HVAD SKER DER?


Fistandantilus
 Share

Recommended Posts

Mandag havde jeg så min værste træning nogensinde!

Det skulle forstille at være starten på en ny HST-cyklus.

Dødsløften havde fået en pause på 14 dage. Squat (ben i det hele taget) havde fået 10 dage pause. Resten fik 7 dage, men var kun adskilt af de 10 af en let overkrops-træning.

Så langt så godt...

Jeg havde besluttet, at forsøge mig med en 11-8-5 rep, og glædede mig til at komme i centret, og kome i gang igen, og så frem til en forholdsvis afslappet dag, som de plejer at være på første dage.

Men FOR FANDEN jeg tog fejl!

Jeg startede med de 2 sæt squat, og blev lidt overrasket over, hvor tungt det føltes.

Da jeg så fortsatte over til bænken, kunne jeg mærke, at jeg ikke havde det så godt. Lettere simmelhed og lettere kvalme! De 2 sæt bænk var forbløffende tunge, og efterfølgende fik jeg det endnu dårligere. Men selvfølgelig ikke noget en "rigtig" mand ikke kunne træne videre på!

Så kom turen til chinups, men da jeg satte vægtskiverne i bæltet blev jeg lidt nervøs for om min træningsdag var ødelagt... Og det var den! :retard: :sad106:

Jeg fik det ekstremt dårligt efter chinups, og nåede kun lige at komme ud i omklædningsrummet inden jeg brækkede... Og hold kæft jeg brækkede mig! :retard:

Slut på den træning!

Det er sgu da ikke normalt, at brække sig til træning? Hvad sker der lige? Jeg har godt nok hørt folk berette om det ved 20rep br-squat, meeen...

Jeg har aldrig prøvet, at holde så lang tids pause i min træning, og jeg er ikke sikker på, at jeg gør det igen, hvis det er resultatet! :angry:

Jeg var lige så glad for HST, men nu er jeg fandeme arrig! :angry: :angry: :angry:

Vi er jo alle bygget forskelligt, og det kunne tænkes, at min krop skulle have mindre pause end foreslået.

Næste gang holder jeg i hvert fald ikke mere end 5 dages pause!

Link to comment
Share on other sites

Nogle gange tror jeg egentligt bare at kroppen skal ha et par dage hvor den går nedenom og hjem.. Men er da meget belejligt at det kommer i high rep delen :lol:

Ka du huske mine mavekramper her for et halvt år siden? :unsure::unsure: :confused2: :confused2: :retard: :retard: :retard:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke du er syg. Den første uge af HST var også rigtig slem for mig. Man skal ikke undervurdere virkningen af sd. og de "lette vægte". Det hjalp at køre meget forsigtigt; men måtte et par gange stoppe inden jeg havde kørt alle øvelserne - heldigvis havde jeg taget de store. Det er også min fornemmelse at det er yderst vigtigt at være hydreret og velfodret - og ha' en go' kulhydratblanding inden for rækkevidde. Desuden gode pauser mellem øvelserne i begyndelsen.

Op med humøret - det bliver helt sikkert bedre :bigsmile:

Edited by nilo
Link to comment
Share on other sites

For mig lyder det (lissom Mr. Freeze) mest som en form for sygdom eller utilpashed, som ikke har noget med træningen at gøre.

Hvis man bare skal acceptere, man kan få det SÅ dårligt i forbindelse med et træningsprogram, så er der noget helt galt med den måde, man træner på. Efter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Tja, jeg var også nede at træne efter at have ligget syg i en 10-dages periode.. Jeg kan godt love jer for at jeg ingen kræfter havde, efter ½ time blev jeg også totalt svimmel, og meget kvalme, lige ved at brække mig.. Og så tog jeg hjem og sov.. Så holdte jeg yderligere 5 dages pause, og nu er jeg bare på toppen :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror sku også du har haft noget sygdom i kroppen, det er ikke / bør ikke være normalt at tage sådan en omgang efter en pause. Og det der med lige at skulle kickstartes før det går godt igen, det skal hellst ikke være på den måde -hvis du spørger mig

:huh:

Det skulle ikke undre mig hvis du efterfølgende har haft en omgang influenca.

Lad os få det at vide :)

Link to comment
Share on other sites

Nogle gange tror jeg egentligt bare at kroppen skal ha et par dage hvor den går nedenom og hjem.. Men er da meget belejligt at det kommer i high rep delen  

Ka du huske mine mavekramper her for et halvt år siden?

Hmm... Jeg har tænkt lidt over det. Det kan være, det faktisk bare var en tilfældig ting, som de gange vi har trænet, og fået "viskelæder" i musklerne, eller som når man får tilfældig doms i en mærkelig muskel! <_<
Op med humøret - det bliver helt sikkert bedre

Tak - Det håber jeg!

Håber du vender tilbage med mere positive kommentarer om en uges tid :-)
Jeg forsøger igen imorgen, og jeg skal nok fortælle, hvordan det gik. :)
Hvis man bare skal acceptere, man kan få det SÅ dårligt i forbindelse med et træningsprogram, så er der noget helt galt med den måde, man træner på. Efter min mening.

Du har ret! Det kan ikke accepteres. ;)

YEAHH - vi træner til vi brækker os
Hehe... Tja det er måske sejt nok, set i bakspejlet! :D B) B) B)
1.Var det så sygdom?

2.En anden mulighed - hvornår indtog du dit sidste måltid?

3.Var vægtene tunge i forhold til du er deconditioneret? (95% starter på tungere vægte end nødvendigt)

1.Jeg har været lidt forkølet, men sygdom vil jeg ikke kalde det. Jeg har det ganske fint idag.

2.Jeg spiser altid det samme hver gang før jeg træner. En weight-gainer shake og et stykke rugbrød. Og altid samme tidspunkt. Jeg står op kl 15.45. Kl 16.00 ryger skidtet indenbords, og kl 17.00 ankommer jeg i træningscentret. ALTID samme rutine.

3.Vægtene burde ikke have være tunge, men de føltes tunge. Jeg har en 5RM i bænk på 100, så 2x11x75 burde ikke være et større problem. Squatten har jeg en max på 4x95 og her tog jeg 2x11x70. Chinups har jeg 2x40 og her tog jeg 1x11x10... Det var måske for meget alligevel?

Det skulle ikke undre mig hvis du efterfølgende har haft en omgang influenca.

Lad os få det at vide

Nej heldigvis (7-9-13) jeg dodger endnu engang influ'en!
Til du brækker dig, respekt. Ikke som i julen hvor brødet og dig var tudefjæs  Det er nok bare en omgang influenza eller dårligt mad.

Haha... Ja ok der skyldes mit tudefjæs også konstant kvalme i 10 dage! Men det havde da ingen indflydelse på træningen. Fuck der rænede vi igennem! Men næste gang vi har bænk-konkurrence, så nakker jeg dig! Hehe... Bare vent. ;) :lol: :lol: :lol:

Men se og bliv, klar til næste weekend, der bliver det hårdt  
Jeg er helt sikkert klar. Men brødet er ved at trække i land! :( :( :(

Prøv lige at tage fat i ham! Hvis du overtaler ham til, til at komme, så lover jeg 100% at jeg giver en omgang på McD!

- Der er blevet varslet en kommende influenza epedemi, og jeg samt mange andre jeg kender har lige haft influenza...

Det kunne jo eventuelt være en kommende omgang snotnæse du mærkede i mandags

Jeg har det fint idag, og hvis jeg har det fint igen imorgen, så er der ingen problemer i den retning. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har i perioder haft et tilsvarende problem når jeg har kørt squat .... jeg får vildt meget kvalme og opkastningsfornemmelser og jeg kan kun modvirke dette med meeeget lange pauser..... en enkelt gang nåede jeg at køre ét sæt (let) squat og måtte afbryde......

Jeg fandt aldrig ud af hvad der var galt men det forsvandt af sig selv....

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Tjaa.. Engang jeg trænede jeg lige efter at have spist en pizza, og drukket 1½ L cola.. Der fik jeg det eddermanme også ringe kan jeg love jer for.. Man skal ihvertfald heller ikke spise for meget, og helst ikke spise lige inden træning.. Hvis man lige napper en döner kebab kan jeg love jer for den er på vej op igen når man tager mavebøjninger :lol:

Link to comment
Share on other sites

Har også oplevet at få det rigtig dårligt under træning. Efter at have kørt bænkpres og dips fik jeg voldsom kvalme og efter træningen måtte jeg også ud og brække mig! :puke2: Jeg var ellers ikke syg, men det viste sig at det franskbrød jeg havde spist af inden træning, var for gammelt..

Link to comment
Share on other sites

Jeg var så nede og træne igen idag.

Jeg lagde meget forsigtigt ud med squat, og det gik også fint.

Dernest kom bænken, som gik betydenligt bedre end i mandags.

Chinups gik også fint.

Første sæt læg gik også fint, men så kom der en lettere svimmelhed, og jeg fik det igen dårligt. :( Jeg tog andet og sidste sæt læg, og gik derefter videre til skulder. Her måtte jeg virkelig tage mig sammen, for at køre de 2 sæt, og jeg begyndte at ryste.

Der var således totalt udsolgt, men min moral forbød mig at stoppe, men det eneste jeg kunne overskue var et sæt db-curls, og herefter måtte jeg igen opgive træningen før tid! :( :( :(

Jeg har det nu igen fuldstændig fint, og jeg har da også en ny teori.

Jeg har siden fredag kørt med et kcal-underskud på 750 om dagen, som et eksperiment. Noget tyder så på, at min krop ikke tager særlig pænt imod den slags! Men jeg kan selvfølgelig ikke være sikker på, at der er en sammenhæng.

Nu gider jeg i hvert fald ikke cutte mere, og det var da også første gang min krop oplevede kcal-underskud i 15 måneder.

Jeg kan se, at der er mange, der har haft bitre erfaringer med ting de har spist inden træning, men mit mulige problem er jo direkte omvendt!

Nogen der har erfaringer med dårligdom og direkte opkast i sammenhæng med diæt?

Ps. Jeg er ikke syg! Den teori er væk. :)

Link to comment
Share on other sites

Det minder jo uhyggeligt meget om mig på diæt.

Det er derfor en diæt er så PISSE )(#"&(¤&%¤#" svær at overholde.

For det første er man sulten hele tiden, og når det endeligt lykkedes en at overmande sulten over en længere periode (f.eks. 7 dage), så stinker træningen tilgengæld grusomt. Man kan nogle gange ikke engang få et pump.

Slap + ingen pump = :angry: :( :angry: :(

Når man så falder i og spiser et par pizzaer, 500gr chokolade, 440gr malaco lakridskonfekt, 3l cola samt en stor gang pasta så bliver man belønnet næste dage til træning....

oh well :rolleyes:

PS. husk at carbe op til på søndag ;)

Link to comment
Share on other sites

Min var også med en anelse moms på....

Men, er generelt for diæter syntes jeg, hvis du med hånden på hjertet kan sige at du efter 1-2mdr på diæt (og efter 3-5kg fedttab) ikk er blevet slappere og ikk får dårligere pump så tager jeg sku hatten af :)

Jeg er trænings junkie, og ens træning på 3250kcal er væsentligt bedre end ens træning på 2250kcal, ihvertfald for mig.

Link to comment
Share on other sites

En gang sku' jeg ud at løbe og havde ikk' fået noget at spise det meste af dagen. Løbet gik ad h. til. Det var kun en lille 5km tur og jeg var ved at kaste op da jeg var færdig. Derefter var det ind og løfte lidt jern. Efter 2 sæt bænkpres måtte jeg ud og ofre mig i skraldespanden. Jeg var også svimmel og følte mig helt udmattet. Var gået helt sukkerkold. Derefter lærte jeg at have respekt for madindtaget ifb med træning.

Fistandantilus: Det var godt at høre at du ikke er syg og at du ikk' har muggent rugbrød ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvis i har fået sådanne symptomer af at være på diæt, er det nok klogt at tage jeres diætstrategi op til seriøs overvejelse.

Der må nok være noget galt med det i gør, hvis i får det på den måde som i beskriver.

Diæt-strategi hermed taget op til seriøs overvejelse! :D

Ej, som jeg skrev, så var det et eksperiment, og når jeg skal til min rigtige cutter, så bliver det med 375kcal-underskud i stedet.

Men jeg fandt da også ud af, at jeg kan klare mig med et dagligt underskud på 1000kcal, uden at være sulten på et eneste tidspunkt! ;)

Fistandantilus: Det var godt at høre at du ikke er syg og at du ikk' har muggent rugbrød

:lol:

Takker!

Link to comment
Share on other sites

Fist> evt. overvej hvad dine kcal består af ? min sidste cutning kørte rimlig godt, selvom det meste af det jeg indtog var proteiner. Et godt råd der virker for mig, hvis du kan få det ind i kosten, så tag en omgang havregryn en-to timer før træning - det kan jeg mærke hvis jeg i dage har lavt kcal indtag.

Jeg har kastet op 3 gange til vægtræning - 2 gange efter squat, og en gang efter benpres. Men det var bare fordi det var hårdt. Har flere gange i tidens løb måtte knække mig til både boksektræning og løb.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share