsvægt = ca. 140-150 gram dagligt.

Kulhydrater skal der også til, undgå her hurtigt optagelige (bla. sukker).

Kender du dit vedligeholdelses-niveau?

Rune

Link to comment
Share on other sites

Vedligeholdelses-niveauet er det kcal-indtag din krop har brug for, for at bibeholde din nuværende vægt. Planen for dig skal så være, at ligge over dette niveau. Der findes forskellige formler til at beregne dette niveau, men de er alle upræcise. Den mest effektive/præcise måde at finde dit vedligholdelsesniveauet på er, at skrive ned hvad du vejer f.eks. mandag morgen. Du skriver så alt ned du indtager i løbet af ugen, og vejer dig 7 dage senere. Vejer du så det samme, har du fundet dit niveau. Det findes mange gode programmer, eksempelvis til excel, som kan hjælpe dig med at holde øje med dit indtag i løbet af ugen.

Rune

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal være pilot :D

Og jeg mangler desv. lige 2cm før jeg har et ordenligt udsyn :retard:

Jeg har lige et par spørgsmål.

Er det i forsvaret, du vil søge?

Står det i ansøgningen, at du skal have en bestemt siddehøjde eller er det anbefalet?

Vær opmærksom på, at du bliver målt om morgenen, hvor din rygsøjle er rettet ud, og du derved er ca. 1 cm. højere.

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Yes, det er i forsvaret. Jeg røg desværre ud under optagelsesprøverne pga. de manglende 2 cm, men uddannelsen starter først 2004 så jeg har tid til at nå de sidste cm, før optagelsesprøverne i efteråret... ( vi blev vejet om morgenen ja, så den ekstra cm kunne jeg kun opnå ved at stramme balderne ;) )

Link to comment
Share on other sites

Så du har ikke været til de motoriske tests?

Så vidt jeg kan huske startes ugen med lægetjek, så folk ikke kommer for langt i optagelsen.

Forsvaret er til tider lidt firkantet, de ekstra centimeter kan sys ind i din flightsuit, "but that is not an option my friend." ;)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Et alternativ der er værd at overveje er at begynde at gå til yoga evt invester i nogle privattimer da du kun har et ½ år - det retter din ryg kraftigt ud!! En kvinder jeg har gået til yoga med voksede 6 cm på 3 år fordi hun fik strukket ryggen så godt ud og deraf fik en bedre næring til ryghvirvlerne + disci. Det var fantastisk at se hendes røgtenbilleder før/efter

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart nej

De fleste mennesker har i mindre eller højere grad stillesidende arbejde eller et erhver der på andre måder belaster ryggen. Min yogalære sagde at hun oplevede at folk generelt blev et par cm højere efter et stykke tid hvis de vel af mærke var dedikeret!!!

Link to comment
Share on other sites

Kunne vildt godt tænke mig at blive pilot.. Så du kan måske svare på et spørgsmål?

Man skal vel ha 100% perfekt syn for at blive pilot i milli, men skal man også det hvis man vil være erhverspilot?

Fra min "Hvad kan jeg blive 2000":

Pilot i flyevåbnet/hæren/søværnet

Man skal have fuld synsstyrke (6/6 på begge øjne uden korrektion med briller eller kontaktlinser) og normalt farvesans og normalt mørkesyn.

Pilot i SAS

Man skal igennem en lægeundersøgelse, men ved ikke om det også tæller for undersøgelse af synet (men det står ikke som et krav).

-Men det koster så også 700.000 kr.

Edited by MFriis3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share