For små vægte i Fin Form/Godt motionscenter på ves


KennLS
 Share

Recommended Posts

Jeg træner for tiden i Fin Form i Glostrup, men er efterhånden løbet ind i at der er for små håndvægte (højst 34 kg) og visse ryg maskiner højst er på 100 kg (rowing). Dette giver mig problemer i mit HST program, da jeg i visse bryst, skulder og ryg øvelser kan løfte mere i mine 5 reps uger.

Fin Form vil ikke købe større vægte fordi "man må sætte grænsen et sted", "vi vil ikke have store bodybuildere", "vi vil have hr. og fru. danmark" og andre mere eller mindre dumme argumenter. Jeg mener de modsiger sig selv med flere af disse argumenter, for selv om de ikke vil have bodybuildere, så sælger de da proteinpulver og andre ting, som jeg ikke tror hr. og fru. danmark køber. Jeg er altså 36 år. overvægtig (taber mig med sund kost, spinning og vægttræning), men alligevel har jeg på et år "vokset fra" hvad de åbentbart kan og vil tilbyde mig. Derudover har de lige sat prisen i vejret med 20%.

Er det almindeligt at motionscentre, begrænse folk på denne måde eller hvad...?

Jeg har så tænkt mig at finde et nyt center her omkring Glostrup og har kigget på Hard Work Studio i Tåstrup eller Brøndby Body og Helse. Er der nogen som har erfaringer med disse centre...?

På forhånd tak

Kenn

Link to comment
Share on other sites

Skal det være et center... hvad med en styrkeløft-klub??? du behøves jo ikke at dyrke styrkeløft på nogen måde men fordelen ved en styrkeløft-klub er mange... som regel meget større håndvægte, en hel del billigere, du skal som regel ikke vente på at nogen bliver færdig med bænken squat-stativet eller noget helt tredje... jeg træner selv i tsk og synes stemningen her er meget hyggeligere end noget center jeg har været i... kan selvfølgelig ikke generalisere men jeg har da også været på gæste-besøg i i Hvidovre styrkeløft-klub hvor stemningen også var helt i top... du kommer til at kende folk bedre da antallet af medlemmer i en styrkeløft-klub som regel er væsentlig mindre end i et center... samtidig er der kompetente løftere der kan hjælpe med din teknik og gør det med glæde... det eneste negative jeg kan komme i tanke om ved at træne i en styrkeløft-klub er at der ingen frække hunkøns-væsner er men på den anden side så er det hellere ikke det jeg kommer til træning for ;) dem kan jeg kigge på i min fritid... nej giv mig testosteron sved lussinger og tunge vægte :D

Link to comment
Share on other sites

Zoa...mht. styrkeløfter klubber, så er mit problem måske at jeg har brug for frihed til at træne på alle mulige tidspunkter, da jeg har et job som ikke er fra 9-16 altid. Er styrkeløfter klubber åbne på samme tidspunkter som motionscentre, sådan om morgenen og om aftenen. Og kender du nogle i vestegnen andet end Hvidovre..?

Hunkønsvæsener kan jeg nok undvære, min hustru bliver alligevel sur når jeg fortæller om dem ;-)

Men specielt har jeg efterhånden brug for kyndig vejledning for at komme videre, både med træning og kost.

Takker og bukker, Kenn

Link to comment
Share on other sites

295 i måneden mener jeg.... jeg regner selv med at tage op til rødovre og tjekke det styrkeløft de har dér ud, så hvis jeg finder ud af at det er walle billigt og åbent døgnet rundt :D , skal jeg nok lige PM'e dig.

Albertslund new fitness er ved kanaltorvet i albertslund oven på føtex og der er masser af parker :lol: ingspladser

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share