Biceps vil ik rigtig


devito
 Share

Recommended Posts

Kan det virkelig passe at det skal være så vanskeligt at få biceps til at vokse, jeg er gået fra 36 til en 42-43cm siden jeg startede med at træne(år2000) men står total stille, det sker nada... <_<

Jeg er igang med HST og der har vist sig gode resultater på skulder og ryg, skal snart igang med 5rep ugerne, men armene er som sagt ik i vokse humør :chicken: ... og da jeg ik har tænkt mig at ødelægge min krop med alt muligt skod krudt, ville jeg lige høre om der var nogen der havde nogle fif til biceps vækst, helst i sammenhæng med HST.. Er åbent for alt:øvelser,rep. kost osv. som ku have indflydelse :bigsmile:

Triceps udgør jo 2/3 af armen men den er jeg faktisk fint tilfres med...

Devito

Link to comment
Share on other sites

Mine arme vokede fra 37,25 til 38,75 på min sidste runde HST.

Jeg har også haft problemer med 0-vækst førhen, men jeg er ganske tilfreds med den forøgelse af biceps HSTen gav.

Jeg kørte for det meste 3 sæt biceps per gang. Nogen gange dog kun 2 sæt.

Jeg kørte meget varieret. Db-curls, alm-curls, curls med omvendt greb, preacher-curls og endda også preacher-curls i maskine(den giver et lige spænd på musklen over hele ROM'en).

Det var tilfældigt, hvad jeg kørte, og hvad jeg startede med, og det var måske netop det, der gav de gode resultater! :)

Link to comment
Share on other sites

Øges din kropsvægt i forbindelse med HST?

lige inden HST havde jeg tabt mig 8kg. for så få muskler på nu, men det går da stille fremad med vægten...

Er bare lidt tilbageholdende da maven aldrig har været så god som nu :tongue: men stadig ik god nok

(tabte 6cm på 2mdr.)

du mener ik at jeg spiser nok?

Devito

Link to comment
Share on other sites

Det er min såmænd heller ikke. Men det er da bedre end dengang, min biceps' diameter mindede om en rød pølse :D

Som alle andre muskler vokser biceps kun meget langsomt ved neutralt kalorieindtag. Du kan prøve at focusere på musklen, som ligger nedenunder biceps, nemlig m. brachialis. Denne trænes bedst med preacher curls, og kan også trænes med hammer curls og reverse grip curls. Fistanda...us' forslag er gode.

Link to comment
Share on other sites

devito> du kan også prøve at lægge et superset pump ind når du træner biceps:

Dumbell curl: 3*(3*6*x) - hvor x er en vægt omkring de 80%, 70% og til sidst 50%.

Prøv at køre 3 af dem, når du har taget 6 med 80%, skynder du at skifte til næste vægt - så du altså laver 18 rep i træk.

Det er en ond øvelse, men det får dine biceps til at blomstre.

Link to comment
Share on other sites

Nej, det var bare en joke
Dårlig joke, var nemlig igang med et indlæg om hvorledes at 100 rep INTET har at sige i hypertrofi øjemed nemlig :lol: - men godt du kom mig i forkøbet :)
Iøvrigt er det vist dropsets du snakker om. Supersets betyder at man laver 2 forskellige øvelser ud i en køre.

Ja det må være dropsets - altså samme øvelse - men ud i rap !

Link to comment
Share on other sites

Læste lige lidt i Arnolds bibel og en af de øvelser han kørte som han mente gav en ordentlig omgang bicepshøvl var at køre dumbell curl a´8 gent. Først fra strakt arm til 90 grader, de næste 8 fra 90 grader til top, og sidste 8 i full ROM. Ud i en køre ;)

Nu havde han jo også lidt blomstervand at vokse på, og det er jo også en del gantagelser! Thomas :D

Men det er da et forsøg værd.

Link to comment
Share on other sites

Læste lige lidt i Arnolds bibel og en af de øvelser han kørte som han mente gav en ordentlig omgang bicepshøvl var at køre dumbell curl a´8 gent. Først fra strakt arm til 90 grader, de næste 8 fra 90 grader til top, og sidste 8 i full ROM. Ud i en køre  

Den er også ond, rigtig ond ! det er faktisk de to som jeg veksler imellem, når der skal arbejdes groft på biceps, men der skal rep-range 18-24 til.

Link to comment
Share on other sites

Bryan H, skriver selv at han benytter dette meget, altså skift mellem forskellige biceps curls. Han skriver at det mest er fordi, han synes det er sjovt, men ikke som sådan fordi der ligger et eller andet specialt bag.

Kan ikke lige finde det, men du kan se hans rutine her

Link to comment
Share on other sites

For mig lyder det som et lidt mærkeligt mål. Skuldrene vil jo sikkert også vokse, så det punkt du gerne vil have biceps op til flytter sig.

Hvis du gerne vil have noget konkret at gå efter, så brug omkredsen.

Jeg måler også kroppen forskellige mål en gang om mdr. men det er netop biceps der står stille på målene, og armens udseende sys jeg bliver mere akavet <_< ... Jeg prøver lige finde to billleder for at illustrerer det jeg mener...

Link to comment
Share on other sites

Først fra strakt arm til 90 grader, de næste 8 fra 90 grader til top, og sidste 8 i full ROM. Ud i en køre ;)

Den have jeg også som afslutning på min biceps-dag fra de gamle dages splitprogram...

Ved mig hed den dog 7-9-13

og ja den er rigtig nasty :devil:

ku godt være jeg sku fiske nogle at de gamle øvelser op igen...Og det med en dropserie ser jeg også mange lave så jeg tror den står på Band-wagon øvelser, de må jo virke hvis de er så populærer..

jeg takker og prøver mig frem...

Devito :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share