Splitted HST


Currant
 Share

Recommended Posts

Hejsa...

Som jeg træner nu og har gjordt i lang tid træner jeg faktisk hver dag... Det består af cykling hver dag (for at fyre et par af de forkerte kilo af) og dertil halvdelen af de øvelser jeg kører...

Dvs. at jeg har delt øvelserne op på to dage og skifter mellem dem og hopper på cyklen hver dag... Når jeg lige synes at jeg vil holde fri en dag gør jeg det...

Men okay, nu er jeg jo kommet væk fra emnet kan jeg lissom se på det hele...

Mit spørgsmål går på om det er okay hvis jeg nu tager halvdelen af øvelserne på den dag HST-arket siger og den anden halvdel dagen efter og holder en fridag om ugen... Eller vil det ødelægge princippet i HST...

Det passer mig nemlig så dejligt at det nogenlunde er den samme mængde tid der skal afsættes hver dag istedet for 30 min den ene dag (cyklen) og flere timer den anden dag (cyklen + træning)...

Nå altså:

- Ødelægger split HST-princippet eller er det okay såfremt jeg følger alle andre retningslinier (SD osv)?

På forhånd tak - :)

Link to comment
Share on other sites

Hvad med at træne HST hveranden dag, og cykle den anden? Så kan du bare cykle tilsvarende mere på HST hviledagene.

Hvorfor fanden er jeg så dum? Okay - giv mig dummehatten for den der... Hvor var det bare oplagt, men opdagede jeg det? - nej...

Tak for dit intelligente svar :bigsmile: Dines

Men jeg vil da egentligt gerne høre flere meninger hvis nogen har lyst til at skrive lidt...

Link to comment
Share on other sites

Noget helt andet er forresten.... - Jeg sidder og kigger FAQ igennem på HST's hjemmeside og der er et ord der irriterer mine øjne flere gentagne gange...

Increase rest periods as you get into the heavier, neural ranges - on 5s and negs you will most likely find it necessary to rest on the order of 2-5 minutes between sets.
Her tænker jeg på negs.

I andre sammenhænge står der negatives...

During negatives you should lower the weight in about 2-3 seconds. This may seem too quick to most traditionalists

Hvad betyder disse? Betyder de de gange hvor det ikke lykkedes at gennemføre sættet?

Link to comment
Share on other sites

Det er minicyklussen efter 5 reps, hvor du kører så mange øvelser som muligt negativt. Negs er bare en forkortelse af negativer. Det betyder at du får hjælp til at løfte vægten op, og så selv kører den langsomt og kontrolleret ned (altså den negative del af bevægelsen).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share